google maps

Google prowadzi regularną walkę z fałszywymi treściami, które pojawiają się w obszarze Map. Starania i wysiłki firmy Google doprowadziły w 2020 roku do usunięcia 55 milionów recenzji oraz 3 milionów fałszywych kont firmowych. Zazwyczaj Google niechętnie dzieli się praktykami i technikami, jakie stosuje w celu eliminowania spamu, by utrudnić oszustom omijanie przepisów oraz łamanie standardów Google Maps

Metody zwalczania oszustów w Google Maps

Jedną z metod, jaką posługuje się Google do tropienia fałszywych profili i recenzji w Mapach, jest symulowanie zachowań realnego użytkownika. Przeciętna osoba korzysta z Map podczas podróży, kiedy poszukuje restauracji lub innych usług i wystawia recenzje miejsc, w których rzeczywiście była. Dzięki temu algorytmy, wykorzystując uczenie maszynowe, skanują miliony wpisów dziennie i są w stanie rozpoznać autentyczne treści pojawiające się w Mapach Google oraz wykrywać te, które z jakiegoś powodu odbiegają od normy.

Alarmującym dla Google sygnałem może być na przykład opinia, dotycząca lokalnej usługi na kontynencie europejskim, dodana przez użytkownika, który przebywa w Australii, podczas gdy dane o historii jego lokalizacji nie wskazują, by przemieszczał się on pobliżu zrecenzowanego miejsca. Oprócz algorytmów, dla Google pracują tysiące wykwalifikowanych analityków, którzy pomagają w ocenie treści zbyt trudnych dla botów, przykładem mogą być recenzje w lokalnym slangu.

Efekty działań 

System przeciwdziałania i zapobiegania niepożądanym treściom w Mapach przyniósł Googlowi spektakularne rezultaty:

  • 55 milionów usuniętych/zablokowanych recenzji, które naruszały politykę Google,
  • 3 miliony usuniętych fałszywych profili firm,
  • 960 tys. recenzji i ponad 300 tys. kont biznesowych zgłoszonych przez użytkowników Google Maps jako naruszające standardy,
  • 160 milionów zdjęć zostało sprawdzonych i usuniętych z powodu niskiej jakości lub łamania polityki Google,
  • zawieszenie ponad 610 tys. kont użytkowników, które wykazywały podejrzane zachowania,
  • zablokowanie ponad 3 milionów kont, które zostały zweryfikowane jako nienależące do podanych użytkowników.

Mimo iż powyższe liczby robią wrażenie, Google ujawnił, że usuniętych w 2020 roku recenzji było mniej aż o 20 milionów w porównaniu do roku 2019, ponieważ z powodu pandemii koronawirusa przemieszczanie się i korzystanie z lokalnych usług było ograniczone.

Źródło informacji: https://blog.google/products/maps/google-maps-101-how-we-tackle-fake-and-fraudulent-contributed-content/

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@m_weber

 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się