15 października, 2020

Google przedstawia nowego Analyticsa

Strategiczni.pl

nowa wersja google analytics

Google Analytics jest używany przez miliony firm, które próbują zrozumieć preferencje klientów i wykorzystać spostrzeżenia marketingowe do zwiększenia sprzedaży. W związku z dużymi zmianami w zachowaniach konsumentów, narzędzia analityczne nie nadążają z dostarczaniem danych, które prezentowałyby marketerom oraz przedsiębiorcom pełny obraz klientów oraz dawały możliwość przewidywania ich wyborów.

Google wychodzi naprzeciw potrzebom branży marketingowej i wprowadza ulepszoną wersję Analyticsa, która jest zorientowana na klienta, a nie na same pomiary. Nowa odsłona narzędzia oparta będzie na usłudze App+ Web i dzięki zastosowaniu zaawansowanych modeli uczenia maszynowego przełoży się na większą precyzję w wyciąganiu wniosków z różnych danych na temat konsumentów. 

Przyszłość Google Analytics

Użytkownicy korzystają z wielu urządzeń i platform, a zadaniem nowego Analyticsa jest zrozumienie i przewidywanie przyszłych działań klientów. Ulepszony Analytics będzie ostrzegał o istotnych trendach w Twoich danych, np. zwiększonym popycie na produkty, które stają się bardziej popularne ze względu na nowe potrzeby klientów. Obliczy także prawdopodobieństwo odejścia, dzięki czemu pozwoli odpowiednio wcześnie przekierować działania marketingowe na zatrzymanie klienta. Google informuje, że będzie dodawał nowe wskaźniki predykcyjne, np. dane o potencjalnych przychodach, jakie można uzyskać od określonej grupy odbiorców. Dzięki temu łatwiej stworzysz grupy klientów, którzy są skłonni wydać więcej na Twoje produkty i usługi. Zyskasz także informacje o całym cyklu interakcji klienta z firmą – od pozyskania, po konwersję i utrzymanie. 

 Nowy Google Analytics jest obecnie w fazie testów. Przed udostępnieniem pełnej wersji skonfiguruj usługę Google Analytics 4 na swoim koncie Analytics. Na kanale YouTube Google Analytics znajdziesz praktyczną instrukcję, jak wdrożyć nową wersję oraz informacje o zmianach w raportach, zakładkach itp. Umożliwi to zbieranie danych i korzystanie z ostatnich innowacji.

 Źródło informacji: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@edhoradic

 

 

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl