21 sierpnia, 2020

Google daje więcej czasu na przygotowanie się do mobile-first index

Tagi: ,

Strategiczni.pl

laptop i telefon

To, że Google od dłuższego już czasu wspiera witryny internetowe przystosowane do urządzeń mobilnych, nie jest żadną tajemnicą. Amerykański gigant od kilku lat przygotowuje się do indeksowania wszystkich stron tego typu. Oznacza to, że jeżeli posiadasz serwis internetowy w wersji mobilnej i desktopowej, roboty Google po aktualizacji mobile-first wezmą pod uwagę tylko tę pierwszą. 

Google początkowo planował wprowadzić mobile-first index we wrześniu 2020 r., ale nikt nie przypuszczał, że będziemy mierzyć się z pandemią i koronawirusem. Dlatego koncern z Mountain View postanowił właścicielom stron dać więcej czasu na przygotowanie swoich witryn. Nowy termin to koniec marca 2021 r

Warto odnotować, że Google w pewnym stopniu już indeksuje strony mobilne – dotyczy to większości aktualnie przeszukiwanych witryn i tych, które są nowe w internecie. W związku z tym amerykańska firma ma pewne wnioski i wskazówki dla tych, którzy wciąż optymalizują swoją stronę pod urządzenia mobilne. Główna uwaga dotyczy tego, aby mobilna wersja serwisu była jak najbardziej zbliżona do tej, którą można zobaczyć na komputerze stacjonarnym. Wtedy ranking witryny po wprowadzeniu mobile-first index nie powinien ulec zmianie. Google skupia się także na kilku innych istotnych kwestiach: 

  • metatagi robotów w wersji mobilnej – w obu wersjach strony metatagi powinny być takie same
  • lazy loading w wersji mobilnej – unikaj łączenia lazy loading z interakcjami użytkownika na stronie; roboty Google nie będą w stanie wywołać tych interakcji
  • blokowanie adresów URL – unikaj stosowania innych adresów URL w wersji mobilnej i komputerowej, a w związku z tym ich blokowania za pomocą pliku robots.txt
  • główna zawartość strony – powinna być taka sama na obu wersjach witryny
  • jakość obrazu – nie używaj w wersji mobilnej obrazów zbyt małych i niskiej rozdzielczości, ponieważ nie trafią do wyszukiwarki Google Image
  • atrybuty alt obrazów – powinny być równie konkretne jak te w wersji desktopowej
  • adresy URL obrazów – stosuj te same adresy URL dla obrazów w wersji na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne
  • znaczniki wideo – jeżeli w wersji desktopowej wykorzystujesz schema.org do opisywania filmów, upewnij się, że w wersji mobilnej też występują te dodatkowe informacje

Źródło informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/07/prepare-for-mobile-first-indexing-with.html 

Źródło fotografii: https://pixabay.com/pl/users/mmamontov-15693250/

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl