LinkedIn wprowadził nowe wskazówki dla użytkowników, które mają pomóc w zwiększeniu ich obecności i efektywności publikowania treści na platformie. Oprócz standardowych porad, takich jak regularność publikacji i uzupełnienie profilu, platforma zaprezentowała konkretne strategie, które wyróżnią posty i przyciągną większą uwagę. Sprawdź, jak zoptymalizować swoje posty, by osiągnąć maksymalne efekty!
Nowe wytyczne dla użytkowników LinkedIn – zasady ogólne
Chcesz wyróżnić się na LinkedIn? Nowe wskazówki od lidera biznesowych sieci społecznościowych pomogą Ci tworzyć treści, które przyciągają uwagę, budują zaangażowanie i zwiększają widoczność. Na początek jednak przypomnienie oczywistej zasady i tego, jak ważna jest regularność publikacji: użytkownicy LinkedIn, którzy publikują dwa razy w tygodniu, osiągają nawet pięć razy więcej wyświetleń swojego profilu.
Niezbędne jest również prawidłowe uzupełnienie profilu i sprawdzenie ustawień posta – LinkedIn pozwala bowiem kontrolować to, kto może zobaczyć i skomentować Twoje posty. Zezwalając na to każdemu użytkownikowi platformy, możesz jednocześnie zwiększyć widoczność swoich publikacji. Jeśli bowiem widoczność Twoich postów jest ustawiona na „każdy”, może on wyświetlić się w wielu miejscach:
- na stronie głównej Twoich połączeń pierwszego stopnia;
- na stronie głównie Twoich kontaktów drugiego i trzeciego stopnia (jeśli post został udostępniony, skomentowany lub polubiony przez Twoją sieć);
- w wynikach wyszukiwania treści dla opublikowanych przez Ciebie tematów;
- na Twojej stronie aktywności;
- na Twoim publicznym profilu, gdzie będzie widoczny również dla osób niezalogowanych;
- w kanałach Twoich obserwatorów, którzy mogą nie znajdować się w Twojej sieci kontaktów.
Co wyróżnia skuteczny post na LinkedIn?
1. Zainteresuj odbiorcę już na wstępie
LinkedIn rekomenduje, by rozpocząć post od tzw. „haczyka”. Oto kilka przykładów:
- zaskakujące statystyki: „Przeciętny menedżer marnuje 12 godzin tygodniowo. Oto jak odzyskać ten czas.”
- pytania skłaniające do myślenia: „A co, jeśli Twój najlepszy pracownik w rzeczywistości szkodzi Twojemu zespołowi?”
- odważne stwierdzenia: „Praca zdalna jest przereklamowana.”
- osobiste historie: „Właśnie odrzuciłem pracę, która podwoiłaby moją pensję. Oto dlaczego…”
- wyniki badań: „Przeanalizowałem 1000 zimnych e-maili. Wyniki mnie zaskoczyły”
2. Wezwanie do działania
Każdy post powinien angażować odbiorców. LinkedIn rekomenduje:
- zadawanie konkretnych pytań dotyczących doświadczeń czytelników;
- zapraszanie do podawania przykładów z ich życia zawodowego;
- poszukiwanie nowych perspektyw i opinii na dany temat;
- zachęcanie do udostępniania treści.
3. Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem
LinkedIn to idealne miejsce, aby:
- komentować bieżące trendy w branży;
- ogłaszać swoje osiągnięcia i zmiany zawodowe, dodając osobistą perspektywę;
- udzielać porad dotyczących kariery i pracy;
- wyjaśniać istotne zmiany w swojej firmie z odpowiednim kontekstem.
4. Testuj różne formaty treści
Publikując na LinkedIn, staraj się używać różnorodne formaty treści. Według statystyk LinkedIn, filmy zyskują 1,4 razy większe zaangażowanie w porównaniu z innymi formatami treści. Warto więc używać ich np. do relacjonowania wydarzeń branżowych, konferencji i eventów, pokazywania kulis z życia firmy czy nagrywania edukacyjnych filmików. Filmy powinny trwać od 30 sekund do dwóch minut.
5. Korzystaj z ankiet
Ankiety stanowią łatwy sposób na szybkie zaangażowanie odbiorców w dany temat. Warto używać ankiet, jeśli chcesz lepiej zrozumieć użytkowników, pozyskać ich opinie na konkretny temat czy zbadać interesujący Cię trend. Aby wykorzystać w pełni ankiety, należy:
- weryfikować odpowiedzi odbiorców i wchodzić z nimi w interakcję, kontynuując dyskusję;
- poprosić odbiorców o pozostawienie komentarzy uzupełniających ich odpowiedź w ankiecie;
- udostępniać wyniki ankiet i omawiać je w kolejnych postach.
Hashtagi i interakcje ze swoją siecią wciąż w grze
Nie zapominaj o hashtagach – są one nie tylko wyszukiwalne, ale również zwiększają zasięg Twoich postów. LinkedIn podkreśla także wartość interakcji z innymi użytkownikami. Aktywne komentowanie postów innych osób to klucz do budowania świadomości i nawiązywania relacji. Jeśli chcesz, aby Twoje posty angażowały społeczność, sam musisz angażować się w posty innych. W tym celu warto:
- reagować na posty innych;
- oglądać udostępniane filmiki;
- klikać przez dokumenty;
- komentować posty innych;
- udostępniać treści.
Źródło: https://www.linkedin.com/business/talent/blog
Podsumowanie
Wprowadzone wskazówki LinkedIn to praktyczne narzędzia, które mogą pomóc użytkownikom skuteczniej docierać do swojej grupy docelowej. Kluczowe jest, aby treści były autentyczne i angażujące. Publikowanie na LinkedIn to nie tylko strategia, ale także okazja do budowania swojej marki osobistej w świecie biznesu.
Komentarze (0)