Blog Google Webmaster skupia wokół siebie ludzi wielu specjalizacji m.in. web developerów, specjalistów SEO i UX. Stąd decyzja o rebrandingu, aby nowa nazwa kompletniej odzwierciedlała całą grupę ludzi skupionych wokół wyszukiwarki Google. Transformacja dojdzie do skutku w nadchodzących dniach. Poza innowacją w terminologii pojawi się kilka usprawnień dotyczących korzystania z powyższej witryny.
Zmiana nazwy widoczna będzie zarówno bezpośrednio pod adresem strony jak i na jej oficjalnych social mediach. Mimo tej transformacji wizerunkowej nie zmieni się jej główny cel, jakim jest pomoc w optymalizacji stron internetowych.
Aby ułatwić użytkownikom odnajdywanie potrzebnych informacji, wszystkie najważniejsze wiadomości skumulowane będą w obrębie jednej domeny. Dotyczy to zarówno dokumentacji jak i bloga. W Search Console Help Center nadal będzie można odnaleźć dokumentację związaną z obsługą Search Console oraz forum pomocowe.
Zmiana lokalizacji blogów z 14 różnych miejsc w jedno niesie za sobą liczne korzyści, które przytacza Google. Są nimi:
- sprawniejsze poruszanie się po domenie i odnajdywanie powiązanych ze sobą informacji z różnych źródeł – dokumentacja, blogi, wydarzenia
- szybsze przełączanie się między językami, bez potrzeby ustalania lokalizacji URL
- łatwiejsze utrzymanie systematyczności w publikowaniu nowych wpisów (zaleta dla developerów strony Google Search Central).
Google daje użytkownikom tydzień na zapoznanie się z powyższym newsem, zanim przeniesie wszystkie treści na nowy adres.
Odświeżeniu uległa również maskotka Googlebot. Przypomina ona hybrydę pająka z rodzaju Phidippus i robota. Nie posiada jeszcze oficjalnego imienia, dlatego Google zachęca do zgłaszania swoich propozycji.
Źródło grafiki: https://webmasters.googleblog.com/
Na wszelkie pytania Google odpowiada na Twitterze oraz w Google Search Central Help Community.
Źródło informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/11/goodbye-google-webmasters.html
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@neonbrand
Komentarze (0)