Google przygotowało zestawienie najczęściej wyszukiwanych haseł roku 2020. Bezsprzecznym zwycięzcą okazał się oczywiście koronawirus. Hasła podzielone są na konkretne kategorie i kraje, dzięki czemu z łatwością można sprawdzić tematykę, która nas interesuje.
Jednak Google podkreśla, że 2020 był rokiem ciekawości i empatii. Użytkownicy chcieli wiedzieć, skąd wzięła się nazwa COVID-19 i dlaczego zdrowie psychiczne jest tak istotne. Szukali również odpowiedzi na to, jak mogą wspierać swoje społeczności. Pięciokrotnym wzrostem popularności w stosunku do roku poprzedniego może pochwalić się hasło Black Lives Matter.
Nie brakowało także jasnych sygnałów, że poszukujemy inspiracji pod postacią przepisów kulinarnych. Królową okazała się Dalgona Coffee. Ten kremowy napój podbił internet i zalał go falą licznych filmików ukazujących sposoby na jego przygotowanie oraz recenzje smaku.
Na całym świecie, prócz pandemii, największe zainteresowanie wzbudzały wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, śmierć Kobego Bryanta, ZOOM i… depilacja laserowa.
W Polsce użytkownicy najczęściej szukali informacji na temat koronawirusa, wyborów w USA oraz Google Class. Jak widać praca i nauka zdalna wymogła na użytkownikach zapoznanie się i korzystanie z platform komunikacyjnych online.
Ciekawe, jakie tematy zdominują 2021 rok. Odpowiedź poznamy już za 12 miesięcy.
Źródło informacji: https://blog.google/products/search/2020-year-in-search/
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@dadaben_
Komentarze (0)