
Wyszukiwarka z Mountain View stwarza nowe możliwości dla sprzedawców internetowych dzięki darmowemu dostępowi do wyświetlania produktów w wynikach Google Shopping.
Przed końcem października w Europie pojawi się możliwość pokazywania swoich produktów w wynikach Google Shopping. Posiadając konto w Google Merchant Center w ustawieniach swojego konta można zaznaczyć, że użytkownikom mają wyświetlać się informacje o danym produkcie. Ta opcja jest całkowicie darmowa, ale nie musi to oznaczać, że stali subskrybenci na tym ucierpią. Ich oferty pojawiać się będą nad bezpłatnymi postami w Google Zakupy, a oprócz tego nadal będą widoczne na górze wyników organicznych Google Search.
Powyższe rozwiązanie zainspirowane zostało krytyczną sytuacją finansową niektórych przedsiębiorstw, spowodowaną wybuchem pandemii. Klienci okazują wzrost zainteresowania robieniem zakupów online i mimo że sklepy posiadały wyszukiwane przez nich produkty, nie były one widoczne w sieci. Darmowa opcja wyświetlania informacji na temat sprzedawanych przez sklepy towarów ma pomóc w pozyskaniu szerszej grupy odbiorców, a co za tym idzie zwiększyć liczbę transakcji.
Funkcja ta działa w USA od kwietnia 2020, a w Europie i Azji pojawi się najpóźniej z końcem października bieżącego roku.
Źródło informacji: https://support.google.com/merchants/answer/10033607
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@blakewisz
Komentarze (0)