Google zacznie pokazywać obniżone ceny produktów na podstawie archiwalnych danych o dotychczasowych cenach. Funkcja ta może być pomocna nie tylko dla e-sklepów, ale również dla użytkowników poszukujących najlepszych ofert.
Wyniki z elementami rozszerzonymi (rich results) to dodatkowe informacje nietekstowe, które pomagają zrozumieć, co znajduje się na stronie jeszcze przed kliknięciem danego linku. Są to przykładowo karuzele, czy grafiki.
Jak dodać elementy rozszerzone? Korzystając z oznaczeń schema.org. Należy wpisać cenę produktu, wybierając opcję Offer. Dzięki temu pod produktem znajdzie się informacja o oryginalnej cenie oraz tej po obniżce. Jeżeli na co dzień produkt oznaczony jest AggregateOffer, czyli podaje zakres cen np. od 10 PLN do 50 PLN, nie będzie mógł skorzystać z nowej funkcji. Dopiero po zmianie opcji i wybraniu Offer, wyświetli użytkownikom cenę po obniżce.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/
Nowa funkcja jest na razie dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych, a więc w języku angielskim, na desktopie oraz w wersji mobilnej.
Źródło informacji: https://developers.google.com/search/docs/data-types/product?hl=plhttps://www.searchenginejournal.com/price-drop-appearance
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@chronisyan
Komentarze (0)