
Święta to czas, do którego sprzedawcy przygotowują się miesiącami. Zwłaszcza Ci, którzy oferują swoje produkty online. Planują kampanie reklamowe, tworzą nowe oferty, dostosowują kanały sprzedażowe i optymalizują sklep internetowy. Często zapominają jednak o wizytówce Google Moja Firma, która jest pierwszym elementem, jaki pojawia się w wyszukiwarce po wprowadzeniu nazwy firmy. Co więcej, użytkownicy korzystają z zawartych w niej informacji częściej niż z tych, które mieszczą się na stronie internetowej. Podpowiemy dziś, jak zoptymalizować wizytówkę pod kątem Świąt Bożego Narodzenia.
Elementy, które warto zoptymalizować

Dane kontaktowe
Podstawowe informacje o Twojej firmie powinny być uzupełnione już dawno – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Święta są na to idealnym momentem. Klienci mogą próbować kontaktować się z Tobą z różnych powodów – zagubiona paczka, niekompletne zamówienie, błędne dane adresowe. W czasie Świąt nie ma czasu na wysyłanie maili – szybciej i wygodniej jest zadzwonić lub wysłać SMS bezpośrednio do sprzedawcy. Jeżeli dane kontaktowe Twojej firmy są kompletne, zastanów się, czy faktycznie będziesz dostępny pod danym numerem w trakcie Świąt. Czas spędzany z rodziną nie powinien być zakłócany, jednak biznes to biznes i jeśli specyfika branży tego wymaga, pozostań w kontakcie ze swoimi klientami.

Godziny otwarcia
To element wizytówki, na który szczególnie trzeba zwrócić uwagę. Jest na tyle ważny, że przypomina o nim sam Google – wysyła do właściciela wizytówki maila z pytaniem o niestandardowe godziny otwarcia. Sugeruje, aby poinformować klientów o zmianie godzin w określonym czasie. Osoby, które zamierzają skorzystać z Twoich usług przed lub w trakcie Świąt, z pewnością będą wdzięczne, jeśli zostaną uprzedzone o jego wcześniejszym zamknięciu.

Wskazówki dojazdu
Sam adres nie wystarczy, aby klient dotarł do Ciebie bez problemu. Pamiętaj, że wizytówka Google Moja Firma połączona jest z Google Maps, a wprowadzone przez Ciebie wskazówki dojazdu to ogromne ułatwienie dla osób mobilnych. Zamiast otwierać wizytówkę z adresem i przepisywać go do nawigacji Google Maps, wykonuje tylko jedno, wygodne kliknięcie.

Wpisy
Wprowadzasz nowy produkt na Święta? Planujesz darmową wysyłkę? A może w Twojej firmie wydarzyło się coś, czym warto pochwalić się właśnie teraz? Wpisy w Google Moja Firma stworzone są właśnie po to, aby dzielić się takimi informacjami ze swoimi klientami. Za ich pośrednictwem udostępnisz zdjęcie i tekst, który będzie prowadził do danej podstrony, bloga, albo sklepu za pomocą guzika. Wpisy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w kolejności od najnowszego. Dlatego, jeśli Twój profil odwiedza wielu klientów, zadbaj o to, aby pojawiały się w miarę regularnie.

Zdjęcia
Pamiętaj, że osoby odwiedzające Twój profil to w większości wzrokowcy. Jeśli chcesz sprzedawać więcej produktów, odpowiednio zaprezentować ofertę świąteczną lub nieco ocieplić swój wizerunek (co powiesz na zdjęcie z pracownikami podczas Wigilii firmowej?), zadbaj o bogatą galerię zdjęć i grafik. Dodatkowym atutem z pewnością będą zdjęcia przesłane przez Twoich klientów. Oczywiście, nie masz na nie bezpośredniego wpływu, ale pośredni już tak. Możesz poprosić zadowolonego klienta o zdjęcie zakupionego produktu lub wykonanej usługi, a Google potraktuje je priorytetowo – będzie dla niego najbardziej wiarygodne, więc umieści je w galerii jak najwyżej.
Opinie
Ważniejsze od zdjęć przesłanych przez klientów na Twoją wizytówkę są tylko opinie, oceny i komentarze klientów. Przed Świętami możesz nie mieć czasu na przeglądanie ich i odpowiadanie, warto jednak poświęcić chwilę, żeby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Pamiętaj, że komentarze chętniej piszą osoby niezadowolone z produktu lub usługi – dzięki nim możesz dowiedzieć się o poważnym błędzie, np. o nieprawidłowej wysyłce. Weryfikując informacje będziesz mógł zapobiec kolejnym pomyłkom, ale i naprawić zaistniałą sytuację. Nie zapomnij odpowiedzieć na daną opinię lub komentarz. Zbuduje to Twoją wiarygodność i wpłynie na wizerunek, który wezmą pod uwagę przyszli klienci, przeglądający Twój profil. Warto odpowiadać na komentarze i opinie z jeszcze jednej przyczyny – nie da się ich usunąć.
Komentarze (0)