google report

W 2021 roku mija 10 lat odkąd Google zaczął publikować coroczny raport dotyczący bezpieczeństwa reklam, w którym wyjaśnia, jakie działania podejmuje, by zapobiegać złośliwemu korzystaniu z platform reklamowych.

Google zapewnia wgląd w swoje sposoby zapobiegania naruszeniom zasad w sieci reklamowej i  z roku na rok udostępnia coraz więcej danych na ten temat. 

Zablokowane i usunięte reklamy – ile ich było?

„Raport bezpieczeństwa reklam” ujawnia, że Google zablokował lub usunął ponad 3,1 miliarda reklam za naruszenie zasad Google Ads, ograniczył ponad 6,4 miliarda reklam, zawiesił ponad 1,7 miliona kont reklamodawców i usunął reklamy z ponad 1,3 miliarda stron w 2020 roku.

google ads raport bezpieczeństwa

Źródło: Ads Safety Report

Firma Google poinformowała również, że dodała lub zaktualizowała ponad 40 zasad zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców. W porównaniu do pierwszego raportu z 2011 roku, Google odnotował gigantyczne wzrosty w zakresie przeciwdziałania nieodpowiednim reklamom – dekadę wcześniej usunięto „tylko” 130 milionów reklam naruszających regulamin Google Ads.

Zwinne działania w obliczu pandemii

W związku z pandemią COVID-19 Google poinformowało, że zablokowało wyświetlanie na swoich platformach ponad 99 milionów reklam związanych z wirusem SARS-CoV-2. Były to m.in. właściciele kont, którzy angażowali się w sztuczne podwyższanie cen i promowanie produktów, takich jak maski N-95, fałszywe lekarstwa, a nawet fałszywe szczepionki.


Źródło informacji: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-safety-report-2020/

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@brett_jordan

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się