wpis blogowy - Karolina

Schyłek roku to dla większości osób czas refleksji i podsumowań. Rok 2022 z wielu względów pozostanie rokiem historycznym pełnym znaczących wydarzeń zarówno w świecie realnym, jak i internetowym. Przy tak galopującej i dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości tym bardziej warto poświęcić chwilę na to, by spojrzeć wstecz i podsumować mijające 12 miesięcy. Jak ten rok wyglądał w Strategiczni.pl? Co nam się udało, a co pozostanie celem, z którym wejdziemy w nowy 2023 rok? Sprawdźmy!

Kolejny krok na drodze do transformacji w agencję consultingową

Naszym kluczowym celem na mijający 2022 rok była dalsza transformacja w agencję consultingową. Patrząc z perspektywy czasu na to, jak obecnie wygląda nasza organizacja, możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że działania podjęte w tym kierunku przyniosły oczekiwany efekt. 

Jako organizacja Strategiczni.pl jesteśmy bowiem coraz bardziej pewni tego, co chcemy uzyskać, a świadomość ta towarzyszy każdemu Talentowi. Nasze zespoły coraz lepiej reagują na zmiany, sprawnie dostosowują się do zmieniających się potrzeb zarówno firmy, jak i poszczególnych Klientów i stają się w coraz większym stopniu samozorganizowane

W ciągu 2022 roku udało nam się wprowadzić Scrum niemal w każdym dziale, co pozwoliło nam uzyskiwać lepsze wyniki znacznie mniejszym nakładem pracy. Skupiliśmy się na tym, by jeszcze skuteczniej uświadamiać nasze Talenty na temat tego, jak można efektywniej organizować swoją pracę. Dzięki temu jesteśmy zdecydowanie coraz bliżej zbudowania w pełni zwinnych, samoorganizujących się zespołów.

Za sprawą podejścia bazującego na zasadzie consultingu zdołaliśmy widocznie podnieść jakość oferowanych usług. Świadczy o tym przede wszystkim fakt, że sprawniej i lepiej reagujemy na potrzeby naszych Klientów i dowozimy im oczekiwaną wartość poprzez pracę naszych Talentów i Partnerów. Dzięki temu jako Strategiczni.pl wyróżniamy się na rynku – nie działamy bowiem według schematów, ale odpowiadamy na indywidualne potrzeby każdego biznesu. Poświadczeniem tego faktu niech będzie najnowsza opinia jednego z naszych Klientów:

opinia klienta o pracy ze Strategiczni.pl

Jak osiągnięcia specjalistów Strategiczni.pl budują sukcesy firm

W 2022 roku intensywnie działaliśmy nad tym, aby nasza praca przynosiła Klientom jeszcze większą wartość. Za zmianami wewnątrz organizacji szły zatem zmiany w podejściu i współpracy z naszymi Partnerami. To, co pozostało niezmienne, to natomiast koncentracja na wypracowywaniu jak najlepszych wyników dla współpracujących z nami firm. Kilka tegorocznych sukcesów opisaliśmy w opublikowanych niedawno na naszej stronie case studies

Przywołane case studies są dowodem na to, że efektywny partnership, eksperckość i specjalizacja to w Strategiczni.pl nie jedynie deklarowane, ale realne wartości, które przekładają się na faktyczne wyniki naszych Klientów

Rozpoczęcie pracy na backlogu z Klientami

W 2022 roku pracowaliśmy również nad udoskonaleniem naszych procesów, co jest zgodne z przyjętą przez nas filozofią Agile. Aby usprawnić pracę nad projektami, jako zwinny zespół scrumowy posiadający spore doświadczenie we współpracy z branżą IT postanowiliśmy wprowadzić model pracy na backlogu.

Backlog to termin związany z metodą scrum, który oznacza spriorytetyzowaną listę zadań, jakie powinny zostać wykonane, aby otrzymać oczekiwany efekt. Dla nas jest to natomiast narzędzie do jeszcze efektywniejszej pracy z Klientem. Jak wygląda schemat pracy na backlogu?

W Clickup tworzymy backlog w projekcie, do którego następnie zapraszamy Klienta. Organizujemy spotkanie, na którym nasi specjaliści dokładnie wyjaśniają, jak działa model pracy na backlogu i jakie korzyści ze sobą niesie. Klient otrzymuje pełen wgląd do wszystkich realizowanych dla niego zadań i może w dowolnym momencie weryfikować ich status. Taski zgromadzone w backlogu dzielimy pomiędzy naszych specjalistów a Klienta, dokładnie oznaczając stronę odpowiedzialną za wykonanie danego zadania. Organizujemy cykliczne spotkania synchronizacyjne z Klientem. Wówczas omawiamy na nich zrealizowane w danej iteracji zadania z backlogu oraz rozmawiamy o kolejnych krokach. 

Co zaobserwowaliśmy po roku pracy na backlogu z Klientami? Przede wszystkim taki schemat pracy pozwala na znacznie lepszą organizację zadań, większą transparentność i doskonałą komunikację, co przekłada się z kolei na lepsze zrozumienie wzajemnych potrzeb.

Nowe Talenty Strategiczni.pl, czyli sukces 2022 i szerokie perspektywy na 2023 rok

Zatrudnianie nowych Talentów to ważny element rozwoju naszej organizacji. Dlatego w 2022 roku mocno skoncentowaliśmy się w Strategiczni.pl na sukcesywnym budowaniu seniority w naszym zespole. Udało nam się poszerzyć zespoły SEO i SEM o świetnie wykwalifikowanych seniorów i wciąż mamy otwarte rekrutacje do naszego teamu

posty przedstawiające nowych specjalistów Strategiczni.pl

Więcej doświadczonych specjalistów na seniorskich stanowiskach postrzegamy bowiem nie tylko jako możliwość efektywnego realizowania coraz większych i bardziej budżetowych projektów. Dla nas równie istotne znaczenie ma także to, że seniorzy mają ogromny wpływ na rozwój zarówno poszczególnych zespołów, jak i całej organizacji

W Strategiczni.pl transfer wiedzy i ciągłe uczenie się od siebie nawzajem realizujemy przede wszystkim poprzez cykliczne dni rozwojowe takie jak Rozwojowa środa czy Techniczne wtorki, które są naszą tradycją już od wielu miesięcy. Równie chętnie dzielimy się wiedzą z innymi na naszym blogu oraz na firmowych profilach w social mediach.

widok z kalendarza Strategiczni.pl

Wydarzenie z kalendarza Strategiczni.pl – Techniczny wtorek SEO

W Strategiczni.pl ścieżka kariery to nie mit, czyli tegoroczne awanse

Tylko w ostatnim kwartale 2022 roku 25% naszego zespołu awansowało na wyższe stanowisko, co uznajemy za duży sukces poświadczający fakt, że obopólne zaangażowanie przynosi oczekiwane efekty. 

Jako zwinna agencja bardzo dużą uwagę przykładamy do ciągłego rozwoju i usprawniania naszej pracy. Dlatego pracujemy na matrycach kompetencji i kultywujemy kulturę feedbacku, co pozwala nam skutecznie osiągać te cele. Jako organizacja stawiamy przede wszystkim na kompetencje i indywidualne predyspozycje każdego specjalisty, starając się stworzyć mu przestrzeń do swobodnego rozwoju. 

Awans pracownika - post z facebooka Strategiczni.pl

Podobną zasadą kierujemy się w naszych programach stażowych. Fakt, że znakomita większość realizowanych u nas staży kończy się zatrudnieniem, jest jednocześnie dowodem na to, że mamy dobrze ułożony proces onboardingu i skutecznie realizujemy mentoring nowych osób. Zatrudniając stażystów, dążymy bowiem do tego, by zostali oni z nami na dłużej. Dlatego inwestujemy nasz czas w to, by każdy z nich mógł się rozwijać i uczyć u boku doświadczonych Talentów. Nie jesteśmy organizacją, która zatrudnia stażystów do konkretnych zadań, po czym im dziękuje, ale dokładamy wszelkich starań do tego, by po okresie stażowym móc kontynuować naszą współpracę. W 2022 roku podejście to zaowocowało dwoma Talentami, których rozwój podziwiamy z nieskrywaną dumą! 

Poszerzyliśmy mapę współprac

Jako Strategiczni.pl już od kilku lat prowadzimy intensywne działania z zakresu SEO, SEM i Content Marketingu poza granicami Polski – głównie dla branży IT, która jest jedną z naszych korowych specjalności

W tym roku do grona Partnerów Strategiczni.pl dołączyła natomiast firma z Szanghaju, co jest dla nas nowym wyzwaniem. O ile bowiem rynki USA i Kanada obsługujemy od dawna, a one same mają przed nami coraz mniej tajemnic, o tyle rynek azjatycki stanowi dla nas pewną nowość. To z kolei zmotywowało nas do zaktualizowania mapy naszych współprac w celu całościowego spojrzenia na to, na jak dużą skalę międzynarodową już działamy! mapa współprac Strategiczni.pl

Kultura remote first i przejście na pracę hybrydową

Dużą i istotną zmianą, jaką podjęliśmy jako organizacja w 2022 roku i która kosztowała nas sporo wysiłku, było wprowadzenie kultury remote first oraz – w kolejnym kroku – przejście na pracę hybrydową

poradnik remote first Strategiczni.pl

Pielęgnowanie kultury organizacyjnej to coś, o co dbamy ze szczególną uwagą, wiedząc jednocześnie, że budowanie ducha zespołu jest jeszcze bardziej wymagające na odległość. Dlatego w tym roku, w związku z przejściem na kulturę remote-first, wprowadziliśmy szereg nowych rozwiązań i wydarzeń.

Jednym z nich jest budowanie teamów i ich zaangażowania poprzez szybkie calle na donut. Są to 15-minutowe spotkania z wylosowanym członkiem zespołu, podczas których możemy wirtualnie napić się wspólnej kawy i porozmawiać na tematy niezwiązane z pracą. Dzięki temu, mimo braku tak częstych spotkań twarzą w twarz w biurze, regularnie spotykamy się online, dalej pielęgnując nasze znajomości. 

W naszym kalendarzu pojawiła się także nowa formuła spotkań – tzw. fuckup friday. Pomysł jest naprawdę prosty: w każdy ostatni piątek miesiąca dzielimy się na wspólnym callu swoim największym fuckupem z życia zawodowego. Dlaczego to robimy? Bo wybieramy agile way – dzielimy się porażkami, bo wiemy, że na ich podstawie możemy wyciągać wnioski i stale usprawniać naszą pracę. Nie jesteśmy organizacją, które ukrywa swoje pomyłki, ale wierzymy, że każdy błąd możemy przekuć w cenną lekcję

specjaliści Strategiczni.pl podczas wspólnego calla

 

W 2022 roku duży nacisk położyliśmy również na budowanie kultury wdzięczności w  naszej organizacji. W tym celu zaczęliśmy aktywnie korzystać z KudosApp, przyznając sobie – za pomocą Slacka – dowody uznania za dobrze wykonaną pracę i codzienne sukcesy poszczególnych Talentów (nawet te z pozoru drobne!). 

wykaz przyznanych kudosów - widok z kudosapp

Dodatkowo wprowadziliśmy w tym roku nowy benefit pracowniczy – dodatkowy dzień urlopu z okazji urodzin. Dzięki temu każdy z naszych Talentów może zaplanować ten wyjątkowy dzień dokładnie tak, jak chce, nie myśląc o służbowych obowiązkach. 

Wyróżnienia Strategiczni.pl w 2022 roku

Ten rok przyniósł nam również kilka dowodów na to, że nasza praca jest zauważana i doceniana w branży.

→ Zostaliśmy docenieni za działania dla branży IT i e-commerce i tym samym trafiliśmy na listę 101 najlepszych polskich start-upów i agencji marketingowych według rankingu PR Expert.

Awansowaliśmy do czołówki 37 największych agencji SEO w Polsce, a w rankingu zostały docenione nie tylko efekty naszych działań, ale również rozwój i tempo powiększania się naszego zespołu specjalistów. 

→ Uznanie zdobyły również nasze działania z zakresu content marketingu: znaleźliśmy się bowiem na podium najpopularniejszych polskich blogów SEO w 2022 roku. Jest to dla nas dowód, że nasza wytężona praca nad tekstem i jego ciągłą optymalizacją idzie nam naprawdę dobrze. 

 

Zakończenie roku w naszym ulubionym stylu

12 miesięcy intensywnej pracy kończymy kolejną świąteczną akcją charytatywną – tym razem realizowaną dla Cafe Równik, czyli wrocławskiej kawiarni prowadzonej przez Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji, które zajmuje się terapią osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Jest to dla nas okazja do wsparcia słusznej inicjatywy i przy okazji wzięcia udziału w wartościowym projekcie całym zespołem. W akcję chętnie zaangażowały się bowiem wszystkie Talenty Strategiczni.pl, ponieważ chcemy dzielić się naszą wiedzą i kompetencjami tak, by przynosiły efekt dla innych długotrwale. Nasze działania dla Cafe Równik to bowiem szersza strategia, a nie tylko jednorazowa akcja, o czym pisaliśmy dokładniej w poprzednim wpisie

2022 rok oczami zespołu Strategiczni.pl – jak go oceniamy? 

Mimo że ten rok obfitował w wiele sukcesów, przyniósł nam również liczne trudności. Istotnym problemem w naszej organizacji zawsze będzie niejako sam Agile i zmiana, która – w samym swym założeniu – nigdy się nie kończy. Wciąż pozostajemy bowiem w okresie transformacji, a dążąc do ciągłego usprawniania się, nieuchronnie należy przygotować się również na szereg trudności. 

W tym roku stanęliśmy przed kilkoma ważnymi zadaniami. Z uwagi na to, że stale udoskonalamy nasze procesy firmowe i zmieniamy podejście do pracy, musieliśmy podjąć kilka poważnych decyzji odnośnie do niektórych współprac – zarówno z Klientami, jak i Talentami. Decyzje te, choć trudne, wynikały jednak bezpośrednio z tego, że jako organizacja kierujemy się ściśle określonymi wartościami i dążymy do zbudowania zespołu, w którym będą one wspólne dla każdego Talentu. Podobne zmiany chcemy wprowadzać w kontakcie z Klientami, kierując się zasadą, że pracujemy Z nimi, a nie DLA nich. Jest to z pewnością jeden z najważniejszych obszarów do usprawnienia także w nadchodzącym roku. 

Czego jeszcze życzymy sobie na 2023 rok? Przede wszystkim jeszcze więcej ciekawych i rozwojowych projektów, które pozwolą nam rozwinąć skrzydła w działaniach za granicą, a także sukcesywnego zwiększania seniority w zespole oraz niesłabnącej motywacji do podejmowania kolejnych kroków związanych z naszą transformacją. 

 

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się