
Stopniowe wprowadzanie zmian związanych z aktualizacją page experience planowane wcześniej na maj, zacznie się w połowie czerwca, a jej zakończenie planowane jest na ostatnie dni sierpnia. Page experience update ma na celu poprawienie jakości stron internetowych, a tym samym zadowolenia użytkowników. Już teraz Google podaje wskazówki dla twórców stron, które mają pomóc im przygotować się na tę innowację w Core Web Vitals. Zaznaczają przy tym, że właściciele stron nie powinni odczuć większej różnicy w ich pozycji w wyszukiwarce.
Dane brane pod uwagę w najnowszej aktualizacji
Pośród danych, które będą brane pod uwagę w ramach page experience update można znaleźć metryki LCP, FID, oraz CLS (wraz z CLS po udoskonaleniach Chrome).
Istotną zmianą będzie wyświetlanie w karuzeli Top Stories stron z newsami, które nie muszą posiadać wersji AMP, ale wystarczy, że są zgodne z wymogami Google News. To samo tyczy się aplikacji Google News. Dodatkowo Google usunie odznakę AMP i skupi się na poszukiwaniu nowych form weryfikowania czy treści na stronie spełniają standardy page experience. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w sekcji FAQ.
Nowy raport Page Experience w Google Search Console
Nowy raport łączy w sobie działający już raport Core Web Vitals z dodatkowymi komponentami page experience takimi jak HTTPS, brak natrętnych reklam, bezpieczne poruszanie się po stronie oraz wersja mobile-friendly. W jego treści zawierają się informacje m.in. na temat dobrych doświadczeń związanych z danym adresem URL, co można wykorzystać jako inspirację do zaplanowania skutecznych zmian na swojej stronie.
Google ogłasza również, że SXG dostępne jest dla wszystkich stron, nie tylko tych korzystających z technologii frameworka AMP. Dzięki temu każda witryna ma szansę na szybsze załadowanie.
Źródło informacji: https://developers.google.com/search/blog/2021/04/more-details-page-experience
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@franki
Komentarze (0)