Amerykański gigant zmienia swoje podejście do raportów spamowych. Osoby, które uznają, że inna witryna narusza wytyczne Google dotyczące jakości, mogą za pomocą Google Search Console wysłać raport spamowy. Dotychczasowe wytyczne mówiły, że jeśli zgłoszenie zostało potraktowane priorytetowo, to pracownicy Google po otrzymaniu raportu mogli nałożyć na spamerską witrynę karę ręczną. W niektórych przypadkach skutkowało to tym, że ukarana strona całkowicie znikała z wyników wyszukiwania.
Po aktualizacji Google zmienia podejście i wyraźnie zaznacza, że raporty spamowe służą przede wszystkim do poprawy automatycznych rozwiązań i systemów wykrywania spamu. Amerykański gigant podkreśla, że dobrze radzi sobie z wykrywaniem spamu, ale nigdy za mało działań, których celem jest ulepszenie systemów, które uczą się na podstawie stron zgłaszanych w narzędziu. Jak informuje Gary Illyes z Google, nowe podejście ma być bardziej skuteczne. Zamiast ręcznych działań podejmowanych na jednym adresie URL lub stronie, Google kładzie większy nacisk na automatyzację swoich systemów i w ten sposób chce lepiej zabezpieczyć się przed spamem. Osoby przesyłające raporty muszą teraz przygotować się na to, że reakcja Google na ich doniesienia nie będzie natychmiastowa. Gary Illyes zaznacza, że równolegle do automatycznych systemów, o jakość treści w internecie dbają wewnętrzne zespoły pracowników. Rezultatem ich działań jest większość ręcznych kar nakładanych przez Google.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/07/how-spam-reports-are-used-at-google.html
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@andrewtneel
Komentarze (0)