Właściciele lokalnych firm zaniedbują SEO. To poważny błąd, ponieważ klienci są coraz bardziej wymagający. Liczą na natychmiastową odpowiedź, możliwość szybkiego kontaktu, błyskawiczna pomoc. Zwłaszcza, jeśli znajdują się w obcym mieście i liczą wyłącznie na to, co podpowie im wyszukiwarka. Jeśli od razu nie znajdą tego, czego szukają – przejdą do konkurencji. Rozwiązanie, jakie oferuje Google dla firm, to informacje i pozycjonowanie stron w jednym.

Centrum pomocy w zasięgu ręki

Wyobraźmy sobie sytuację, że niespodziewanie lądujemy z rodziną w obcym mieście. Zepsuło nam się auto i musimy zrobić sobie nieplanowany przystanek na trasie. Dzieci są głodne, druga połówka martwi się o nocleg, a Ty musisz znaleźć warsztat samochodowy, w którym naprawią Twoje auto od ręki. Z pomocą przychodzi Internet, w którym znajdziesz wszystkie niezbędne informacje. Oczywiście, znalezienie ich może trochę zająć.

Po wpisaniu wyszukiwanej frazy, jak “restauracja w mieście X”, “nocleg w mieście X” czy “warsztat samochodowy w mieście X”, otrzymasz dziesiątki lub nawet setki wyników. Okazuje się, że ogólne wyniki wyszukiwania to za mało – oprócz podstawowych informacji musisz dowiedzieć się więcej.

Gdzie jest najbliższy hotel i jak do niego dojechać? Jak długo czynna jest restauracja? Kto naprawi moje auto od ręki?

Zacznij od wizytówki Google, które jest najszybszym i najłatwiej dostępnym źródłem informacji.

Jakie korzyści daje konto Google Moja Firma?

Profil, który pojawia się zaraz obok wyników wyszukiwania Google, zawiera najważniejsze dane dotyczące konkretnej firmy. Dzięki temu klient może skontaktować się z usługodawcą za pomocą jednego kliknięcia.

Co umieścisz w wizytówce w Google Moja Firma?

 

Doinformowany klient to pierwszy krok do sukcesu

Zwłaszcza, jeśli chodzi o lokalny biznes. Im więcej informacji trafi na konto Google Moja Firma, tym większa szansa na pozyskanie potencjalnego klienta. Osoba, która pierwszy raz jest w danym mieście, chętniej skorzysta z usług miejsca, o którym od razu dowie się najwięcej. Nie straci przy tym cennego czasu, jaki poświęciłaby na zwiedzanie.

Dowiedz się, jak dodać firmę do Google Moja Firma  SPRAWDŹ

Pozycjonowanie lokalne firmy – od czego zacząć?

Google Moja Firma to nie tylko najlepszy sposób na szybkie i skuteczne informowanie potencjalnych klientów. To również doskonałe narzędzie pozycjonowania lokalnego, które zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w Google to większa szansa na nowych klientów, a tym samym – korzystniejsze ROI.

Optymalizacja konta Google Moja Firma powinna iść w parze z optymalizacją strony. Dlatego na samym początku przygody z pozycjonowaniem w Internecie, należy wykonać audyt SEO, który pokaże co poprawić, a czego trzymać się podczas pracy nad witryną. W przypadku pozycjonowania lokalnego ważna jest przede wszystkim zawartość strony, czyli content marketing.

Ciekawe treści powinny pojawiać się nie tylko na stronie internetowej, ale i w mediach społecznościowych oraz na lokalnych portalach. Dbałość o content marketing w połączeniu z dodawaniem zdjęć, grafik i wpisów na koncie Google Moja Firma, przyniosą oczekiwany efekt w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Jednym z najbardziej istotnych elementów pozycjonowania lokalnego jest dodanie firmy do Google Maps. Dokładne określenie lokalizacji sprawi, że klient bez problemu trafi do Twojego lokalu i co więcej – otrzyma wskazówki dojazdu.

Sprawdź, jak uzupełnić profil w Google Maps CZYTAJ WIĘCEJ

Google Moja Firma a strona internetowa

Samo założenie konta na Google Moja Firma nie wystarczy. Ważne, aby na bieżąco uzupełniać treści, dodawać aktualności, zamieszczać wpisy o nowościach i udostępniać zdjęcia. Nowe treści sprawiają, że strona jest chętniej odwiedzana, ruch wzmożony, a pozycja w wyszukiwarce – wyższa. Na miejsce witryny w rankingu Google ma wpływ nie tylko ruch, ale i czynne zaangażowanie użytkowników.

Opcja Google Moja Firma Opinie to możliwość wystawiania ocen i komentowania usług, co jest często wyznacznikiem zakupów potencjalnych klientów. Podnosi to atrakcyjność strony, ale tylko pod warunkiem, że oceny są wysokie, a komentarze dobre. Niskie noty może nie wpłyną niekorzystnie na pozycję strony w wyszukiwarce, ale z pewnością obniżą jej wartość w oczach potencjalnych klientów. Zła rekomendacja to coś, do czego warto się odnieść. Usługodawca, który odpowie na komentarz niezadowolonego klienta wzbudzi więcej zaufania niż ten, który będzie je usuwał lub ignorował.

Chcesz wiedzieć więcej o promowaniu firmy w Google?

O tym, jak dodać firmę do Google Moja Firma, zoptymalizować ją i wypromować, a przy okazji – pozycjonować lokalnie, wyjaśniamy w naszym Poradniku Pozycjonowania Lokalnego.

CZYTAJ PORADNIK

Potrzebujesz pomocy z Google Moja Firma?

Jako Strategiczni.pl zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem lokalnym, jak i ogólnopolskim i międzynarodowym. Oprócz działań optymalizacyjnych stron i sklepów internetowych tworzymy kampanie Google Ads i Facebook Ads, a także doradzamy w zakresie e-commerce. Słowem, kompleksowo zwiększamy widoczność małych i średnich firm w Internecie.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się