Pomimo tego, że do grudnia pozostało jeszcze trochę czasu, klienci zaczynają myśleć o prezentach już pod koniec października. Na sklepowych półkach, oprócz produktów nawiązujących do obecnej pory roku, pojawiają się te z motywem bożonarodzeniowym. “Przedświąteczna gorączka” ogarnia nie tylko kupujących, ale i sprzedających. Facebook postanowił pomóc reklamodawcom właśnie ze względu na trudności w dotarciu do klienta, który już od końca października zasypywany jest reklamami potencjalnych prezentów.

Według Facebook Global Holiday Study, 43% badanych w 2018 roku rozpoczęło przedświąteczne zakupy w listopadzie lub wcześniej. – Źródło: Holiday Marketing Guide

Powód jest jeszcze jeden – użytkownicy szukają prezentów dla innych, nie dla siebie. Takie grupy trudno jest targetować, ponieważ zmieniają się dane o grupie docelowej. Aby ułatwić im zadanie, Facebook stworzył Holiday Marketing Guide.

Bożonarodzeniowy Przewodnik Marketingowy – co to takiego?

Przewodnik ma pomóc firmom w zaplanowaniu, a następnie przeprowadzeniu działań sprzedażowych przed, w trakcie i po świętach. Holiday Marketing Guide od Facebooka zawiera mnóstwo przydatnych wskazówek, statystyk i informacji, m.in.:

Przygotowanie techniczne

Informuje o prawidłowej integracji z pikselem Facebooka, włączeniu rejestrowania konwersji offline, obecności w Messengerze, przystosowaniu funkcji marketingowych, pomiarowych i zakupowych do urządzeń mobilnych.

Narzędzia pomiarowe

Udostępnia narzędzia do mierzenia efektywności kampanii względem użytkowników korzystających z różnych urządzeń, na wszystkich możliwych kanałach, jak i do statystyk, które dostarcza dedykowane narzędzie Facebook Analytics.

Budowanie grupy odbiorców

Pomaga w określeniu segmentów grupy odbiorców, konfiguracji kampanii, wyborze i dopasowaniu materiału reklamowego do potencjalnych klientów, automatycznym tworzeniu i targetowaniu grup, m.in. za pomocą narzędzia Facebook IQ Cross Border Insights Finder).

Ogólne strategie marketingowe

Udostępnia informacje o strategiach stosowanych w okresie wzmożonej aktywności użytkowników (wyprzedaże błyskawiczne, wyprzedaże z różnymi progami wydatków, sprzedaż detaliczna, kampanie z wykorzystaniem botów, itd.).

“Łącząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym z Facebookiem, możesz też budować docelowe grupy niestandardowych odbiorców, aby dotrzeć do konkretnych klientów sklepu, a także grupy podobnych odbiorców obejmujące osoby robiące zakupy powyżej określonej kwoty lub kupujące produkty z określonej kategorii.” – Źródło: Holiday Marketing Guide

Ogromnym ułatwieniem jest opcja tworzenia katalogu świątecznego, czyli swego rodzaju bazy materiałów niezbędnych do kampanii reklamowych. Przesłane do Facebooka zdjęcia produktów, ceny i ich dostępność będą znajdować się w jednym miejscu, a system będzie mógł automatycznie pobierać i wyświetlać je w reklamie na Facebooku, Messengerze i Instagramie.

Co zawiera Holiday Marketing Guide?

W pakiecie przydatnych informacji reklamodawcy znajdą szablon kalendarza z zaznaczonymi świętami, które mogą być ważne z perspektywy sprzedaży (Dzień Singla – 11:11, Mikołajki, Black Friday, Cyber Monday, itd.), przykład planu budowania świadomości konsumenckiej przed świętami, planu sprzedaży świątecznej i poświątecznej, itd. Konkretnym miesiącom przydzielił określone zadania, tak, aby nie pominąć żadnego etapu.

W ramach pomocy, Facebook udostępnia gotowe szablony reklam w stories na Messengerze i Instagramie. Dzięki reklamom zoptymalizowanym pod kątem wyświetlania, możliwe będzie szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, z pominięciem czasochłonnego projektowania i tworzenia bannerów. Dodatkowo, Facebook oferuje gotowe świąteczne naklejki, które mają wprowadzić odpowiedni nastrój i wywołać w użytkownikach chęć do zakupów.

W Holiday Marketing Guide znajdziesz nie tylko szablony kalendarza czy ofert sprzedażowych, ale i wzory planerów kampanii rozpoznawalności marki oraz opcje dostępnej optymalizacji.

Biuro Facebooka w Polsce

Oprócz nowego, 63-stronicowego przewodnika, Facebook ogłosił otwarcie 17 biur w różnych krajach, których zadaniem będzie wspieranie małych  firm i organizacji non-profit w działaniach marketingowych na Facebooku. Centra pomocy mają usprawnić działania, ale i pomagać w obsłudze dostępnych na portalu narzędzi reklamowych. Otworzenie biur ogłoszono 10 października i póki co wiadomo, że jedno z nich znajdować się będzie w Warszawie. Będzie można odwiedzić je osobiście i uzyskać pomoc w dostosowaniu profilu firmowego do przedświątecznych potrzeb swoich konsumentów.

Pomoc w reklamowaniu na Facebooku

Poruszanie się po największym portalu społecznościowym może być trudne, zwłaszcza dla nowo powstałej firmy. Facebook oferuje wiele narzędzi do tworzenia i zarządzania reklamami, targetowania grup docelowych, pozyskiwania leadów, jak i prezentacji usług. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał portalu, oferujemy prowadzenie firmowego fanpage, dostarczanie wartościowego contentu oraz reklamowanie Facebook Ads.

Skontaktuj się z nami!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Dowiedz się więcej: