Google utworzyło nowe narzędzie analityczne dla twórców podcastów. Ma ono pomóc w optymalizacji treści pod Search Engine Google oraz analizie danych dotyczących aktywności słuchaczy.
Dzięki Google Podcasts Manager możliwe jest sprawdzenie, które odcinki programu cieszą się największą popularnością, które fragmenty są najchętniej słuchane, a które nie budzą zainteresowania. Istnieje także możliwość weryfikacji, na jakich urządzeniach użytkownicy słuchają podcastów np. komputer, smartfon, inteligentne głośniki.
Aby otrzymywać dane do analizy, należy założyć konto na Google Podcasts Manager. Dzięki temu sprawdzane są dane z wyszukiwarki dotyczące podcastu. Podcast może być wyświetlany w wynikach wyszukiwania w przeglądarce na desktopie i mobilnie. Istnieje także możliwość jego publikacji w aplikacjach: Google Search, Google Podcasts, Google Home.
Najnowsze narzędzie analityczne ma pomóc podcasterom w tworzeniu ciekawych treści i trafianiu do szerokiej grupy odbiorców. Podcasty cieszą się coraz większą popularnością, dlatego warto badać mechanizmy, jakimi kierują się użytkownicy przy wyborze programu dla siebie.
Źródła informacji:
https://podcastsmanager.google.com/about
https://www.searchenginejournal.com/google-podcasts-manager/383996/#close
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@soundtrap
Komentarze (0)