zgrany zespol pracownikow

„O nas” to jedna z ważniejszych podstron w firmowym serwisie. Niestety podczas tworzenia nie zawsze poświęca się jej odpowiednio dużo uwagi lub jej przygotowanie zostaje zepchnięte na koniec listy rzeczy, które trzeba zrobić przed startem nowej strony internetowej. Skutkuje to tym, że element serwisu, który powinien ostatecznie przekonać klienta do podjęcia współpracy z firmą, nie zachwyca. Jak zatem podejść do tworzenia zakładki „O nas”, aby wyróżniała się spośród innych i przyciągała klientów? W tym artykule przedstawimy przydatne wskazówki.

Strona „O nas” – czy ktoś to w ogóle czyta?

Trudno zrozumieć, dlaczego wciąż wielu właścicieli firm uważa, że „O nas” to element strony, do którego zaglądają nieliczni. W rzeczywistości jest to podstrona, która obok strony głównej i ofertowej jest najczęściej odwiedzana i właśnie m.in. dlatego nie można lekceważyć jej znaczenia. Ta część firmowego serwisu przeglądana jest przede wszystkim przez klientów, którzy po raz pierwszy stykają się z firmą i chcą zweryfikować, czy jest ona godna zaufania. Jeżeli poszukujesz nowych pracowników, zainteresowani kandydaci z pewnością w pierwszej kolejności zajrzą do zakładki „O nas”, aby sprawdzić, jak działasz i zdecydować, czy chcą stać się częścią Twojego zespołu. Nie zapominajmy również o konkurencji. Inne firmy z tej samej branży też chętnie dowiedzą się jak „opowiadasz” o swojej działalności. Dlatego jeżeli chcesz zwiększyć wiarygodność prowadzonego biznesu i zadbać o firmowy wizerunek, dopilnuj, aby na stronie pojawiły się informacje o firmie. Jak je przygotować? Warto wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii.

Jak powinna wyglądać strona „O nas”?

Oryginalny opis z emocjami

Tworząc opis firmy bardzo łatwo wpaść w pułapkę nic niemówiących sloganów i sformułowań, które są tak uniwersalne, że można je przypisać firmie z niemal każdej branży. Dlatego unikaj zdań typu: posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku, oferujemy produkty najwyższej jakości czy naszą ofertę dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klientów. One nic nie mówią o Twojej firmie, są pozbawione konkretów, a już na pewno nie przywiązują klienta do Twojej marki. Opowieść o firmie powinna być oryginalna, a gdy dodasz do niej również emocje, wtedy opis stanie się unikatowy. Zwróć również uwagę na język. Nie musisz używać skomplikowanych sformułowań, aby wypaść profesjonalnie. Pamiętaj również o tym, że klient nie musi znać branżowego żargonu. Dobrym rozwiązaniem jest używanie prostego i normalnego języka, który będzie zrozumiały dla większości odbiorców.

Podstrona przede wszystkim dla klientów 

Czy zaufasz osobie, która zaczyna rozmowę od komunikatu, że powinieneś coś kupić? Trudno zdecydować się na zakup od kogoś, kogo kompletnie nie znasz. Nie inaczej jest w przypadku firmowej strony internetowej. Klient przed podjęciem decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usługi, chce jak najwięcej dowiedzieć się o firmie i potwierdzić, że warto obdarzyć ją zaufaniem. Zakładka „O nas” jest opisem firmy, ale tworzonym dla klientów. Dlatego bardzo ważne jest to, aby mieć na uwadze potrzeby odbiorcy. Zastanów się, dla kogo piszesz, na jakich działaniach klienta Ci zależy, co możesz zagwarantować i jak pomagasz tym, którzy szukają konkretnej oferty. Gdy zrozumiesz oczekiwania swoich odbiorców, łatwiej będzie Ci stworzyć dobry tekst o firmie. Pisz językiem korzyści dla klienta. Warto też zdecydować, w jakiej formie chcesz tworzyć opis. Gdy postawisz na pierwszą osobę (Stworzyłam firmę…), wtedy Twój komunikat nabierze bardziej osobistego charakteru i pozwoli na nawiązanie emocjonalnej relacji. Natomiast trzecia osoba (Firma powstała…) może wydawać się bardziej zdystansowana, ale ma też w sobie więcej profesjonalizmu.

Unikalna opowieść o firmie, czyli czas na storytelling

Klienci mają słabość do ciekawych historii. Możesz to wykorzystać, tworząc unikalną, ale przede wszystkim autentyczną opowieść o swojej firmie. Zastosowanie storytellingu przyda się, gdy zechcesz przedstawić początki swojej działalności, a zależy Ci na zaangażowaniu czytelników i wzbudzeniu emocji. W ten sposób możesz także zaprezentować konkretne projekty, które zrealizowała firma, a z których osobiście jesteś bardzo dumny. W firmowej opowieści znajdzie się również miejsce na anegdoty i opis ciekawych wydarzeń firmowych. Tutaj możesz nieco poluzować krawat i pokazać klientom firmę od innej, mniej formalnej strony. Przykład, jak można opisać swoją firmę – https://feltlabel.pl/o-mnie/

Firma to ludzie

Każda firma ma ludzką twarz i są nią pracownicy. Pominięcie zespołu na podstronie „O nas” to nie jest najlepszy pomysł. Odbierasz w ten sposób klientom szansę na poznanie specjalistów, z którymi być może rozpoczną współpracę. W części poświęconej pracownikom warto dodać ich zdjęcia oraz krótkie opisy stanowisk. Niektóre firmy decydują się również na to, aby rozbudować podpisy pod zdjęciami o elementy niekoniecznie związane z pracą. Wtedy wspomina się m.in. o zainteresowaniach lub nietypowych osiągnięciach członków zespołu. 

Jeżeli zdjęcia, to tylko wykonane przez profesjonalnego fotografa. Nie zawsze muszą być oficjalne. Pomysłowa sesja zdjęciowa podczas wykonywania obowiązków lub w innym niż biurowe otoczeniu przyciągnie uwagę. Absolutnie nie korzystaj z darmowych zdjęć udostępnianych na portalach z fotografiami. Może okazać się, że człowiek, który u Ciebie jest „specjalistą”, na innej stronie internetowej występuje w zupełnie innej nieoczekiwanej roli. Gdy klienci zorientują się, że w kwestii prezentacji pracowników nie jesteś do końca prawdziwy, trudno będzie odbudować zaufanie.

Wrażenia wizualne

Dobry tekst „O nas” jest ważny, ale nie zapominajmy, że uwagę przyciągają również atrakcyjne dodatki. Struktura podstrony, jej układ, podział na kolejne segmenty tematyczne, infografiki, zdjęcia i filmy to też bardzo ważne elementy, które przyciągają uwagę czytających. Niekonwencjonalny pomysł na opowiedzenie o sobie lub o firmie na pewno będzie wyróżnikiem. Mimo wszystko postaraj się, aby strona „O nas” nie była zbyt rozbudowana, ponieważ klient może nie znaleźć czasu na przeczytanie jej do końca. Poniżej znajdziesz przykłady firm i osób, które „opowiadają” o sobie w oryginalny sposób. 

Strona specjalisty SEO stylizowana na główną stronę Google – https://www.garylemasson.com/

przyklad strony specjalista seo

Strona firmy zajmującej się wypiekami nietypowych ciast – https://www.toms-pies.co.uk/meet-the-pie-man/

przyklad strony-ciasta

Strona agencji reklamowej – https://www.bigeyeagency.com/agency/

przyklad strony agencja reklamowa

Starbucks – przykład firmy, która stawia na opowiadanie historii na swojej dedykowanej stronie i w mediach społecznościowych https://stories.starbucks.com/stories/2019/welcome-to-our-new-storytelling-website-starbucks-stories/

przyklad strony starbucks

Inne istotne informacje

Twoi dotychczasowi klienci są zadowoleni z usług? Ich opinie mogą przekonać tych niezdecydowanych. Dlatego na stronie „O nas” warto zamieścić również referencje od partnerów biznesowych, którzy zdradzą, za co cenią współpracę z Twoją firmą. Natomiast wzmianka o certyfikatach i zaawansowanych szkoleniach, w których uczestniczą pracownicy, będzie potwierdzeniem, że stawiacie na rozwój. Dzięki takim dodatkowym informacjom dodasz swojej marce i ofercie profesjonalizmu.

Stworzenie strony „O nas”, która wzbudzi zainteresowanie, nie jest prostym zadaniem. To bardzo ważny element firmowego serwisu, a jego pominięcie nie wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej działalności. Dlatego warto poświęcić nieco więcej czasu na przemyślenie, co powinno się na niej pojawić, a następnie stworzyć oryginalną i wyróżniającą się treść.  

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@fauxels

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się