
Google aktualizuje wygląd wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – nowy, przeprojektowany interfejs ma być bardziej czytelny i łatwiejszy w użyciu. Dzięki subtelnym zmianom użytkownicy będą mogli szybciej odnaleźć potrzebne informacje, ponieważ przestrzeń wizualna w mobilnej wersji wyszukiwarki Google ma być bardziej przejrzysta. Google poinformował o rozpoczęciu wdrażania modyfikacji 22 stycznia bieżącego roku.
Co nowego?
Google donosi, że zaktualizowane zostaną fonty i kolory. Kształty wyświetlanych elementów ulegną zaokrągleniu, co jest kontynuacją poprzednich zmian, np. modyfikacji wyglądu pola wyszukiwania, czy samego logo Google.
Niewielkie zmiany mają służyć przede wszystkim doświadczeniu użytkownika. Uproszczony interfejs staje się przyjazny, ponieważ wyniki wyświetlają się w sposób, który umożliwia skupienie się na szukanej treści, a użytkownik nie jest zasypywany zbędnymi informacjami.
Źródło: https://www.blog.google/
Dlaczego to ważne?
Czy minimalistyczne zmiany w designie wyszukiwarki Google, ograniczone do urządzeń mobilnych, mają wpływ na coś poza doświadczeniami użytkowników? Zazwyczaj tak, dlatego warto monitorować dane analityczne, informujące o ruchu na twojej stronie, pochodzącym od użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Źródło informacji: https://www.blog.google/products/search/mobile-redesign-2021
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@solenfeyissa
Komentarze (0)