okładka wpisu seo pod lupą Mateusza

Coraz więcej ludzi zaczyna swoje poszukiwania lekarza od internetu. Według badania Głównego Urzędu Statystycznego Jak korzystamy z Internetu? 2023 aż 53% osób zadeklarowało, że wyszukuje w sieci informacje związane ze zdrowiem. W praktyce oznacza to, że szansa na przyciągnięcie nowych pacjentów zależy od tego, jak wysoką pozycję dana placówka medyczna zajmie w wyszukiwarce – internauci wybierają w zaledwie kilka pierwszych pozycji, które pojawiają się im na ekranie. Aby zadbać o odpowiednią widoczność w sieci, konieczna jest przemyślana strategia SEO uwzględniająca specyfikę i wymagania branży. Czy placówki medyczne robią to dobrze? Sprawdzamy!

Spis treści

 

    Placówki medyczne z perspektywy SEO

    Placówki medyczne do naszej analizy wybraliśmy na podstawie artykułu Które prywatne placówki medyczne są w Polsce najwyżej oceniane?, będącym podsumowaniem IV Gali portalu kliniki.pl. Wyróżnione w tym zestawieniu podmioty otrzymały najlepsze oceny i rekomendacje użytkowników w 2023 roku według rating index wspomnianego serwisu, który zbiera i sumuje opinie o placówkach z różnych źródeł. Warto podkreślić, że wszystkie przedstawione dane dotyczą polskiego rynku.

    Centrum Medyczne Severux

    Infografika przedstawiająca wyniki dotyczące fraz kluczowych Centrum Medycznego Severux

    Infografika przedstawiająca ruch na stronie internetowej Centrum Medycznego Severux

    Infografika dotycząca profilu linków Centrum Medycznego Severux

    Mocne strony

    Centrum Medyczne Severux posiada osobne podstrony dla wszystkich swoich lekarzy, które zostały podlinkowane na stronach usługowych. Zawarcie takich elementów wskazuje zarówno potencjalnym klientom, jak i robotom wyszukiwarki eksperckość, doświadczenie, autorytet oraz „zaufanie”. Warto podkreślić, że jest to kluczowy czynnik rankingowy Google w ostatnich latach – EEAT (Experience – Expertise – Authority – Trust). To szczególnie istotny aspekt w przypadku stron o tematyce zdrowotnej, które bardzo często prezentują liczne zdjęcia, a nawet materiały wideo, co naturalnie dodaje autentyczności i może zwiększać zaufanie do placówki w oczach użytkowników i robotów.

    Słabe strony

    Na stronie Severux menu główne nie jest wystarczająco rozbudowane – nie ukazuje wyczerpującej listy specjalizacji przychodni w usługach, co sprawia, że ścieżka użytkownika do konkretnych podstron usługowych się wydłuża. Dodatkowo wpływa to również niekorzystnie na linkowanie wewnętrzne. Same strony usługowe wymagają poprawek z zakresu optymalizacji – widoczne są przede wszystkim braki w nagłówkach, title czy meta description. Co więcej, Severux nie prowadzi własnego bloga, choć ich specjaliści piszą artykuły publikowane na portalu halodoctor.pl, w których nie ma nawet linków kierujących na stronę ich placówki. Biorąc pod uwagę zaangażowanie zespołu w kontekście tworzenia eksperckich treści na serwisy zewnętrzne, mamy do czynienia z niewykorzystanym potencjałem.

    Meta description podstron Stomatologia Severux w wynikasz wyszukiwania Google

    Konsekwencją braku meta tagów jest opis zaciągnięty ze strony internetowej, często przypadkowy,  nieadekwatny i niedokończony.

    Co warto zrobić?

    1. Rozbuduj menu główne – jeśli struktura strony będzie przejrzysta, to potencjalny pacjent o wiele szybciej odnajdzie usługę, której poszukuje. Utrudniony dostęp do informacji może doprowadzić do tego, że odbiorca zdecyduje się na sprawdzenie oferty innej placówki.
    2. Popraw optymalizację strony – wdrożenie szeregu działań SEO, takich jak prawidłowe rozbudowanie meta tagów nie tylko poprawia widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, ale i wpływa na to, jak prezentuje się dany serwis użytkownikowi. Oba działania przekładają się na wzrost kliknięć, a tym samym przyciągnięcie potencjalnych pacjentów
    3. Rozpocznij prowadzenie własnego bloga – budowanie autorytetu w branży usług medycznych to niezbędne zadanie, które poprzez prezentację eksperckiej wiedzy i doświadczenia pozwala na przekonanie czytelników do sprawdzenia, a następnie skorzystania z oferty danej placówki.

      Chcesz przekonać się, jakie korzyści biznesowe przynosi zastosowanie profesjonalnej optymalizacji? Dowiedz się, jak możesz wykorzystać strategię marketingową, aby zwiększyć widoczność swojej kliniki medycznej i uzyskać więcej nowych pacjentów!

      Sprawdź case study!

      Sthetica Klinika Medycyny Estetycznej

      Infografika przedstawiająca wyniki dotyczące fraz kluczowych Klinki Sthetica

      Infografika przedstawiająca ruch na stronie internetowej Klinki Sthetica

      Infografika przedstawiająca profil linków Klinki Sthetica

      Mocne strony

      Sthetica posiada osobne podstrony dla wszystkich swoich lekarzy i kosmetologów oraz podstronę „O nas” ze zdjęciami całego zespołu, co z pewnością pozytywnie wpływa na wspomniany już czynnik EEAT. Zawartość stron usługowych również spełnia kryterium autentyczności ze względu na publikowane tam materiały audiowizualne. Te dwa elementy sprzyjają budowaniu zaufania do marki, a także przychylności robotów wyszukiwarki do samego serwisu.

      Słabe strony

      W przypadku strony klinki Sthetica nie wykorzystano w pełni potencjału stron kategorii i usług. Brakuje na nich treści, która została ograniczona do listingu poszczególnych zabiegów, choć każdy z nich powinien zostać odpowiednio opisany. Meta description czy struktura nagłówków w wielu miejscach wymaga optymalizacji. Sthetica nie posiada również własnego bloga, a treści umieszczone na stronie głównej duplikują się z zawartością zakładki „O nas”.

      Widok wyszukiwarki Google po wpisaniu lipocryo Sthetica

      Główna fraza usługowa lipocryo ze względu na brak meta tagów wyświetla się użytkownikowi w mało atrakcyjny sposób, co może znacząco wpłynąć na decyzję dotyczącą odwiedzenia strony internetowej placówki.

      Co warto zrobić?

      1. Dodaj szczegółowe opisy zabiegów na stronach kategorii i usług – ułatwisz w ten sposób klientom zrozumienie oferty, co może zwiększyć liczbę umówionych wizyt.
      2. Popraw meta description i strukturę nagłówków – to element ważny z punkt widzenia wyszukiwarek i samych odbiorców. Brak meta tagów wpływa negatywnie na pozycję, jak i samą prezentację strony.
      3. Zadbaj o content – założenie własnego bloga i wyeliminowanie problemów związanych z duplikacją strony nie tylko pozwala budować widoczność, autorytet i ekspercki wizerunek placówki, ale wpływa również na zaangażowanie użytkowników.

      Nie masz czasu samodzielnie prowadzić bloga placówki medycznej? A może nie wiesz, jak stworzyć skuteczny content plan, który odzwierciedlałby potrzeby pacjentów? Nasz zespół specjalizuje się w tworzeniu strategii content marketingowych,i treści. Każdy tekst przechodzi weryfikację merytoryczną, więc jest zgodny z aktualną wiedzą medyczną, dlatego możesz zaufać naszym ekspertom.

      Sprawdź, jak pracujemy!

      VenoMedica Specjalistyczne Centrum Medyczne

      Infografika przedstawiająca wyniki fraz kluczowych VenoMedica

       

      Infografika przedstawiająca profil linków VenoMedica

      Mocne strony

      VenoMedica posiada osobne podstrony dla wszystkich swoich lekarzy i personelu oraz podstronę rozbudowaną stronę „O nas” z licznymi zdjęciami, a nawet wirtualną wycieczką po placówce, co zasługuje na dodatkowe wyróżnienie biorąc pod uwagę EEAT. Na stronach usługowych również umieszczono różnorodne materiały wizualne, w tym wideo, zwiększające zaufanie odbiorców i robotów. Menu główne zostało ustrukturyzowane w logiczny i przejrzysty dla czytelników sposób. Wyróżnić należy również obszerną i rozbudowaną sekcję blogowo-poradnikową, a także dodanie opinii na temat specjalistów VenoMedica, pobieranych z ważnego w branży usług medycznych portalu znanylekarz.pl. Co więcej, podstrony usługowe zostały prawidłowo zoptymalizowane – zadbano o linkowanie wewnętrzne, materiały wideo, zdjęcia, poprawne nagłówki, meta tagi. Warto podkreślić fakt, że od października 2023 roku VenoMedica regularnie i dynamicznie pozyskuje linki zewnętrzne.

      Słabe strony

      Z perspektywy SEO strona VenoMedica wypada najsłabiej pod kątem optymalizacji, której wymagają wpisy blogowe, w tym skupienia się przede wszystkim na elementach, takich jak: title, opisy czy nagłówki.

      Zrzut ekranu przedstawiający wpis blogowy na stronie internetowej Venomedica

      Treść artykułu Podwyższone tętno a ryzyko chorób kardiologicznych nie posiada struktury, co czytelnik może odebrać bardzo negatywnie ze względu na utrudnioną nawigację po treści i problem ze znalezieniem najbardziej interesujących go informacji.

      Źródło: https://www.venomedica.pl/podwyzszone-tetno-a-ryzyko-chorob-kardiologicznych/

      Co warto zrobić?

      1. Dopracuj treść na blogu – poprawa optymalizacji treści na blogu, włączając w to tytuły, opisy i nagłówki, może znacząco zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W ten sposób więcej potencjalnych pacjentów będzie miało szansę znaleźć Twoją placówkę medyczną online. Większa liczba odwiedzin strony internetowej może prowadzić do zapytań o usługi medyczne, a w konsekwencji przyczynić się do wzrostu klientów i przychodów placówki.
      2. Kontynuuj pozyskiwanie linków zewnętrznych – im więcej wartościowych linków prowadzi do Twojej strony, tym większa jej wiarygodność w oczach wyszukiwarek. Wysokie miejsca rankingowe to szansa na zdobycie uwagi odbiorców, którzy wybierają najczęściej kilka pierwszych pozycji, które im się wyświetlą po wpisaniu zapytania. Pozyskiwanie linków z popularnych portali lokalnych może się ponadto przyczynić do bezpośrednich przejść czytelników artykułów na stronę placówki, co może oznaczać dodatkowych pacjentów.

      Audyt SEO to pierwszy krok ku budowaniu widoczności w sieci – można wówczas zidentyfikować problemy niewidoczne na pierwszy rzut oka. Trudno szukać rozwiązania, jeśli nie wiesz, co jest Twoją przeszkodą na drodze. 

      Sprawdź naszą ofertę!

      Szpital Medfemina

      Infografika przedstawiająca wyniki dotyczące słów kluczowych Medfemina

      Infografika przedstawiająca ruch na stronie internetowejMedfemina

      Infografika przedstawiająca profil linków Medfemina

      Mocne strony

      Za zaletę w przypadku Medfemina można bez wątpienia uznać rozbudowaną sekcję „O szpitalu”, która zawiera podstrony personelu, lekarzy, wszystkich oddziałów szpitala oraz spacer wirtualny po placówce. Menu główne również zostało odpowiednio ustrukturyzowane, a podstrony usług – zoptymalizowane (dopilnowano, aby wprowadzić liczne linkowanie wewnętrzne, materiały wideo, zdjęcia, nagłówki, meta tagi). Warto dodać, że placówka od czerwca 2023 regularnie pozyskuje linki na serwisach zewnętrznych.

      Słabe strony

      Choć strona Medfemina posiada sporo treści o charakterze poradnikowo-blogowym, to są one wymieszane w strukturze i menu z treściami usługowymi. W konsekwencji pojawia się chaos, a użytkownik może mieć problem z odnalezieniem się tam i dotarciem do poszukiwanych informacji, co może go ostatecznie zniechęcić. Na niekorzyść działa również spora dysproporcja w optymalizacji poszczególnych podstron.

      Fragment strony internetowej placówki Medfemina, na którym widać wymiszane wpisy blogowe z podstronami usługowymi

      W sekcji Porady publikowane treści są nieuporządkowane, pojawiają się tam zarówno wpisy blogowe, jak i oferowane przez placówkę usługi. Niektórych zabiegów nie ma na podstronie z ofertą, więc wielu potencjalnych pacjentów może nie dotrzeć do informacji na temat interesujących ich badań.

      Źródło: https://medfemina.pl/category/porady/

      Co warto zrobić?

      1. Rozdziel treści blogowe od treści usługowych – utrzymanie porządku w strukturze witryny ułatwi użytkownikom nawigację, zapewniając im szybszy dostęp do informacji.
      2. Wyrównaj poziom optymalizacji – wszelkie nieprawidłowości mogą skutkować mniejszą liczbą odwiedzin na niektórych podstronach usługowych. To istotne zwłaszcza, jeśli jedną z nich jest kluczowy filar działalności, który ze względu na błędy SEO nie ma szansy na zaistnienie w wyszukiwarce i tym samym w świadomości odbiorców.

      Centrum Medyczne Skopia

      Infografika przedstawiająca wyniki dotycząca słów kluczowych Centrum Medycznego Skopia

      Infografika przedstawiająca ruch na stronie internetowej Centrum Medycznego Skopia

      Infografika przedstawiająca profil linków Centrum Medycznego Skopia

      Mocne strony

      Pozytywny wpływ na EEAT w przypadku strony Centrum Medycznego Skopia mają osobne podstrony dla wszystkich pracujących tam lekarzy oraz podstrona „O nas” ze zdjęciami kliniki. Profil linkowy jest odpowiednio rozbudowany, a na korzyści działa systematyczne pozyskiwanie linków każdego miesiąca. Placówka prowadzi również własnego bloga.

      Słabe strony

      Na stronie placówki menu główne jest zbyt ogólne, nie wyszczególniono w nim usług czy specjalizacji. Choć regularnie na blogu Centrum Medycznego Skopia pojawiają się wpisy blogowe, to nie zyskują one widoczności w Google, co sprawia, że odbiorcy po prostu nie trafiają na ani na dany artykuł, ani na samą stronę. Dodatkowej optymalizacji wymagają również podstrony usługowe, na których powinno znaleźć się więcej treści oraz poprawione nagłówki i meta tagi.

      Widok z wyszukiwarki Google przedstawiający pozycję strony internetowej centrum medycznego Skopia

      Widok z wyszukiwarki Google po wpisaniu jednej z kluczowych fraz usługowych Centrum Medycznego Skopia, czyli usuwanie pieprzyków Kraków. Rozbudowanie treści na podstronie Usuwanie zmian skórnych nie tylko dostarczy więcej informacji czytelnikom, ale i może przyczynić się do uzyskania jeszcze wyższej pozycji. 

      Co warto zrobić?

      1. Rozbuduj menu główne – zawartość menu powinna zawierać więcej szczegółów, aby ułatwić klientom szybkie znalezienie interesujących ich usług.
      2. Popraw widoczność wpisów blogowych – regularne publikacje na blogu budują zaangażowanie użytkowników, ale brak widoczności w Google ogranicza zasięg. Opracowanie strategii SEO i przygotowanie content planu pozwoli poprawić widoczność blogów, a powiązanie ich tematycznie z ofertą placówki przyciągnie klientów i skieruje ich do odpowiednich stron usługowych.
      3. Popraw optymalizację – poprawa treści, nagłówków i meta tagów może przyczynić się do tego, że dana podstrona zajmie wyższą pozycję w wyszukiwarce, wyprzedzając konkurencję.

      Konkurencyjne placówki medyczne korzystają z płatnych metod promocji? Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie, rozważ reklamę w Google!

      Zaplanuj kampanię!

      DCG Centrum Medyczne

      Infografika przedstawiająca wyniki dotyczące słów kluczowych DCG

      Infografika przedstawiająca ruch na stronie internetowej DCG

      Infografika przedstawiająca profil linków DCG

      Mocne strony

      DCG Centrum Medyczne posiada osobne podstrony dla wszystkich swoich lekarzy, co przynosi zarówno korzyści wizerunkowe, jak i pozytywnie wpływa na EEAT. Rozbudowany profil linkowy jest wspierany przez dynamiczne linki zewnętrzne rozwijane od kwietnia 2023 roku. Na stronie DCG można znaleźć bloga, aczkolwiek wpisy nie pojawiają się regularnie. Menu główne zostało ustrukturyzowane w sposób logiczny i przejrzysty z perspektywy użytkownika, w którym usługi podzielono na konsultacje i zabiegi.

      Słabe strony

      Za najsłabszy aspekt strony DCG Centrum Medycznego jest niska widoczność w wyszukiwarce Google wpisów blogowych. Warto dodać, że niektóre podstrony usługowe wymagają optymalizacji.

      Zrzut ekranu przedstawiający wyniki wyszukiwania frazy powiększanie penisa z zaznaczoną pozycją strony internetowej DCG Centrum Medyczne

      Wyniki wyszukiwania najważniejszej frazy usługowej DCG – powiększanie penisa. Poprawiając optymalizację, m.in. poprzez meta tagi, można wyprzedzić konkurencyjne placówki i zająć wyższe miejsce rankingowe.

      Co należy zrobić?

      1. Zmień strategię blogową – publikowane wpisy nie trafiają do odbiorców, bo słabo wyświetlają się w wyszukiwarce. Opracowanie przemyślanego content planu może być rozwiązaniem tego problemu. Eksperci tworzą specjalistyczne treści, które pomagają budować zaufanie, ale jeśli nie ma czytelników, to włożona praca nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Poprzez uwzględnienie oferty w tworzeniu planu można przekierować czytelników na konkretne podstrony usługowe. Aby to było możliwe, należy jednak zacząć od strategii SEO, która uwzględnia również content.
      2. Zadbaj o optymalizację podstron usługowych – na osiągniecie wyższych pozycji składa się szereg niezbędnych czynności, ale dzięki precyzyjnemu i szczegółowemu podejściu można stopniowo wyprzedzać konkurencję w wynikach wyszukiwania, stając się stopniowo pierwszym wyborem pacjentów.

      Prowadzisz placówkę medyczną, ale nie wiesz, jak skutecznie dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem internetu? Skorzystaj z darmowych konsultacji i sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

      Porozmawiajmy!

      Mateusz Pietrzyk

      Regular SEO Specialist

      Obecnie SEO Specialist.  Swoją przygodę z SEO rozpoczął stosunkowo niedawno i chce rozwijać się w tym kierunku. Ukończył ekonomię na UE we Wrocławiu. Prywatnie jest nerdem i miłośnikiem dobrego piwa. Czas wolny spędza, grając w gry wideo, oglądając filmy i seriale albo rozgrywając sesje w grach fabularnych RPG.

      Autor

      Komentarze (0)

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Napisz do nas

      Wypełnij to pole
      Wypełnij to pole
      Wypełnij to pole
      Wypełnij to pole

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


      Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

      Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

      Masz pytania?
      Skontaktuj się z nami!

      Masz pytania?

      Dawid Kasprzyk
      CEO

      Skontaktuj się