Google prowadzi regularną walkę z fałszywymi treściami, które pojawiają się w obszarze Map. Starania i wysiłki firmy Google doprowadziły w 2020 roku do usunięcia 55 milionów recenzji oraz 3 milionów fałszywych kont firmowych. Zazwyczaj Google niechętnie dzieli się praktykami i technikami, jakie stosuje w celu eliminowania spamu, by utrudnić oszustom omijanie przepisów oraz łamanie standardów Google Maps.
Metody zwalczania oszustów w Google Maps
Jedną z metod, jaką posługuje się Google do tropienia fałszywych profili i recenzji w Mapach, jest symulowanie zachowań realnego użytkownika. Przeciętna osoba korzysta z Map podczas podróży, kiedy poszukuje restauracji lub innych usług i wystawia recenzje miejsc, w których rzeczywiście była. Dzięki temu algorytmy, wykorzystując uczenie maszynowe, skanują miliony wpisów dziennie i są w stanie rozpoznać autentyczne treści pojawiające się w Mapach Google oraz wykrywać te, które z jakiegoś powodu odbiegają od normy.
Alarmującym dla Google sygnałem może być na przykład opinia, dotycząca lokalnej usługi na kontynencie europejskim, dodana przez użytkownika, który przebywa w Australii, podczas gdy dane o historii jego lokalizacji nie wskazują, by przemieszczał się on pobliżu zrecenzowanego miejsca. Oprócz algorytmów, dla Google pracują tysiące wykwalifikowanych analityków, którzy pomagają w ocenie treści zbyt trudnych dla botów, przykładem mogą być recenzje w lokalnym slangu.
Efekty działań
System przeciwdziałania i zapobiegania niepożądanym treściom w Mapach przyniósł Googlowi spektakularne rezultaty:
- 55 milionów usuniętych/zablokowanych recenzji, które naruszały politykę Google,
- 3 miliony usuniętych fałszywych profili firm,
- 960 tys. recenzji i ponad 300 tys. kont biznesowych zgłoszonych przez użytkowników Google Maps jako naruszające standardy,
- 160 milionów zdjęć zostało sprawdzonych i usuniętych z powodu niskiej jakości lub łamania polityki Google,
- zawieszenie ponad 610 tys. kont użytkowników, które wykazywały podejrzane zachowania,
- zablokowanie ponad 3 milionów kont, które zostały zweryfikowane jako nienależące do podanych użytkowników.
Mimo iż powyższe liczby robią wrażenie, Google ujawnił, że usuniętych w 2020 roku recenzji było mniej aż o 20 milionów w porównaniu do roku 2019, ponieważ z powodu pandemii koronawirusa przemieszczanie się i korzystanie z lokalnych usług było ograniczone.
Źródło informacji: https://blog.google/products/maps/google-maps-101-how-we-tackle-fake-and-fraudulent-contributed-content/
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@m_weber
Komentarze (0)