Facebook postanowił wesprzeć małych przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu w tych szczególnych i trudnych czasach. Portal uruchomił właśnie specjalną platformę, która ma ułatwić organizację płatnych wydarzeń online. Usługa ta jest dostępna w 20 krajach, wśród których znalazła się również Polska. Jak zapowiada Facebook, przez najbliższy rok nie zamierza pobierać opłat za korzystanie z udostępnionej platformy.
COVID-19 pokrzyżował plany biznesowe wielu przedsiębiorcom. Bezpośrednie kontakty z klientami w czasach pandemii stały się niemożliwe. To spowodowało, że firmy ze swoimi usługami przeniosły się do sieci. Facebook odnotował, że w czerwcu transmisje na żywo ze stron firmowych wzrosły dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Nowy produkt od Facebooka służy do zarabiania na zajęciach i wydarzeniach online. W ramach platformy użytkownicy mają zapewniony hosting, promocję, sprzedaż biletów i przetwarzanie płatności. Facebook podpowiada, że platformę można wykorzystać m.in. do organizowania przemówień ekspertów, nagrań podcastów, udostępniania lekcji gotowania lub przeprowadzenia zajęć fitness. Właściciele firm mogą sprawdzić, czy kwalifikują się do płatnych wydarzeń online tutaj – Rozpoczęcie korzystania z płatnych wydarzeń online.
Jak zapowiada serwis społecznościowy, przez kolejny rok nie zamierza pobierać opłat od organizatorów za płatne wydarzenia online. Oznacza to, że będą oni otrzymać 100% dochodu ze swoich wydarzeń, w przypadku transakcji przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji Androida. Niestety mimo próśb Facebooka ze swojej 30% prowizji w AppStore nie zrezygnowała firma Apple. Dlatego z transakcji w systemie iOS organizatorzy otrzymają tylko 70% przychodu z wydarzeń online.
Źródło: https://about.fb.com/
Źródło informacji: https://about.fb.com/news/2020/08/paid-online-events/
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@konkarampelas
Komentarze (0)