konkurencja marketing

 

Może się wydawać, że żyjemy w czasach, kiedy wszystko zostało już powiedziane, a rynek produktów i usług jest przesycony ofertami niezależnie od branży. Czy konkurowanie w takich warunkach jest możliwe? 

Jako firma Strategiczni.pl działamy w w ramach dynamicznie rozwijającej się branży, dlatego doskonale rozumiemy naszych klientów i stosujemy rozwiązania, które pomagają wyróżnić się markom działającym w najbardziej konkurencyjnych sektorach. Nawet jeśli nie prowadzisz niszowego biznesu, wciąż masz szansę na rozwój i rozpoznawalność. Jak to zrobić? 

Target – sięgaj tam, gdzie wzrok konkurencji nie sięga 

Najprostsza strategia – kieruj reklamy do takich grup demograficznych, w których odbiorców nie znaleźli jeszcze Twoi konkurenci. Być może wcale nie musisz rywalizować z największymi graczami, wystarczy tylko dotrzeć ze swoją nie-unikalną ofertą do unikalnej grupy odbiorców? Za przykład z wysokiej półki może posłużyć tutaj rozwój LinkedIna, który czerpiąc z pomysłu Facebooka, także rozwinął się w formule portalu społecznościowego, ale jest skierowany do profesjonalistów zorientowanych na karierę. W ten sposób LinkedIn stał się odrębnym kanałem social mediowym, a Facebook nie stanowi dla niego zagrożenia.

Co rozważyć w tworzeniu profilu grupy docelowej?

  • Wiek. Czy Twój produkt/usługa na pewno są skierowane tylko do osób w średnim wieku? Może inny design opakowania albo wdrożenie zmian z zakresu UX na stronie internetowej pomogą Ci dotrzeć do młodszych odbiorców?
  • Poziom przychodów. Jeśli Twoje produkty/usługi są szeroko dostępne ze względu na cenę, warto rozważyć dodanie do oferty wersji premium lub luksusowych modeli produktów, które są znane Twoim klientom i zostały dobrze przyjęte na rynku. Analogicznie działa to również w drugą stronę – może uda Ci się wprowadzić do oferty usługi, które są mniej luksusowe, ale bardziej dostępne?
  • Lokalizacja. Wytłumaczmy to na przykładzie z naszego branżowego podwórka: spośród dużej gamy działań SEO, mamy możliwość wdrożenia rozwiązań, które są skierowane do osób w określonej lokalizacji geograficznej. Lokalne SEO (w tym np. wizytówka w Google Moja Firma) pozwala uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce na frazy bezpośrednio związane z konkretną lokalizacją. W ten sposób możesz stać się liderem w swojej branży na lokalnym rynku.

Lepiej prowadzi do więcej

Słowo jakość powraca jak bumerang i choć w teorii stało się oklepanym frazesem, w praktyce wciąż pozostawia wiele do życzenia. Odwołując się ponownie do branży, którą znamy najlepiej, weźmy na warsztat content marketing. Od kilku lat wyszukiwarka Google premiuje treści, pojawiające się internecie, które kompleksowo i rzeczowo odpowiadają na zapytania użytkowników. Marketing treści powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO, jednak nie przesycony słowami kluczowymi i skoncentrowany przede wszystkim na użytkownikach, poszukujących eksperckich porad. Jeśli chcesz pokazać klientom, że faktycznie znajdzie u Ciebie najwyższej jakości produkty i usługi, musisz zaprezentować je w równie wartościowy sposób. Dlatego w Strategiczni.pl stawiamy na content, który precyzyjnie opisuje usługi nasze oraz naszych klientów i tym samym zapewnia przewagę nad konkurencją. Merytoryczne treści, które użytkownicy znajdują na stronie internetowej Twojej firmy, przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży i wzmocnienia eksperckiego wizerunku marki. Oto dlaczego lepiej znaczy więcej.

Społeczności, czyli dlaczego warto inwestować w klienta 

O relacjach w biznesie warto przypominać do znudzenia, ponieważ okazuje się, że budowanie społeczności skupionej wokół marki jest receptą na stabilność finansową i wizerunkową nawet w czasach kryzysu. Jeśli zaangażujesz klientów w tworzenie brandu, zwiążesz ich z marką w oparciu o zaufanie, które pozwala budować długotrwałe relacje. Obecnie standardowym już sposobem na stały kontakt z odbiorcami są media społecznościowe, nie oznacza to jednak, że tradycyjne praktyki mają odejść w zapomnienie. Zacznij od weryfikacji kontaktu z klientem na etapie sprzedaży, ofertowania, a potem zadbaj o przyjazną obsługę i wsparcie. Gotowe szablony nie popłacają, kiedy zaczynamy traktować klienta jak partnera i aktywnego odbiorcę naszych produktów i usług. 

Clue sukcesu firm, które działają w konkurencyjnych branżach stanowi praca nad jakością. Skupiając się na szczegółowym przedstawieniu swojej oferty, docierasz do klientów, na których najbardziej Ci zależy. Na brand składają się także spójne działania marketingowe, dzięki którym możesz komunikować, jakie wartości są ważne dla Twojej marki. Chcesz się wyróżnić? Pokaż, w czym jesteś najlepszy i nie zapominaj o indywidualnym podejściu do odbiorców, ponieważ czynnik ludzki wpływa na ostateczne decyzje zakupowe klientów. 

 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@adigold1

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się