Osoby korzystające z platformy reklamowej Google AdSense wkrótce na swoim koncie zauważą zmiany związane ze sposobem raportowania. Nowa wersja raportów AdSense jest uruchamiana etapami, dlatego może minąć tydzień lub dwa, zanim użytkownicy zauważą ją w narzędziu. Google wciąż daje możliwość korzystania ze starej wersji raportów, ale jednocześnie zapowiada, że we wrześniu dostępny będzie już tylko nowy widok danych.
AdSense to platforma reklamowa od Google. Narzędzie to służy do ustawiania na stronach internetowych reklam kontekstowych, bannerów oraz wideo. Pozwala także na zbieranie informacji i danych na temat dodawanych przekazów reklamowych. Wprowadzenie nowego raportowania ma być ułatwieniem dla użytkowników.
Google zwraca uwagę na to, że przeprojektowany został interfejs i dzięki temu wybieranie zakresów dat, filtrów i zestawień będzie łatwiejsze. Zostały także ulepszone wykresy i bardziej zintegrowane z tabelami. Jest też dobra wiadomość dla tych, którzy przeglądają raporty na urządzeniach mobilnych. Strona z raportami została zoptymalizowana właśnie pod kątem tych użytkowników. Kolejna nowość to dodatkowe objaśnienia, które pojawią się po najechaniu kursorem na ikony w interfejsie. Ponadto Google informuje, że dane z raportów będą ograniczone do trzech lat dla wszystkich produktów AdSense i usunięte zostaną dane z YouTube i AdMob.
To nie koniec zmian w narzędziu AdSense. W 2021 r. amerykański gigant zapowiada aktualizację API o nowe parametry.
Źródło informacji: https://blog.google/products/adsense/new-adsense-reporting-live/
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@wdnet
Komentarze (0)