A gdyby tak podejść do tematu pozyskiwania nowych klientów oraz planowania działań marketingowych, jak do randek i rozkochiwania użytkowników do Twoich produktów lub usług? W dzisiejszym walentynkowym wpisie blogowym dzielimy się praktycznymi poradami, jak połączyć działania reklamowe w taki sposób, by stworzyć prawdziwą mieszankę wybuchową! Zapraszamy do lektury!

Kilka wskazówek, jak zdobyć serce Twojego odbiorcy!

Sposoby na dotarcie do użytkownika potencjalnie zainteresowanego Twoim produktem lub usługą może na pierwszy rzut oka przypominać randkowanie i proces poszukiwania drugiej połówki. Najpierw osoba, wobec której ktoś inny wykazał zainteresowanie, zapoznaje się z tym, co ma jej do zaoferowania adorator. Przegląd profili społecznościowych, wypytanie wspólnych znajomych o ich opinie na temat tajemniczego nieznajomego – na samym początku ma miejsce dogłębny research. Jeśli zebrane informacje są pozytywne, kolejnym krokiem jest pierwsze spotkanie. Ten moment może być trochę niezręczny – nie znacie się za dobrze, więc przeważnie następuje seria nieco oklepanych, ale sprawdzonych pytań. Jeśli rozmowa będzie przyjemna, w perspektywie pojawia się kolejne spotkanie. 

Z randkowaniem bywa różnie – tak samo, jak z procesem sprzedaży. Jeśli jednak zadbasz o etapy poprzedzające to ważne wydarzenie, zwiększasz swoją szansę na znalezienie drugiej połówki, czyli w świecie marketingu – klienta, który będzie regularnie wracał po Twoje produkty lub usługi. Sprawdź idealne połączenia działań marketingowych, które pozwolą trafić w serca Twojej grupy docelowej!

Miej swój typ, czyli kilka słów o sprecyzowaniu grupy docelowej

Jeśli zapytasz przypadkową osobę na ulicy o jej typ idealnej kobiety lub mężczyzny, pewnie rozpocznie ona odpowiedź na Twoje pytanie od wymienienia cech fizycznych, w następnej kolejności przejdzie ewentualnie do cech charakteru. Analogicznie powinna wyglądać sytuacja, kiedy pomyślisz o grupie docelowej, do której kierujesz swój produkt lub usługę. W tym momencie możesz poczuć się jak stalker – o swoich potencjalnych klientach powinieneś wiedzieć jak najwięcej! W celu jak najlepszego zrozumienia potrzeb oraz motywacji Twoich odbiorców, warto opracować kilka person. Persona to szczegółowy opis modelowego klienta. Dzięki dokładnemu stworzeniu persony lub person, będziesz w stanie kreować przekaz marketingowy, który ma duże szanse na zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty Twojej firmy.

Przygotowaliśmy templatkę persony, tak aby ułatwić Ci proces doprecyzowania grupy docelowej!

SEO +  UX = SXO

Z pewnością kojarzysz charakterystyczne połączenie inicjałów przypominające równanie matematyczne, które zakochane osoby piszą w różnych miejscach (np. na ławkach w parku). Chociaż nie aprobujemy wandalizmu, to jako doświadczeni marketingowcy, możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że SEO połączone z UX to niezwykle pozytywna mieszanka i pod takim równaniem możemy się jak najbardziej podpisać. Przede wszystkim dlatego, że podejście do pozycjonowania stron internetowych bardzo mocno zmieniło się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Algorytmy Google bardziej doceniają strony, które realnie odpowiadają na potrzeby użytkowników. To wspólny mianownik dla SEO i UX – obydwie dziedziny na pierwszym miejscu stawiają dostarczenie wartościowych treści oraz pomoc osobom odwiedzających konkretne strony w ukończeniu zadań.

Aleksandra Józwik, Senior SEO Specialist w Strategiczni.pl

Warto zaznaczyć, że aktualnie SEO i UX zaczynają być działaniami tak silnie powiązanym, że od kilku lat funkcjonują pod nazwą SXO. W takim układzie SEO dostarcza wartościowy ruch na stronę, a UX zapewnia większą szansę na jego skonwertowanie.

Nie zawsze jednak problem z konwersjami ma swoje źródło w designie strony. Czasami jest to niewłaściwie dopasowana grupa słów kluczowych pod stronę docelową, co oznacza, że użytkownik nie otrzymuje tego, czego oczekiwał po przejściu na stronę z wyników wyszukiwań, co najczęściej kończy się jej opuszczeniem. Czasami pojawia się także kwestia ceny, ilości i dostępności asortymentu lub braku analiz w kierunku potrzeb grupy docelowej, co nawet przy właściwych działaniach SEO i UX może negatywnie wpłynąć na wyniki sprzedaży oraz konwersje. Z kolei nawet najlepiej zoptymalizowana strona pod kątem użyteczności nie będzie pomocna, jeśli nie zadbamy o odpowiedni wolumen odwiedzin.

O czym warto pamiętać?

1. Dopasowanie słów kluczowych pod dany segment na stronie z odpowiednią prezentacją treści – strona usługowa, produktowa lub wpisu blogowego powinny posiadać unikalny design.

2. Dopasowanie strony do urządzeń mobilnych (nie tylko pod kątem rozdzielczości urządzenia).

3. Kupującymi są ludzie, a nie roboty, więc skupianie się wyłącznie na botach nie jest odpowiednim kierunkiem.

4. Zbieranie danych i podejmowanie decyzji na podstawie ich analizy.

W Strategiczni.pl wykonujemy profesjonalne audyty UX, które umiejętnie łączymy w SXO. Pomożemy Ci w stworzeniu persony i wspólnie wykorzystamy ją do dalszych działań. Jesteś zainteresowany audytem UX? Umów się na randkę z jednym z naszych specjalistów!

Umów się na spotkanie!

Miejsce content marketingu NIE jest we friend zone

Dobrze przemyślana strategia content marketingowa jest jak kochający i troszczący się o Ciebie małżonek. Wesprze Cię w problemie i wskaże jasny kierunek, do którego powinieneś dążyć. Dodatkowo im dłużej będziesz przebywać w świecie singli, tym bardziej będziesz zazdrościć udanego związku innym osobom! Dlatego o content marketing warto zadbać na odpowiednim etapie. Treści mogą mieć różnego rodzaju cele – sprzedażowe, wizerunkowe, czy nawet związane z employer brandingiem. Jeśli chcesz tworzyć angażujące treści, cały proces składa się z kilku ważnych kroków:

  • tworzenia;
  • publikowania;
  • dystrybucji.

Pierwsze dwa etapy są zazwyczaj przez wszystkich realizowane skrupulatnie, jednak nie można zapominać o ostatnim kroku, czyli dystrybucji. Jeśli stworzyłeś już persony i poznałeś bardzo dobrze potencjalnych klientów, których serca chcesz zdobyć, ustalenie kanałów do dystrybucji nie powinno być problemem. Widzisz, jak wszystkie elementy naszej marketingowej układanki zaczynają nabierać razem większego sensu?

Chcesz przenieść content z friend zone? Specjaliści z Działu Contentu, wraz ze wsparciem Działu SEO, zadbają, aby dobrze zaplanowana strategia contentowa dodała pikanterii Twojemu biznesowi!

Porozmawiajmy!

Social media to Twój skrzydłowy

Świadomość o tym, jak istotne jest systematyczne prowadzenie mediów społecznościowych, rośnie z każdym rokiem. Już dawno temu przestały to być jedynie miejsca, w których znajomi wrzucają swoje zdjęcia z zaręczyn czy innych ważnych wydarzeń z życia. Oczywiście ten element nadal ma miejsce, jednak social media to również doskonała przestrzeń do nawiązywania relacji z Twoimi odbiorcami. Dobrze prowadzone profile, które zawierają angażujące treści, potrafią przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoimi produktami lub usługami. 

Social media rzeczywiście będą jak Twój skrzydłowy. Przedstawią Twoją ofertę w atrakcyjny sposób, zachęcą do interakcji zainteresowanych użytkowników i w największym skrócie sprawią, że Twoja firma będzie wzbudzać większe zaufanie.

Szczypta skutecznych reklam

Przedostatnim składnikiem do naszego eliksiru miłości, który podasz swojej grupie docelowej, są dopasowane do ich preferencji kampanie reklamowe Google Ads lub Facebook Ads. Dobrze dobrany przekaz wraz z atrakcyjną oprawą graficzną oczaruje Twoich potencjalnych klientów i zwiększy szanse na zainteresowanie ofertą Twojej firmy. Takie działanie warto połączyć z kampaniami remarketingowymi, dzięki którym reklama będzie podążać za użytkownikiem i nie pozwoli, by zapomniał o przeglądanej przez niego podstronie, czy o wrzuconym do koszyka produkcie. Dzięki dobrze zoptymalizowanym reklamom Google lub Facebook Ads dotrzesz do nowych klientów, ponieważ kampanie odnajdują ich w miejscach, gdzie skupiają swoją aktywność. 

Złap kontakt wzrokowy dzięki grafikom

Pamiętasz motyle w brzuchu, gdy nawiązałeś kontakt wzrokowy z Twoją sympatią z czasów szkolnych? Większość użytkowników skanuje odwiedzane witryny pod kątem informacji, na których najbardziej im zależy. Dodając na swojej stronie internetowej różnego rodzaju grafiki z kluczowymi treściami, zwiększasz szansę, że Internauta odnajdzie rozwiązanie swojego problemu w ofercie Twojej firmy. Badanie przeprowadzone przez Brain Rules pokazuje, że ludzie nie zapamiętują żadnej informacji po upływie trzech dni od ich usłyszenia. Jeśli natomiast do źródła czytanego dodamy odpowiednią grafikę, czytelnik nawet po kilku dniach będzie pamiętać ok. 65% komunikatu!

Połącz te składniki i uzyskaj mieszankę wybuchową! 

Nadal nie jesteś przekonany, że wymienione przez nas działania marketingowe sprawią, że serca odbiorców zabiją mocniej na myśli o Twojej marce? Zobacz, jakie realne korzyści może przynieść połączenie powyższych kroków i razem ze specjalistami Strategiczni.pl zadbaj o marketing internetowy Twojej firmy!

  • Zwiększasz świadomość grupy docelowej na temat marki w szybszym tempie

Dopasowane do odbiorców reklamy w różnych kanałach, interakcje z klientami w social mediach, czy wysokiej jakości treści na Twojej stronie urozmaicone grafikami – wszystkie te działania reklamowe zwiększą szansę na bycie zapamiętanym przez potencjalnych klientów. To kluczowe kroki, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji!

  • Twoja strona internetowa jest widoczna w wielu miejscach

Nawet najbardziej profesjonalne i wartościowe merytorycznie treści nie dotrą do użytkowników, jeśli strona nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana i nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Dzięki SEO na Twojej witrynie wzrośnie ruch, który realnie może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Działania z zakresu pozycjonowania połączone z UX to mieszanka, dzięki której użytkownicy będą chcieli dłużej pozostawać na danej stronie internetowej oraz częściej do niej wracać. Z kolei wartościowe artykuły, np. na blogu, mogą być udostępniane przez duże portale, dzięki czemu zwiększysz liczbę miejsc, z których trafią do Ciebie użytkownicy!

  • Zwiększasz konkurencyjność Twojego biznesu na rynku

Więcej punktów styku z Twoją grupą docelową oznacza większe szanse na to, że to właśnie z Twojej oferty będą chcieli skorzystać. Poświęcając czas na stworzenie person, uzyskasz kluczowe informacje o preferencjach oraz potrzebach potencjalnych klientów. Ta wiedza pomoże w wyborze najlepszych i najbardziej skutecznych działań marketingowych. To podstawa, która z pewnością przyda Ci się na wielu płaszczyznach w podejmowaniu biznesowych decyzji.

Pomożemy Ci zakochać się w marketingu internetowym! Nasi specjaliści SEO, Content, Social Media oraz SEM zadbają o to, by nawiązać i pielęgnować długotrwałe relacje z Twoimi użytkownikami.

Potrzebujesz strategii na zwiększenie widoczności w Internecie?

Napisz lub zadzwoń do nas!

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Swoją karierę w Strategiczni.pl zaczynała jako copywriterka, a obecnie zajmuje stanowisko Project Manager w dziale Contentu. Bierze aktywny udział w rozwoju firmy m.in. dzięki takim projektom jak Employer Branding. Najwięcej radości dają jej zadania, w których może wykazać się swoją kreatywnością. Prywatnie ogromna fanka filmów Wesa Andersona, książek Stephena Kinga i indyjskiej kuchni.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się