Tagi:
„Mocha Mousse" – kolor roku 2025 według Instytutu Pantone - Strategiczni.pl
okładka wpisu newsowego

5 grudnia 2024 roku Instytut Pantone ogłosił kolor, który ma zdominować trendy w modzie, designie i wnętrzach w 2025 roku. Wybór padł na Mocha Mousse – ziemisty odcień brązu, oznaczony numerem Pantone 17-123. To kolor przywołujący na myśl aromatyczną karmelową latte oraz naturalną granolę

Symbolika Mocha Mousse

Laurie Pressman, wiceprezydentka Instytutu Pantone, podkreśla w wywiadzie dla portalu Dezeen.com, że wybór tego odcienia odzwierciedla współczesne potrzeby poszukiwania harmonii i równowagi. Mocha Mousse wpisuje się w ideę wzmacniania poczucia komfortu i dobrego samopoczucia, co w dzisiejszych czasach nabiera szczególnego znaczenia.

 

Odcień ten zyskał wsparcie w postaci dedykowanych palet kolorystycznych, które Instytut Pantone opracował na potrzeby mody i wnętrzarskiego designu. Wzmacniają one przekaz i możliwości wykorzystania tego trendu.

Jak Pantone wybiera kolor roku?

Wybór Koloru Roku to proces złożony i interdyscyplinarny. Eksperci Instytutu Pantone bazują na autorskim systemie opisywania kolorów opracowanym w 1960 r. i analizują zmiany w branżach, takich jak moda, technologia czy wnętrza. Inspirują się także trendami wyznaczanymi przez influencerów. Kluczowe jest uchwycenie ducha czasu i przekazanie go w formie koloru, który ma uniwersalne przesłanie.

Kolory Pantone w ostatnich latach

Kolory roku Pantone nie tylko wyznaczają estetyczne trendy, ale także niosą za sobą głębsze znaczenie:

  • 2024 – Peach Fuzz (Pantone 13-1023): pastelowy odcień brzoskwini symbolizował nostalgię i transformację;
  • 2023 – Viva Magenta (Pantone 18-1750): intensywny róż podkreślał odwagę i kreatywność;
  • 2022 – Veri Peri (Pantone 17-3938): fiołkowy błękit łączył spokój z adaptacją do zmieniającego się świata.

Co oznacza wybór Mocha Mousse dla branży?

W nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się, że Mocha Mousse zdominuje kolekcje modowe, projekty wnętrz i materiały promocyjne. Jego ziemisty charakter idealnie wpisuje się w potrzebę spokoju i równowagi, które stają się fundamentem współczesnego stylu życia.

Karolina Lipińska

Content Leader

W Strategiczni.pl przeszła drogę od stażystki do Content Leadera. Zaczynała od tworzenia treści dla klientów z różnych branż, z takim samym zaangażowaniem przygotowując specjalistyczne artykuły IT, jak i krótkie i przyjemne teksty lifestylowe. Dziś skupia się dodatkowo na wspieraniu pracy zespołu, koordynacji współpracy międzydziałowej, a także dba o komunikację z klientem, aktywnie angażując się w procesy sprzedażowe. Po pracy spędza czas na czytaniu książek, podnoszeniu ciężarów na siłowni i jeżdżeniu na rowerze.

Autor

Komentarze (0)

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się