Tagi:
Czy używanie schemy dla breadrcumbs nie jest już konieczne? - Strategiczni.pl

Korzystanie ze schemy w przypadku breadcrumbs pozwalało m.in. na wyróżnienie się w SERP na tle innych wyników. Czytelniejsza struktura często prowadziła do poprawy CTR.

Patrząc na wygląd dzisiejszego SERP i przeglądając wyniki można zauważyć, że wszystkie strony mają ścieżkę okruszków, nawet jeśli nie mają wdrożonej schemy dla breadcrumbs

 

Dane z serwisu RankRanger również potwierdzają zmiany w SERP, w przeciągu ostatnich dwóch dni, liczba wyników z breadcrumbs zbliżyła się do 99%:

 

Co dalej z breadrcumbs?

Nie wiemy czym kierowało się Google wprowadzając zmiany. Możliwe, że chodziło o poprawę UX użytkowników wyszukiwarki, a może o ujednolicenie wyglądu wszystkich wyników.

Na pewno skorzystają na tym właściciele stron (ci, których struktura serwisu jest sensownie uporządkowana), którzy nie korzystali do tej pory ze schematu okruszków.

“Nie oznacza to jednak, że korzystanie ze schemy dla breadcrumbs odchodzi do lamusa. W wynikach generowanych automatycznie przez Google można zauważyć, że pojawiają się w nich zbędne katalogi zawarte w adresach URL, czy słowa połączone myślnikiem. Natomiast korzystając ze schematu mamy pełną kontrolę nad treścią wyświetlanych znaczników i choćby dla tych korzyści wciąż warto z nich korzystać – walce o lepsze CTR.”

Michał Bujała

Specjalista SEO
w Strategiczni.pl

Potrzebujesz SEO strony internetowej?

Jako Strategiczni.pl oferujemy skuteczną optymalizację stron pod kątem wyników wyszukiwania. Zakres naszych działań obejmuje również techniczne SEO, które pokazuje, w jaki sposób strona internetowa renderowana i odczytywana jest przez Google. Uzyskana wiedza pozwala nam na podjęcie działań, których wynikiem jest najwyższa pozycja w Rankingu Google.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się