Link building to bardzo ważny element strategii SEO. Pozyskiwanie wartościowych linków odsyłających ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Najczęściej specjaliści SEO rekomendują umieszczanie linków zewnętrznych w witrynach powiązanych tematycznie z docelową stroną internetową.
Tematyczność linków od lat rozpala dyskusje wśród specjalistów SEO. Niektórzy twierdzą, że tylko linki z domen, które należą do danej branży, mają znaczenie. Inni z kolei uważają, że link to link i nie ma sensu zbytnie rozwodzenie się nad treścią serwisu linkującego. Kładą nacisk na ogólną reputację oraz “moc” domeny. W końcu każdy z nas niezależnie od tego czy prowadzony przez niego serwis internetowy jest serwisem społecznościowym, czy nie, chciałby dostać link ze strony głównej Facebooka…
Interesującej odpowiedzi powiązanej z tematem linków udzielił John Mueller z Google. Na Twitterze został zapytany o to, czy jeżeli domena zawiera wiele linków z serwisów, które nie są związane z usługami oferowanymi przez stronę, to należy z nich zrezygnować. Jego zdaniem losowe i niepowiązane linki nie są złe. Tę informację warto wziąć pod uwagę, podczas przeglądania profilu linków swojej strony internetowej.
Źródło: Twitter
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@markusspiske
Komentarze (1)
No comments