10 grudnia, 2019

Optymalizacja Google Moja Firma pod kątem Świąt

Tagi:

Karol Kwiatkowski

Święta to czas, do którego sprzedawcy przygotowują się miesiącami. Zwłaszcza Ci, którzy oferują swoje produkty online. Planują kampanie reklamowe, tworzą nowe oferty, dostosowują kanały sprzedażowe i optymalizują sklep internetowy. Często zapominają jednak o wizytówce Google Moja Firma, która jest pierwszym elementem, jaki pojawia się w wyszukiwarce po wprowadzeniu nazwy firmy. Co więcej, użytkownicy korzystają z zawartych w niej informacji częściej niż z tych, które mieszczą się na stronie internetowej. Podpowiemy dziś, jak zoptymalizować wizytówkę pod kątem Świąt Bożego Narodzenia.

Elementy, które warto zoptymalizować

Dane kontaktowe

Podstawowe informacje o Twojej firmie powinny być uzupełnione już dawno – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Święta są na to idealnym momentem. Klienci mogą próbować kontaktować się z Tobą z różnych powodów – zagubiona paczka, niekompletne zamówienie, błędne dane adresowe. W czasie Świąt nie ma czasu na wysyłanie maili – szybciej i wygodniej jest zadzwonić lub wysłać SMS bezpośrednio do sprzedawcy. Jeżeli dane kontaktowe Twojej firmy są kompletne, zastanów się, czy faktycznie będziesz dostępny pod danym numerem w trakcie Świąt. Czas spędzany z rodziną nie powinien być zakłócany, jednak biznes to biznes i jeśli specyfika branży tego wymaga, pozostań w kontakcie ze swoimi klientami.

Godziny otwarcia

To element wizytówki, na który szczególnie trzeba zwrócić uwagę. Jest na tyle ważny, że przypomina o nim sam Google – wysyła do właściciela wizytówki maila z pytaniem o niestandardowe godziny otwarcia. Sugeruje, aby poinformować klientów o zmianie godzin w określonym czasie. Osoby, które zamierzają skorzystać z Twoich usług przed lub w trakcie Świąt, z pewnością będą wdzięczne, jeśli zostaną uprzedzone o jego wcześniejszym zamknięciu.

Wskazówki dojazdu

Sam adres nie wystarczy, aby klient dotarł do Ciebie bez problemu. Pamiętaj, że wizytówka Google Moja Firma połączona jest z Google Maps, a wprowadzone przez Ciebie wskazówki dojazdu to ogromne ułatwienie dla osób mobilnych. Zamiast otwierać wizytówkę z adresem i przepisywać go do nawigacji Google Maps, wykonuje tylko jedno, wygodne kliknięcie.

Wpisy

Wprowadzasz nowy produkt na Święta? Planujesz darmową wysyłkę? A może w Twojej firmie wydarzyło się coś, czym warto pochwalić się właśnie teraz? Wpisy w Google Moja Firma stworzone są właśnie po to, aby dzielić się takimi informacjami ze swoimi klientami. Za ich pośrednictwem udostępnisz zdjęcie i tekst, który będzie prowadził do danej podstrony, bloga, albo sklepu za pomocą guzika. Wpisy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w kolejności od najnowszego. Dlatego, jeśli Twój profil odwiedza wielu klientów, zadbaj o to, aby pojawiały się w miarę regularnie.

Zdjęcia

Pamiętaj, że osoby odwiedzające Twój profil to w większości wzrokowcy. Jeśli chcesz sprzedawać więcej produktów, odpowiednio zaprezentować ofertę świąteczną lub nieco ocieplić swój wizerunek (co powiesz na zdjęcie z pracownikami podczas Wigilii firmowej?), zadbaj o bogatą galerię zdjęć i grafik. Dodatkowym atutem z pewnością będą zdjęcia przesłane przez Twoich klientów. Oczywiście, nie masz na nie bezpośredniego wpływu, ale pośredni już tak. Możesz poprosić zadowolonego klienta o zdjęcie zakupionego produktu lub wykonanej usługi, a Google potraktuje je priorytetowo – będzie dla niego najbardziej wiarygodne, więc umieści je w galerii jak najwyżej.

Opinie

Ważniejsze od zdjęć przesłanych przez klientów na Twoją wizytówkę są tylko opinie, oceny i komentarze klientów. Przed Świętami możesz nie mieć czasu na przeglądanie ich i odpowiadanie, warto jednak poświęcić chwilę, żeby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Pamiętaj, że komentarze chętniej piszą osoby niezadowolone z produktu lub usługi – dzięki nim możesz dowiedzieć się o poważnym błędzie, np. o nieprawidłowej wysyłce. Weryfikując informacje będziesz mógł zapobiec kolejnym pomyłkom, ale i naprawić zaistniałą sytuację. Nie zapomnij odpowiedzieć na daną opinię lub komentarz. Zbuduje to Twoją wiarygodność i wpłynie na wizerunek, który wezmą pod uwagę przyszli klienci, przeglądający Twój profil. Warto odpowiadać na komentarze i opinie z jeszcze jednej przyczyny – nie da się ich usunąć.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl