Google zaczął bardziej doceniać recenzje, które pisane są przez ekspertów i znawców konkretnych tematyk. Oznacza to większą wartość opinii, które zawierają w sobie precyzyjne detale, niż tylko powierzchowne i bardzo ogólne informacje. Strony, które będą generować ten typ wartościowego contentu, docelowo mają zdobywać lepszą widoczność w wyszukiwarce oraz wywoływać liczniejszy ruch organiczny.
Chcąc pozostawić wiarygodną i profesjonalną recenzję, należy zastanowić się nad kilkoma wytycznymi. Google wymienia tu:
- wypowiedź jest adekwatna do danego tematu,
- zawiera istotne informacje dotyczące funkcjonalności produkty, poza tymi, które dostępne są na stronie producenta,
- podaje policzalne wskaźniki poziomu jakości produktu,
- jasno nakreśla różnicę między ocenianym produktem a innymi opcjami dostępnymi na rynku,
- doradza, który produkt może być najlepszym wyborem do korzystania w konkretnym przypadku,
- wymienia zalety i wady produktu oparte o rzetelny research,
- zwraca uwagę na zmiany zarówno pozytywne jak i negatywne, jakie zostały wprowadzone do nowego modelu
- określa wytyczne, na podstawie których produkt można przydzielić do danej kategorii,
- omawia kluczowe decyzje, jakie zostały podjęte przy jego projektowaniu i to, w jaki sposób mogą one wpływać na użytkownika.
Nowy algorytm na ten moment bierze pod uwagę wyłącznie recenzje pisane w języku angielskim.
Źródło informacji: https://developers.google.com/search/blog/2021/04/product-reviews-update
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@markuswinkler
Komentarze (0)