Osoby, które inwestują w kampanie w Google Ads, muszą przygotować się na zmiany związane z opłatami za wyświetlane reklamy. Google zapowiada, że zamierza wprowadzić je od listopada 2020 r. i będzie to dotyczyło kilku krajów – Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii.
Jak informuje Google, zgodnie z nowymi zasadami oprócz kosztów reklamy amerykański gigant może naliczyć także regulacyjne koszty operacyjne lub opłaty DST. Jest to związane z kosztami prowadzenia działalności w konkretnych krajach. Opłaty te będą doliczane do kosztów kampanii Google Ads raz na koniec każdego miesiąca i zostaną uiszczone przy kolejnym obciążeniu, jeżeli korzysta się z płatności automatycznych i fakturowania miesięcznego. W przypadku płatności ręcznych i przedpłat dodatkowe opłaty mogą zostać naliczone po całkowitym wykorzystaniu płatności.
Turcja – do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 5%
Austria – do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 5%
Wielka Brytania – do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 2%.
Zapowiadane przez Google nowe opłaty podlegają podatkom i przepisom podatkowym obowiązującym w danym kraju. Ich naliczanie będzie odbywać się na podstawie wyświetleń lub kliknięć w reklamę. Wysokość dodatkowych kosztów można sprawdzić na swoim koncie Google Ads na miesięcznej fakturze/wyciągu lub w sekcji Transakcje. Więcej informacji o zmianach, jakie zapowiada koncern z Mountain View znajduje w dokumentacji Google Ads – Pomoc.
Źródło informacji: https://support.google.com/google-ads/answer/9750227
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@morningbrew
Komentarze (0)