Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga wiedzy, doświadczenia oraz cierpliwości.
Pozycjonowanie sklepu na własną rękę, bez wsparcia z zewnątrz, nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty.
Najczęstszą przyczyną porażki w samodzielnym pozycjonowaniu e-sklepu jest pomijanie pewnych kroków, które tylko z pozoru wydają się błahe. W oparciu o nie, zebraliśmy dla was błędy, z jakimi najczęściej spotykamy się podczas optymalizacji sklepów internetowych.

1. Brak realizacji działań content marketingowych

Czy tego chcemy czy nie, od lat króluje przekonanie, że “Content is the King”. Stawia to właścicieli serwisów internetowych w sytuacji, w której muszą po pierwsze zadbać o to, aby treść w ich serwisach różniła się od treści widocznej w innych serwisach internetowych (dlatego warto unikać kopiowania treści), po drugie, aby strona www była atrakcyjna dla klientów. Istotna jest treść, która będzie przydatna dla użytkownika, przekaże najistotniejsze informacje oraz będzie częścią procesu pozycjonowania.

2. Brak optymalizacji stron produktowych

W przypadku ogromnej większości sklepów internetowych, z którymi mieliśmy do czynienia, okazało się, że strony produktowe nie są w żaden sposób optymalizowane. Produkt zostaje po prostu dodany z poziomu backendu sklepu, a następnie zapomniany.

Całkowicie pominięto proces, jakim jest optymalizacja strony produktowej.

To duży błąd, ponieważ optymalizacja strony produktowej nie wymaga od nas ogromnych nakładów finansowych, a pozwala osiągnąć bardzo dobre rezultaty w wynikach wyszukiwania.

3. Brak optymalizacji stron kategorii

Strony kategorii spełniają często bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania – stają się one stroną docelową, która pojawia się przy wielu ogólnych zapytaniach. W związku z tym, optymalizacja tych podstron jest bardzo istotna.

Niestety, zdarza się, że strony kategorii pozostawiane są same sobie, bez odpowiedniej optymalizacji. Utrudnia to sprawne pozycjonowanie serwisu. Absolutne minimum optymalizacji stron kategorii znajdziesz tutaj – Jak optymalizować stronę kategorii w sklepie internetowym

4. Brak unikalnego opisu produktu

W dobie “Content is the King” brak unikalnego opisu produktu jest podstawową kładą, jaką właściciele serwisów rzucają sobie samemu pod nogi. Zadbanie o dobrą jakościowo i unikalną treść to absolutna podstawa.

5. Powielanie błędów konkurencji

Każde przedsięwzięcie warto rozpocząć od bacznego przyjrzenia się konkurencji. Nie ma nic złego w dobrej analizie, która wskaże nam słabe i mocne strony naszych konkurentów. Jednak powielanie ich błędów zdecydowanie nie jest czymś, co należy robić świadomie. Bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której przedstawiciele firmy starają się usprawiedliwiać braki we własnym sklepie poprzez tłumaczenie, “że konkurencja tak ma”. To złe podejście, ponieważ w ten sposób sami ograniczamy możliwości przeskoczenia konkurencji w wynikach wyszukiwania.

6. Brak podpięcia podstawowych narzędzi analitycznych

O zgrozo! W 2017 roku wciąż istnieją sklepu, które nie korzystają z podstawowych (darmowych) narzędzi analitycznych. Mowa tu o narzędziach, które bardzo często stanowią podstawę działań w internecie – Google Analytics oraz Google Search Console.

7. Brak HTTPS://

Jednym z czynników rankingowych wpływających na pozycję naszego serwisu w wynikach wyszukiwania jest wykupienie certyfikatu SSL dla całej domeny. Takie serwisy są dla Google nieco bardziej godne zaufania i co za tym idzie, Google może chętniej wyświetlać je na wyższych pozycjach. Należy pamietać o tym, że wyszukiwarka chce zwracać użytkownikowi możliwie jak najbardziej trafne i bezpieczne wyniki wyszukiwania. Certyfikat SSL jest właśnie jednym z takich elementów mówiących wyszukiwarce, że nasza strona jest stroną bezpieczną a tożsamość jej właściciela została zweryfikowana. Istnieją różne rodzaje certyfikatów, jednak dla większości serwisów w zupełności wystarczą te najprostsze których cena netto oscyluje w okolicy 100 złotych rocznie

8. Wolno wczytujący się sklep

Szybkość działania strony to jeden z istotniejszych czynników rankingowych dla Google. Czasami niewiele trzeba, aby osiągać znacznie lepsze rezultaty. Wyszukiwarka zwraca szczególną uwagę na szybkość wczytywania się strony, ponieważ dostawcy wyszukiwania zależy przede wszystkim na tym, aby dostarczyć odpowiedni wynik w możliwie najkrótszym czasie.

Czas, aby Twój sklep internetowy zaczął zarabiać

Zastanawiasz się, dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje? Nie wiesz, jak reklamować e-sklep, aby przynosił oczekiwany zwrot z inwestycji? Pozycjonowanie sklepu internetowego wydaje się być trudnym zadaniem?

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się