wyszukiwanie piosenek

Ile razy zdarzyło Ci się rozmyślać nad tytułem piosenki, której melodię miałeś w głowie? Próby przypomnienia sobie fragmentu tekstu i poszukiwania wykonawcy kończyły się klęską, bo nikt nie był w stanie Ci pomóc, a nowe technologie, czy aplikacje mobilne miały w tej kwestii niewiele do zaoferowania. 

Google wprowadza przełomowe narzędzie, dzięki któremu unikniesz frustracji i odnajdziesz utwór niedający Ci spokoju. 

Jak to działa? 

Do skorzystania z nowej funkcji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych aplikacji. Wystarczy, że na urządzeniu mobilnym otworzysz najnowszą wersję wyszukiwarki Google lub skorzystasz z widżetu wyszukiwarki i klikniesz w ikonę mikrofonu, a następnie powiesz „Co to za piosenka?”. Tak samo proste jest użycie przycisku „Wyszukaj piosenkę” lub skorzystanie z Asystenta Google. Po komendzie „Hej Google, co to za piosenka?” po prostu zacznij nucić lub gwizdać przez 10-15 sekund. Odtworzenie melodii nie musi być dokładne. Algorytm uczenia maszynowego podsunie Ci potencjalnie najbardziej dopasowane utwory, pokaże teledyski, informacje o wykonawcach i pozwoli posłuchać proponowanych piosenek.

 

Źródło: https://blog.google

Rozwiązanie opiera się na pracy zespołu Al Research w zakresie technologii rozpoznawania muzyki. Modele uczenia maszynowego przekształcają melodię w sekwencję liczbową reprezentującą utwór. 

Funkcja jest obecnie dostępna w języku angielskim na iOS i w ponad 20 językach na Androida. W przyszłości Google planuje rozszerzyć narzędzie na kolejne języki.

Źródło informacji: https://blog.google/products/search/hum-to-search


Źródło fotografii: https://unsplash.com/@robrecalde

 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się