18 września, 2020

Google ogłosiło, że rozpocznie crawlowanie stron za pomocą protokołu HTTP/2

Tagi: ,

Strategiczni.pl

programowanie na komputerze

Google zapowiada od listopada kolejne zmiany. Tym razem będą one dotyczyły indeksowania niektórych stron za pomocą protokołu HTTP/2 (h2).

Co to oznacza dla właścicieli witryn? Strony obsługujące protokół HTTP/2 powinny stać się bardziej wydajne. W przypadku bardzo dużych witryn może to oznaczać rozwiązanie problemów z indeksacją nowych treści. Jak informuje Google, nowy sposób indeksowania nie będzie miał wpływu na pozycję w rankingu

W czym HTTP/2 jest lepszy od głównej wersji HTTP? Oba protokoły służą do sieciowego przesyłania danych, ale nowsza wersja jest znacznie efektywniejsza. HTTP/2 sprawia, że Googlebot poświęcając na indeksowanie mniej czasu, zużywa mniej zasobów. Jest to spowodowane mniejszą liczbą otwartych na raz połączeń TCP. Im mniej połączeń z serwerem, tym mniej zużytej energii Googlebota oraz zasobów serwera.

Google nie wymaga aktualizacji witryn do h2. W pierwszym etapie roboty same wybiorą strony, które będą crawlowane przy użyciu HTTP/2, administrator serwera nie ma na to wpływu. Indeksowane przez h2 będą z pewnością duże witryny, w przypadku których Googlebot uzna, że zaoszczędzi w ten sposób zasoby. Reszta stron bez wyraźnych wskazań do użycia HTTP/2 będzie nadal indeksowana przez HTTP. Google zapowiada stopniowe rozszerzanie usługi o kolejne strony. Właściciele witryn zarejestrowani w Search Console otrzymają komunikat w razie wystąpienia zmiany w sposobie indeksowania.

Źródło informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/09/googlebot-will-soon-speak-http2.html 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@clemhlrdt

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl