wpis blogowy Karolina

Prowadzisz niewielką firmę, świadczysz usługi na lokalnym rynku i jesteś przekonany, że nie potrzebujesz SEO? To poważny błąd, który zamyka Ci drogę do dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. Nie ulega bowiem wątpliwości, że współcześni konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują nie tylko możliwości szybkiego kontaktu z daną firmą, ale również natychmiastowej odpowiedzi i błyskawicznej pomocy. Okazuje się to ważne szczególnie w sytuacji, gdy użytkownicy szukają konkretnych usług w obcym mieście i liczą wyłącznie na to, do czego dotrą, wpisując zapytanie w wyszukiwarce Google. Jeśli za pomocą kilku kliknięć nie znajdą tego, czego potrzebują z pewnością przejdą do stron konkurencji. Jak ich zatrzymać? Rozwiązaniem jest wizytówka Google i pozycjonowanie w Google Maps. Sprawdź, jak umieścić swoją firmę w mapach Google i stań się widoczny dla potencjalnych klientów z Twojej okolicy!

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Dla skutecznego pozycjonowania lokalnego i właścicieli lokalnych firm Profil Firmy w Google (znany dawniej jako Google Moja Firma lub Google My Business) to kluczowe narzędzie marketingowe. Dlaczego? O tym, jak ważna jest wirtualna wizytówka firmy, można przekonać się, analizując poniższy przykład.

Wyobraź sobie sytuację, że niespodziewanie lądujesz z rodziną w obcym mieście. Zepsuło Ci się auto i jesteś zmuszony zrobić nieplanowany wcześniej przystanek na trasie. Dzieci są głodne, druga połówka martwi się o nocleg, a Ty musisz jak najszybciej znaleźć w okolicy warsztat samochodowym, w którym naprawią usterkę od ręki. Gdzie szukasz pomocy? Z pewnością w pierwszej kolejności sięgniesz po telefon i spróbujesz wyszukać w Internecie wszystkie niezbędne informacje. Ich znalezienie może jednak chwilę potrwać.

Po wpisaniu w okno wyszukiwarki frazy takiej jak “warsztat samochodowy + miasto” bądź też “noclegi + miasto” czy “restauracje + miasto”, z pewnością otrzymasz bowiem dziesiątki, a nawet setki wyników. Raptem okaże się, że ogólne wyniki wyszukiwania to w tym przypadku zbyt mało oprócz podstawowych informacji musisz dowiedzieć się więcej. Gdzie znajduje się najbliższy hotel i jak do niego dojechać? Jak długo czynna jest restauracja? Gdzie jest warsztat samochodowy, który będzie w stanie od razu naprawić auto? Najszybszym i najłatwiej dostępnym źródłem informacji jest wizytówka Google.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma na mapach Google?

Chcąc dodać swoją firmę do Google Maps, w pierwszym kroku należy zweryfikować, czy profil Twojej firmy nie znajduje się już w wyszukiwarce i mapach. Zdarzają się bowiem sytuacje, w których Google, bazując na informacjach umieszczonych w internecie, automatycznie tworzy profile firm i dodaje je do Google Maps. Dlatego zanim rozpoczniesz proces dodawania firmy, upewnij się, że jesteś zalogowany na swoim koncie Google, a następnie otwórz stronę kreatora wizytówki.

Na początku otrzymasz prośbę o dodanie nazwy swojej firmy. Jeśli wpisując ją, nie dostaniesz informacji zwrotnej, że wizytówka jest już widoczna w Google, kliknij Dodaj swoją firmę do Google, po czym przejdź do procesu tworzenia wizytówki. Natomiast w sytuacji, gdy wizytówka Google Twojej firmy już istnieje, rozpocznij jej weryfikację.

Korzyści z prowadzenia wizytówki Google dla Twojej firmy

Profil Firmy, który pojawia się tuż obok wyników wyszukiwania Google, zawiera najważniejsze dane dotyczące konkretnej firmy. Dzięki temu potencjalni klienci zyskują możliwość szybkiego kontaktu z usługodawcą, już za pomocą zaledwie jednego kliknięcia.

Doinformowany klient to pierwszy krok do sukcesu szczególnie, gdy mowa o biznesie działającym na rynku lokalnym. Im więcej bowiem informacji trafi na Profil Firmy w Google, tym większa szansa na skuteczne pozyskanie potencjalnego klienta. Osoba, będąca w danym mieście po raz pierwszy, chętniej skorzysta z usług miejsca, o którym od razu dowie się jak najwięcej, nie tracąc przy tym zbyt dużo cennego czasu.

Profil Firmy w Google to coś więcej niż podstawowe dane

Na wirtualnej wizytówce Google możesz umieścić szereg przydatnych dla użytkowników informacji, w tym:

  • dokładny adres Twojej firmy;
  • lokalizację;
  • wskazówki dojazdu;
  • adres strony www;
  • telefon kontaktowy;
  • adres e-mail;
  • godziny otwarcia;
  • cennik usług;
  • zdjęcia produktów lub usług;
  • aktualizacje i ważne ogłoszenia;
  • opinie i rekomendacje;
  • oceny.

 

Dowiedz się, jak dodać firmę do Google Moja Firma  SPRAWDŹ

Prowadzenie profilu firmy w Google a pozycjonowanie lokalne

Google Moja Firma to nie tylko najlepszy sposób na szybkie i skuteczne informowanie potencjalnych klientów. To również doskonałe narzędzie pozycjonowania lokalnego, które zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w Google to większa szansa na nowych klientów, a tym samym – korzystniejsze ROI.

Optymalizacja wizytówki Google powinna iść w parze z optymalizacją całego serwisu. Z tego powodu na samym początku przygody z pozycjonowaniem strony internetowej należy wykonać profesjonalny audyt SEO, który pokaże, co należy poprawić, a co warto kontynuować podczas pracy nad witryną. W przypadku pozycjonowania lokalnego szczególnie ważna jest zawartość strony, czyli prawidłowo realizowany content marketing.

Interesujące i przydatne dla użytkowników treści powinny pojawiać się nie tylko na samej stronie internetowej, ale również w mediach społecznościowych oraz na lokalnych portalach internetowych. Troska o wysokiej jakości content marketing w połączeniu z regularnym publikowaniem wpisów na koncie Google Moja Firma, zamieszczaniem atrakcyjnych wizualnie zdjęć i grafik to wszystko przyniesie oczekiwany efekt w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania lokalnego jest dodanie firmy do Google Maps. Dokładne określenie lokalizacji sprawi, że klient bez problemu trafi do Twojego lokalu, a nawet otrzyma pomocne wskazówki dojazdu, co z pewnością polepszy jego doświadczenie.

Sprawdź, jak uzupełnić profil w Google Maps CZYTAJ WIĘCEJ

Konto Google Moja Firma a strona internetowa

Należy zaznaczyć, że samo założenie konta w Google Moja Firma jest dalece niewystarczające. Ważne okazuje się również to, by na bieżąco uzupełniać treści, dodawać aktualności, zamieszczać wpisy o nowościach czy też udostępniać zdjęcia. Nowe, regularnie publikowane treści decydują bowiem o tym, że strona internetowa jest chętniej odwiedzana, ruch wzmożony, a pozycja w wyszukiwarce sukcesywnie rośnie. Warto mieć na uwadze, że na miejsce witryny w rankingu Google wpływ ma nie tylko ruch w serwisie, ale również czynne zaangażowanie odwiedzających go użytkowników.

Opcja Google Moja Firma dostarcza także możliwość wystawiania ocen i komentowania usług, co jest często cenną wskazówką zakupową dla potencjalnych klientów. Liczne rekomendacje pozostawione przez klientów skutecznie podnoszą atrakcyjność strony, jednak pod warunkiem, że oceny są wysokie, a komentarze pozytywne. W przeciwnym wypadku niskie noty być może nie wpłyną niekorzystnie na pozycję strony w wyszukiwarce, ale z pewnością obniżą jej wartość i wiarygodność w oczach potencjalnych klientów, wzbudzając ich nieufność. Negatywna ocena to coś, do czego warto się odnieść. Usługodawca, który odpowie na niepochlebny komentarz, wzbudzi więcej zaufania niż ten, który pozostanie na niego obojętny lub całkowicie go usunie.

Wizytówki Google – FAQ

W sytuacji, gdy ktoś zdążył utworzyć już wizytówkę Google, jako właściciel firmy możesz ubiegać się o jej weryfikację i przejęcie. Takie przypadki się zdarzają i najczęściej są możliwe do rozwiązania z poziomu panelu ustawień.

Prowadząc Profil Firmy w Google, warto mieć na uwadze, że użytkownicy, wpisując w wyszukiwarkę konkretne zapytanie, liczą na to, że otrzymają w odpowiedzi rzetelne, kompletne i aktualne informacje na temat danej firmy. Informacje umieszczone na wizytówce są ważne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmu Google. W interesie właściciela firmy jest zatem to, by były pełne i wiarygodne.

Tak, założenie Profilu Firmy w Google jest całkowicie bezpłatne – możesz zarządzać swoją firmą w wyszukiwarce i Google Maps bez dodatkowych opłat.

Dodanie zdjęć do wizytówki firmy to skuteczny sposób na jej wyróżnienie w wynikach wyszukiwania Google. Regularne publikowanie zdjęć, zwłaszcza tych zrobionych w miejscu lub w pobliżu miejsca prowadzenia biznesu z włączoną lokalizacją, to jeden z ważnych czynników rankingowych.

Jest wiele typów zdjęć, które warto publikować na wizytówce firmy, np. zdjęcia nawiązujące do prowadzonej działalności, podkreślające cechy firmy, które mogą przyciągnąć uwagę użytkowników, a także zdjęcia oferowanych produktów, usług czy wnętrz firmy. Należy jednak pamiętać, aby publikowane zdjęcia były zgodne z polityką treści, wykonane w prawidłowym rozmiarze i formacie JPG lub PNG.

Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu lokalnym firmy w Google?

O tym, jak dodać firmę do Google Moja Firma, zoptymalizować ją i wypromować, a przy okazji – pozycjonować lokalnie, wyjaśniamy w naszym Poradniku Pozycjonowania Lokalnego.

CZYTAJ PORADNIK

Potrzebujesz pomocy z wizytówką Google Moja Firma?

Jako Strategiczni.pl zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem lokalnym, jak i ogólnopolskim i międzynarodowym. Oprócz działań optymalizacyjnych stron i sklepów internetowych tworzymy kampanie Google Ads i Facebook Ads, a także doradzamy w zakresie e-commerce. Słowem, kompleksowo zwiększamy widoczność małych i średnich firm w Internecie.

Sprawdź ofertę

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

W Strategiczni.pl zajmuje się pisaniem rozmaitych treści – z takim samym zaangażowaniem stworzy wyczerpujący wpis o tematyce IT, jak i krótki i przyjemny tekst lifestylowy. Z wykształcenia polonistka, która swoimi wyborami chce udowodnić, że polonistyka nie produkuje wyłącznie nauczycieli. Z czasów studiów pozostało jej jednak zamiłowanie do gramatyki historycznej (słusznie zwanej w kuluarach histeryczną) i wszelkiej maści książek – z zapartym tchem przeczyta nawet zapomnianą Placówkę Prusa. Lubi dobrą kuchnię, ma słabość do czekolady i wciąż wydaje horrendalne sumy na rower miejski.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się