Pomimo tego, że do grudnia pozostało jeszcze trochę czasu, klienci zaczynają myśleć o prezentach już pod koniec października. Na sklepowych półkach, oprócz produktów nawiązujących do obecnej pory roku, pojawiają się te z motywem bożonarodzeniowym. “Przedświąteczna gorączka” ogarnia nie tylko kupujących, ale i sprzedających. Facebook postanowił pomóc reklamodawcom właśnie ze względu na trudności w dotarciu do klienta, który już od końca października zasypywany jest reklamami potencjalnych prezentów.

Według Facebook Global Holiday Study, 43% badanych w 2018 roku rozpoczęło przedświąteczne zakupy w listopadzie lub wcześniej. – Źródło: Holiday Marketing Guide

Powód jest jeszcze jeden – użytkownicy szukają prezentów dla innych, nie dla siebie. Takie grupy trudno jest targetować, ponieważ zmieniają się dane o grupie docelowej. Aby ułatwić im zadanie, Facebook stworzył Holiday Marketing Guide.

Bożonarodzeniowy Przewodnik Marketingowy – co to takiego?

Przewodnik ma pomóc firmom w zaplanowaniu, a następnie przeprowadzeniu działań sprzedażowych przed, w trakcie i po świętach. Holiday Marketing Guide od Facebooka zawiera mnóstwo przydatnych wskazówek, statystyk i informacji, m.in.:

Przygotowanie techniczne

Informuje o prawidłowej integracji z pikselem Facebooka, włączeniu rejestrowania konwersji offline, obecności w Messengerze, przystosowaniu funkcji marketingowych, pomiarowych i zakupowych do urządzeń mobilnych.

Narzędzia pomiarowe

Udostępnia narzędzia do mierzenia efektywności kampanii względem użytkowników korzystających z różnych urządzeń, na wszystkich możliwych kanałach, jak i do statystyk, które dostarcza dedykowane narzędzie Facebook Analytics.

Budowanie grupy odbiorców

Pomaga w określeniu segmentów grupy odbiorców, konfiguracji kampanii, wyborze i dopasowaniu materiału reklamowego do potencjalnych klientów, automatycznym tworzeniu i targetowaniu grup, m.in. za pomocą narzędzia Facebook IQ Cross Border Insights Finder).

Ogólne strategie marketingowe

Udostępnia informacje o strategiach stosowanych w okresie wzmożonej aktywności użytkowników (wyprzedaże błyskawiczne, wyprzedaże z różnymi progami wydatków, sprzedaż detaliczna, kampanie z wykorzystaniem botów, itd.).

“Łącząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym z Facebookiem, możesz też budować docelowe grupy niestandardowych odbiorców, aby dotrzeć do konkretnych klientów sklepu, a także grupy podobnych odbiorców obejmujące osoby robiące zakupy powyżej określonej kwoty lub kupujące produkty z określonej kategorii.” – Źródło: Holiday Marketing Guide

Ogromnym ułatwieniem jest opcja tworzenia katalogu świątecznego, czyli swego rodzaju bazy materiałów niezbędnych do kampanii reklamowych. Przesłane do Facebooka zdjęcia produktów, ceny i ich dostępność będą znajdować się w jednym miejscu, a system będzie mógł automatycznie pobierać i wyświetlać je w reklamie na Facebooku, Messengerze i Instagramie.

Co zawiera Holiday Marketing Guide?

W pakiecie przydatnych informacji reklamodawcy znajdą szablon kalendarza z zaznaczonymi świętami, które mogą być ważne z perspektywy sprzedaży (Dzień Singla – 11:11, Mikołajki, Black Friday, Cyber Monday, itd.), przykład planu budowania świadomości konsumenckiej przed świętami, planu sprzedaży świątecznej i poświątecznej, itd. Konkretnym miesiącom przydzielił określone zadania, tak, aby nie pominąć żadnego etapu.

Źródło:  Holiday Marketing Guide
Źródło: Holiday Marketing Guide
Źródło: Holiday Marketing Guide

W ramach pomocy, Facebook udostępnia gotowe szablony reklam w stories na Messengerze i Instagramie. Dzięki reklamom zoptymalizowanym pod kątem wyświetlania, możliwe będzie szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, z pominięciem czasochłonnego projektowania i tworzenia bannerów. Dodatkowo, Facebook oferuje gotowe świąteczne naklejki, które mają wprowadzić odpowiedni nastrój i wywołać w użytkownikach chęć do zakupów.

W Holiday Marketing Guide znajdziesz nie tylko szablony kalendarza czy ofert sprzedażowych, ale i wzory planerów kampanii rozpoznawalności marki oraz opcje dostępnej optymalizacji.

Źródło: Holiday Marketing Guide

Biuro Facebooka w Polsce

Oprócz nowego, 63-stronicowego przewodnika, Facebook ogłosił otwarcie 17 biur w różnych krajach, których zadaniem będzie wspieranie małych  firm i organizacji non-profit w działaniach marketingowych na Facebooku. Centra pomocy mają usprawnić działania, ale i pomagać w obsłudze dostępnych na portalu narzędzi reklamowych. Otworzenie biur ogłoszono 10 października i póki co wiadomo, że jedno z nich znajdować się będzie w Warszawie. Będzie można odwiedzić je osobiście i uzyskać pomoc w dostosowaniu profilu firmowego do przedświątecznych potrzeb swoich konsumentów.

Pomoc w reklamowaniu na Facebooku

Poruszanie się po największym portalu społecznościowym może być trudne, zwłaszcza dla nowo powstałej firmy. Facebook oferuje wiele narzędzi do tworzenia i zarządzania reklamami, targetowania grup docelowych, pozyskiwania leadów, jak i prezentacji usług. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał portalu, oferujemy prowadzenie firmowego fanpage, dostarczanie wartościowego contentu oraz reklamowanie Facebook Ads.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się