kolorowe samoloty z papieru

Mogłoby się wydawać, że dobre treści, które tworzysz w ramach strategii content marketingowej obronią się same. Przecież poświęcasz bardzo dużo czasu na to, aby pisać wartościowe i urozmaicone artykuły. To jednak nie wystarczy. W sieci każdego dnia pojawia się ogromna ilość komunikatów. Jak z nimi konkurować? Dowiedz się, w jaki sposób przygotować dystrybucję i promocję contentu, aby nie stał się jednym z wielu.

Dobry content marketing opiera się na planowaniu. Zanim zaczniesz pisać lub zlecać pisanie, musisz wiedzieć, po co to robisz i dla kogo. Istotny jest więc cel i potencjalny odbiorca. Gdy określisz te dwa elementy, opracowanie i wybór odpowiednich ścieżek dystrybucji będzie zdecydowanie łatwiejszy. Postaw się w roli czytelnika  – Jakie treści będą dla niego interesujące? Na jakie pytania chciałby poznać odpowiedzi? Gdzie najczęściej szuka informacji? Przy pomocy narzędzi analitycznych i monitorujących dowiesz się, jakie tematy warto poruszyć w tekstach i gdzie w internecie prowadzone są dyskusje. Przygotowując strategię dystrybucji, weź pod uwagę trzy kanały: owned media, paid media i earned media.

Publikacja treści na własnej stronie internetowej (owned media)

Jeżeli działasz w internecie, to posiadasz własne kanały komunikacji, za pomocą których docierasz do użytkowników. Jest to przede wszystkim strona internetowa, blog, social media i e-mailing. Dystrybucja contentu za ich pomocą ma swoje zalety. Przede wszystkim w pełni kontrolujesz co i z jaką częstotliwością publikujesz. Rozpowszechniane contentu w ten sposób zazwyczaj jest bezpłatne, wymaga jednak przemyślanego działania. Nie każdy kanał jest odpowiedni do dystrybucji i promocji danej treści.

Gdy stawiasz na stronę internetową, warto pamiętać o kilku zasadach związanych z SEO. Dopilnuj, aby powstający content był wysokiej jakości. Google nie umieści Twojej strony na topowych pozycjach w wyszukiwarce, jeżeli teksty kopiowane są z innych źródeł. Równie ważna jest optymalizacja kodu strony i treści. Tytuł i meta tagi powinny być odzwierciedleniem tego, co publikujesz. Nie zapominajmy też o słowach kluczowych. Właściwie dobrane i pozycjonowane frazy ściągną do Twojej strony większy ruch użytkowników. Równie istotna jest struktura linków. Dobrze przygotowane linkowanie wewnętrzne pomoże użytkownikom odnaleźć się w strukturze strony i odeśle ich do innych treści w serwisie.

Blog jest tą częścią strony internetowej, gdzie regularnie publikuje się własne treści. Jak wykorzystać ten kanał? Najczęściej na blogu pojawiają się publikacje w formie poradników i artykułów eksperckich. Jeżeli chcesz wyjaśnić klientom skomplikowaną branżę, w której działasz lub rozwinąć informacje o produktach, zrób to na blogu.

Własne kanały to także social media. Znakomicie sprawdzą się jako narzędzie do odsyłania użytkowników do konkretnej treści. Są więc bardziej nastawione na promocję niż dystrybucję contentu. Nie zapominajmy, że poszczególne social media różnią się między sobą. Inne treści publikuje się na Instagramie nastawionym na content wizualny, a zupełnie inaczej wygląda komunikacja np. w serwisie LinkedIn, gdzie istotne są relacje biznesowe.

Do promocji treści warto wykorzystać też bazę mailingową. Należą do niej osoby, które przekazały swój adres mailowy, a więc wyraziły chęć kontaktu i mogą być bardziej skłonne zapoznać się z tym, co publikujesz. Dzieląc bazę na segmenty i tworząc spersonalizowane komunikaty, zwiększasz szansę na to, że użytkownik zaangażuje się w działanie, na którym Ci zależy.

Płatna dystrybucja (paid media) – jak to zrobić, aby się opłacało?

Jeżeli własne kanały nie mają wystarczającego zasięgu, a chcesz przyciągnąć uwagę nowych użytkowników, to dobry moment, aby zdecydować się na płatną dystrybucję. Twój content w formie artykułów sponsorowanych może pojawić się w płatnych serwisach, na eksperckich blogach, czy w branżowych portalach. Jednak wybierając płatną dystrybucję, tracisz pewną kontrolę nad swoim tekstem i to wydawca decyduje o publikacji i moderacji. Również w tym przypadku ważny jest plan i weryfikacja, które serwisy są ważne z punktu widzenia Twojej branży i tematyki. Zapewne chcesz przykuć uwagę właściwych czytelników. Możesz indywidualnie szukać kontaktu z wydawcą danego serwisu lub postawić na platformy, które oferują kompleksową usługę od napisania tekstu po publikację i przy okazji dysponują rozbudowaną bazą portali. Przykładem może być WhitePress czy Linkhouse.

Formą płatnej promocji contentu są też działania, które skupiają się na widoczności w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie jest bezpłatne i odpowiada za pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Inna i płatna opcja to kampanie Google Ads. W tym przypadku określasz wysokość budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na promocję. Google umożliwia promocję w płatnych wynikach wyszukiwania (linki sponsorowane), ale także w ramach swojej sieci reklamowej, do której należą rozmaite serwisy internetowe, także te o dużym zasięgu.

Earned media, czyli co piszą inni

Ostatni kanał dystrybucji, który warto mieć na uwadze to earned media. Opiera się on na dostarczeniu mediom materiałów, które zainteresują ich odbiorców, a pracujący w nich dziennikarze publikują je bezpłatnie. Możesz też stać się współtwórcą danego artykułu, kiedy dziennikarz tworzy specjalistyczny tekst, a Ty pojawisz się w nim jako ekspert z danej dziedziny. Earned media to nie jest najłatwiejsza forma dystrybucji, ponieważ wymaga nawiązania i utrzymywania kontaktu z redakcjami. Wsparciem przy tego rodzaju działaniach będzie agencja PR. To jej pracownicy zadbają o przygotowywanie informacji prasowych i przekazanie ich mediom. 

Cennym źródłem dystrybucji są także internauci, którzy udostępniają i dzielą się przeróżnymi informacjami w sieci. To oni mogą spowodować, że content w szybkim tempie dzięki ich zaangażowaniu zyska dużą popularność. Dlatego warto kierować swój przekaz do internautów i użytkowników mediów społecznościowych.

Możliwości dystrybucji contentu jest dużo. Nie oznacza to jednak, że powinieneś publikować i promować się wszędzie. Przygotuj strategię content marketingową i obierz najlepszy kierunek dystrybucji, uwzględniając swoje cele i potrzeby odbiorców. Tylko z dobrym planem wyróżnisz swoje treści. Powodzenia!

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@brejeq

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się