Wyszukiwarka Google zaczęła wspierać nową funkcję dla właścicieli sklepów, dzięki której w ramach shippingDetails ze Schema.org, mogą informować o szczegółach dostawy produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google.
Już od czerwca sprzedawcy mieli darmową możliwość udostępniania informacji na temat oferowanych przez nich produktów na platformach Google. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie chce takimi innowacjami ułatwić odnalezienie najlepszych produktów i marek potencjalnym klientom, a sprzedawcom dać więcej opcji do prezentowania się w sieci. Stawiają oni na rozwój Google Merchant Center oraz nowe funkcje schema.org.
Źródło grafiki: https://webmasters.googleblog.com/
Od teraz w wynikach Google pojawiać się będzie informacja na temat kosztów oraz czasu dostawy produktów. Jest to podyktowane częstą rezygnacją z zakupu na etapie wyboru dowozu. Kiedy opłata okazuje się za wysoka, koszyk zostaje porzucony. Na razie opcja dostępna jest jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych w języku angielskim.
Do tej pory opcja ustawienia informacji na temat szczegółów dostawy możliwa była tylko dla przedsiębiorstw posiadających konto na Google Merchant Center. Dzięki znacznikowi shippingDetail ta możliwość otwarta jest również dla firm niebędących subskrybentami GMC.
Źródło informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/09/new-schemaorg-support-for-retailer.html
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@benchaccounting
Komentarze (0)