Tagi: ,
LinkedIn udostępnia nowe wskazówki: jak zwiększyć swoją widoczność na platformie? - Strategiczni.pl

LinkedIn wprowadził nowe wskazówki dla użytkowników, które mają pomóc w zwiększeniu ich obecności i efektywności publikowania treści na platformie. Oprócz standardowych porad, takich jak regularność publikacji i uzupełnienie profilu, platforma zaprezentowała konkretne strategie, które wyróżnią posty i przyciągną większą uwagę. Sprawdź, jak zoptymalizować swoje posty, by osiągnąć maksymalne efekty!

Nowe wytyczne dla użytkowników LinkedIn – zasady ogólne

Chcesz wyróżnić się na LinkedIn? Nowe wskazówki od lidera biznesowych sieci społecznościowych pomogą Ci tworzyć treści, które przyciągają uwagę, budują zaangażowanie i zwiększają widoczność. Na początek jednak przypomnienie oczywistej zasady i tego, jak ważna jest regularność publikacji: użytkownicy LinkedIn, którzy publikują dwa razy w tygodniu, osiągają nawet pięć razy więcej wyświetleń swojego profilu

Niezbędne jest również prawidłowe uzupełnienie profilu i sprawdzenie ustawień posta – LinkedIn pozwala bowiem kontrolować to, kto może zobaczyć i skomentować Twoje posty. Zezwalając na to każdemu użytkownikowi platformy, możesz jednocześnie zwiększyć widoczność swoich publikacji. Jeśli bowiem widoczność Twoich postów jest ustawiona na  „każdy”, może on wyświetlić się w wielu miejscach

  • na stronie głównej Twoich połączeń pierwszego stopnia;
  • na stronie głównie Twoich kontaktów drugiego i trzeciego stopnia (jeśli post został udostępniony, skomentowany lub polubiony przez Twoją sieć);
  • w wynikach wyszukiwania treści dla opublikowanych przez Ciebie tematów; 
  • na Twojej stronie aktywności; 
  • na Twoim publicznym profilu, gdzie będzie widoczny również dla osób niezalogowanych; 
  • w kanałach Twoich obserwatorów, którzy mogą nie znajdować się w Twojej sieci kontaktów. 

Co wyróżnia skuteczny post na LinkedIn?

1. Zainteresuj odbiorcę już na wstępie

LinkedIn rekomenduje, by rozpocząć post od tzw. „haczyka”. Oto kilka przykładów:

  • zaskakujące statystyki: „Przeciętny menedżer marnuje 12 godzin tygodniowo. Oto jak odzyskać ten czas.”
  • pytania skłaniające do myślenia: „A co, jeśli Twój najlepszy pracownik w rzeczywistości szkodzi Twojemu zespołowi?”
  • odważne stwierdzenia: „Praca zdalna jest przereklamowana.”
  • osobiste historie: „Właśnie odrzuciłem pracę, która podwoiłaby moją pensję. Oto dlaczego…”
  • wyniki badań: „Przeanalizowałem 1000 zimnych e-maili. Wyniki mnie zaskoczyły”

2. Wezwanie do działania

Każdy post powinien angażować odbiorców. LinkedIn rekomenduje:

  • zadawanie konkretnych pytań dotyczących doświadczeń czytelników;
  • zapraszanie do podawania przykładów z ich życia zawodowego;
  • poszukiwanie nowych perspektyw i opinii na dany temat;
  • zachęcanie do udostępniania treści.

3. Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem

LinkedIn to idealne miejsce, aby:

  • komentować bieżące trendy w branży;
  • ogłaszać swoje osiągnięcia i zmiany zawodowe, dodając osobistą perspektywę;
  • udzielać porad dotyczących kariery i pracy;
  • wyjaśniać istotne zmiany w swojej firmie z odpowiednim kontekstem.

4. Testuj różne formaty treści

Publikując na LinkedIn, staraj się używać różnorodne formaty treści. Według statystyk LinkedIn, filmy zyskują 1,4 razy większe zaangażowanie w porównaniu z innymi formatami treści. Warto więc używać ich np. do relacjonowania wydarzeń branżowych, konferencji i eventów, pokazywania kulis z życia firmy czy nagrywania edukacyjnych filmików. Filmy powinny trwać od 30 sekund do dwóch minut.

5. Korzystaj z ankiet

Ankiety stanowią łatwy sposób na szybkie zaangażowanie odbiorców w dany temat. Warto używać ankiet, jeśli chcesz lepiej zrozumieć użytkowników, pozyskać ich opinie na konkretny temat czy zbadać interesujący Cię trend. Aby wykorzystać w pełni ankiety, należy: 

  • weryfikować odpowiedzi odbiorców i wchodzić z nimi w interakcję, kontynuując dyskusję; 
  • poprosić odbiorców o pozostawienie komentarzy uzupełniających ich odpowiedź w ankiecie;
  • udostępniać wyniki ankiet i omawiać je w kolejnych postach. 

Hashtagi i interakcje ze swoją siecią wciąż w grze

Nie zapominaj o hashtagach – są one nie tylko wyszukiwalne, ale również zwiększają zasięg Twoich postów. LinkedIn podkreśla także wartość interakcji z innymi użytkownikami. Aktywne komentowanie postów innych osób to klucz do budowania świadomości i nawiązywania relacji. Jeśli chcesz, aby Twoje posty angażowały społeczność, sam musisz angażować się w posty innych. W tym celu warto: 

  • reagować na posty innych;
  • oglądać udostępniane filmiki;
  • klikać przez dokumenty;
  • komentować posty innych;
  • udostępniać treści. 

infografika z dobrymi praktykami na LinkedIn

Źródło: https://www.linkedin.com/business/talent/blog

Podsumowanie

Wprowadzone wskazówki LinkedIn to praktyczne narzędzia, które mogą pomóc użytkownikom skuteczniej docierać do swojej grupy docelowej. Kluczowe jest, aby treści były autentyczne i angażujące. Publikowanie na LinkedIn to nie tylko strategia, ale także okazja do budowania swojej marki osobistej w świecie biznesu. 

Karolina Lipińska

Content Leader

W Strategiczni.pl przeszła drogę od stażystki do Content Leadera. Zaczynała od tworzenia treści dla klientów z różnych branż, z takim samym zaangażowaniem przygotowując specjalistyczne artykuły IT, jak i krótkie i przyjemne teksty lifestylowe. Dziś skupia się dodatkowo na wspieraniu pracy zespołu, koordynacji współpracy międzydziałowej, a także dba o komunikację z klientem, aktywnie angażując się w procesy sprzedażowe. Po pracy spędza czas na czytaniu książek, podnoszeniu ciężarów na siłowni i jeżdżeniu na rowerze.

Autor

Komentarze (0)

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się