
Reklama w ekosystemie Meta, obejmującym Facebooka, Instagrama oraz inne platformy należące do giganta technologicznego, pozostaje jednym z kluczowych kanałów dotarcia do konsumentów w Polsce. W 2024 roku rynek reklamowy w Meta przechodził istotne zmiany, zarówno pod względem kosztów kampanii, jak i aktywności poszczególnych reklamodawców. W artykule przeanalizujemy największych reklamodawców, najbardziej zasięgowe reklamy oraz kluczowe trendy dotyczące kosztów kampanii w Polsce.
Temu Poland liderem pod względem liczby reklam w 2024 roku
Najaktywniejszym reklamodawcą w 2024 roku było Temu Poland, które wyemitowało ponad 124 tys. reklam. To znaczną przewaga nad konkurencją, co pokazuje duże zaangażowanie tej marki w marketing cyfrowy.
Za Temu Poland w rankingu uplasowały się:
- CityFit – 17 tys. reklam;
- Żabka Polska – 11 tys. reklam,
- Lidl Polska – tuż za podium.
Branże z największą liczbą reklam
W podziale na segmenty pod względem intensywności reklam w minionym roku dominowały branże, takie jak:
- zakupy i handel (215 tys. reklam);
- odzież i akcesoria;
- zdrowie i uroda.
Sprawdź, jak zrealizowaliśmy kampanie płatne na Facebooku dla jednego z naszych klientów z branży biżuteryjnej!
Temu Poland z największymi zasięgami
Liderem pod względem wskaźnika Reach Score ponownie okazało się Temu Poland. Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska (75,89), a podium zamknęła platforma SkyShowtime (56,68).
Najbardziej zasięgowe reklamy 2024 roku
W 2024 roku największym zasięgiem cieszyły się reklamy:
- Internetu światłowodowego Plusa – z dotarciem do 17 mln odbiorców;
- Allegro Black Weeks – z dotarciem do ponad 16 mln odbiorców;
- aplikacji Lidl Polska – również z dotarciem do ponad 16 mln odbiorców.
Dodatkowo w TOP 5 rankingu znalazły się kampanie platformy Max (promocja drugiego sezonu serialu Odwilż) oraz Jyska (obniżka cen produktów).
Koszty reklamy w Meta – spadek średniego CPM-u
Jednym z kluczowych trendów w 2024 roku był znaczny spadek kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). W skali roku CPM zmalał o ponad złotówkę, co oznacza redukcję o 28%.
Koszty reklam różniły się w zależności od sektora. Najwyższe CPM występowały w:
- edukacji (ponad 11 zł);
- branży alkoholowej (8 zł);
- nieruchomościach (5 zł).
Średni CPM nie zmienił się jednak drastycznie – wyniósł 93 gr, co oznacza wzrost o niespełna 8% w stosunku do roku 2023. Wyższe wartości odnotowano w sektorach: nauka i technologie, catering i dostawa żywności, jedzenie i żywność.
Najtańsze i najdroższe miesiące reklamowe
Sierpień był najbardziej opłacalnym miesiącem dla reklamodawców – wtedy koszt kliknięcia (CPC) i wyświetlenia (CPM) były najniższe, wynosząc odpowiednio 75 gr oraz 2 zł 2 gr.
Wnioski i perspektywy na przyszłość
Rok 2024 przyniósł dynamiczne zmiany na rynku reklamy w ekosystemie Meta. Spadek średnich kosztów reklamy ułatwił dostęp do kampanii mniejszym firmom, jednak dominacja dużych marek, takich jak Temu Poland, pokazuje rosnące znaczenie budżetów reklamowych.
W kolejnych latach możemy spodziewać się dalszych zmian w algorytmach Meta oraz rosnącego znaczenia wideo i formatów interaktywnych. Kluczowe będzie monitorowanie trendów i elastyczne dostosowywanie strategii reklamowych.
Komentarze (0)