Ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie – tyle osób korzysta z największego i najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Imponująca liczba obejmuje nie tylko przeciętnych Kowalskich, ale i różnego typu przedsiębiorstwa. Ze względu na olbrzymią grupę użytkowników Facebook stał się nie tylko serwisem społecznościowym, ale i reklamowym. Aby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał, w imię zasady: “nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz”, warto dowiedzieć się więcej na temat obowiązujących na nim zasad.

Jak działa Facebook?

Z Facebooka korzysta już prawie połowa obywateli Polski – wyjaśnijmy, na czym polega obecność na portalu tym, którzy należą do tej drugiej połowy. Użytkownik zakładając konto na Facebooku tworzy profil, na którym publikuje najważniejsze informacje o sobie – podaje swoje imię i nazwisko, wiek, miejsce zamieszkania, status związku, informacje o wykształceniu, itd. Oprócz podstawowych danych, zdradza, co go interesuje, jakiej muzyki słucha, gdzie najchętniej spędza czas, a nawet – jak się czuje w danym momencie!

Główną funkcją Facebooka jest informowanie o sobie, a dzięki dodatkowym opcjom, jak możliwość tworzenia galerii zdjęć, umieszczania materiałów wideo czy udostępniania materiałów obrazkowych, autoprezentacja może być jeszcze bardziej atrakcyjna. Serwis, który sprytnie wykorzystuje ludzką potrzebę do opowiadania o sobie, umożliwia dzielenie się każdym szczegółem swojego życia. A to idealny materiał do targetowania.

Co to jest targetowanie?

Target to w dosłownym tłumaczeniu ‘cel’ – targetowanie jest określaniem docelowej grupy odbiorców naszej reklamy. Proces, polegający na selekcji użytkowników, to pierwszy krok do skutecznej kampanii reklamowej, pod warunkiem, że jest przeprowadzony prawidłowo. Targetowanie za pomocą Facebooka daje olbrzymie możliwości reklamodawcy – dzięki niemu ma dostęp do bardzo dużej i zróżnicowanej grupy docelowej. Aby precyzyjnie wyselekcjonować użytkowników, którzy byliby zainteresowani naszą reklamą, musimy określić najpierw nadrzędny cel kampanii.

Aby nie pogubić się w gąszczu opcji reklamowych, prawidłowo targetować grupę docelową, wybrać odpowiedni cel kampanii i wyciągnąć z niej pożyteczne wnioski, Facebook stworzył Facebook Ads.

Facebook Ads – co to jest i jak działa?

Facebook Ads to system reklamowy Facebooka, który umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamami na największej platformie społecznościowej, z uwzględnieniem należących do niego serwisów. Oznacza to, że zakładając konto reklamowa w Facebook Ads, będziesz mógł reklamować się w Marketplace, Audience Network, Messengerze czy na Instagramie. Dzięki temu masz dostęp do olbrzymiej grupy odbiorców, którą będziesz mógł dopasowywać do najbardziej wymagających potrzeb reklamowych.

Reklama na Facebooku – co musisz wiedzieć?

Prowadzenie fanpage na Facebooku to już obowiązek każdej firmy. Sama obecność w wyszukiwarce nie wystarczy, aby zwiększać swoją widoczność i docierać do nowych klientów. Media społecznościowe dają ogromne możliwości, a Facebook to najpotężniejszy z nich. Kampanie Facebook Ads, które oferuje Facebook, to nic innego jak reklama internetowa, wyświetlana na łamach portalu i aplikacjach z nią związanych (Marketplace, Messenger, Instagram, Audience Network). To dzięki nim przebijesz się przez konkurencję i pozyskasz zróżnicowaną grupę docelową, którą dopasujesz do produktów czy usług. Narzędzia reklamowe, jakie oferuje serwis, znajdziesz w zakładce Menadżer Reklam. Facebook dla firm oferuje nieograniczone wręcz profity, które umożliwiają dalsze, długofalowe działania w zakresie marketingu internetowego.

Korzyści reklamowania w Facebook Ads

Dostęp do olbrzymiej grupy docelowej

Facebook Ads w targetowaniu wykorzystuje nie tylko dane demograficzne i społeczne (miejsce zamieszkania, wiek, stan cywilny), ale i psychograficzne (wykształcenie, zainteresowania, styl życia, światopogląd). Opcja dotarcia do ogólnych i szczegółowych danych daje ogromne możliwości reklamowe. Im precyzyjniej określona grupa docelowa, tym większa szansa na to, że Twoja kampania reklamowa na FB odniesie sukces.

Większy zasięg oferowanych usług

Już sama obecność firmy na Facebooku daje ogromne możliwości reklamowe. Według statystyk, przeciętny użytkownik Facebooka zwraca większą uwagę na profil firmy w social mediach niż na stronę internetową. Dodawanie atrakcyjnych treści (ciekawych postów, aktualnych zdjęć, ankiet i opinii zadowolonych klientów) przyniesie jeszcze więcej korzyści, jeśli będzie wypromowane w Facebook Ads. Niezależnie od tego, co będzie celem Twojej reklamy – pochwalenie się postem, zachęcenie do odwiedzenia profilu, wejście na witrynę czy zakup usługi – reklama na Facebooku pozwoli Ci zwiększyć zasięg oferowanych produktów lub usług.

Lepsza konwersja i ruch na stronie

Im więcej odwiedzin na profilu firmowym, tym większy ruch i szansa na skorzystanie z Twoich usług. Jeśli nie wierzysz w potęgę Facebooka, porównaj statystyki wejść na Twoją stronę internetową z odwiedzinami na profilu firmowym. Liczba użytkowników, którzy zobaczyli Twój post/ zdjęcie/ wideo/ publikację będzie jeszcze większa, jeśli wypromujesz treści na platformie Facebook Ads. Pamiętaj, że odwiedzający tłumnie Twój profil na Facebooku chętniej odwiedzą Twoją stronę internetową.

Reklamy na Facebooku – porady

Określ prawidłowo cel kampanii reklamowej. Pomogą Ci w tym gotowe kategorie celów, podzielone na 3 segmenty:

  • Świadomość (cel: rozpoznawalność marki, zasięg),
  • Działania (cel: ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości),
  • Konwersja (konwersje, sprzedaż z katalogu, wizyty w firmie).

W zależności od tego, czy Twoje potrzeby są związane z wizerunkiem marki i zasięgiem, aktywnością i leadami czy konwersją i sprzedażą, wybierz jeden cel dla jednej kampanii. 

1.

Przeprowadź targetowanie w oparciu o badanie rynku i znajomość branży. 

To pozwoli Ci wyselekcjonować określoną grupę docelową, której potrzeby będziesz mógł zaspokoić. Pamiętaj, że lepiej działa targetowanie w oparciu o model psychograficzny – 80-letnia kobieta może być bardziej zainteresowana kupnem nowego iphone’a niż 16-latka, wystarczy tylko zbadać ich potrzeby.

2.

Wybierz odpowiednie miejsce reklamowe.

Reklamę możesz umieścić w Aktualnościach, czyli w News Feed, w prawej kolumnie na stronie głównej, w Market Place, w Aktualnościach lub Insta Stories na Instagramie, na stronie głównej Messengera, w formacie Fullscreen, natywnym lub banerowym w Audience Network.

3.

Opracuj kilka strategii reklamowania.

Inaczej będziesz docierał do obecnych klientów, a inaczej do potencjalnych. Kierując reklamę do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, tworzysz swego rodzaju lejek sprzedażowy. Masz też możliwość przeprowadzenia kampanii remarketingowej.

4.

Zadbaj o dobór haseł reklamowych, treści i CTA.

Pamiętaj o tzw. “ślepocie bannerowej”, która polega na pomijaniu przez użytkownika wszystkiego, co jest reklamą. Ciekawy, przemyślany komunikat z pewnością przekona użytkownika bardziej niż sztampowe hasło, typu: “sprawdź naszą ofertę”.

5.

Bądź na bieżąco.

Pokaż obecnym i potencjalnym klientom, że coś się u Ciebie dzieje. Nieaktualizowany fanpage na FB, na których ostatni post pojawił się rok temu, odbierany będzie jako nieaktywny, a sama firma – jako nieobecna na rynku. Publikowane na bieżąco posty wpływają na pozytywny wizerunek firmy i dają Ci większe możliwości reklamowe. Duża ilość różnego typu postów pozwoli Ci zaobserwować, na co najlepiej reagują użytkownicy. I to oni będą najbardziej zaangażowaną grupą docelową, którą weźmiesz pod uwagę, przeprowadzając kampanie reklamowe na Facebooku.

Jak reklamować firmę w Facebook Ads, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał? Podstawą jest dobra strategia, która opiera się na doświadczeniu. Jeśli nie jesteś przekonany do Menedżera reklam, ustawianie budżetu sprawia, że pocą Ci się ręce, a targetowanie to dla Ciebie czarna magia – wybierz sprawdzoną agencję social media.

Marketing internetowy to nasza specjalność. 

Jesteśmy Strategiczni.pl i marketing internetowy to nasza specjalność. Oferujemy skuteczne pozycjonowanie stron w oparciu o działania SEO, SEM (kampanie na Facebook, reklama Google Ads), a także działania w zakresie social media performance. Nasz wiedza i doświadczenia dojrzewała wraz z rozwojem e-marketingu w Polsce, dlatego reklama w Internecie nie ma przed nami żadnych tajemnic. Równie dobrze poruszamy się w branży e-commerce, dlatego nasi klienci mogą liczyć na kompleksową obsługę w drodze na szczyt rankingu Google.

Napisz do nas:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Bądź na bieżąco: