Google Search Console wprowadziło kilka ulepszeń do Raportu Skuteczności. Zmiany obejmują obsługę wyrażeń regularnych w filtrach, a także dodatkowe filtrowanie danych w trybie porównywania. 

Wyrażenia regularne

Od dawna wyczekiwana funkcjonalność dotycząca filtrowania danych poprzez wyrażenia regularne, znane również jako regex, to sposób na zaawansowane wyszukiwanie określonych ciągów słów lub znaków.

W Raporcie Skuteczności GSC wyrażenia regularne można znaleźć w trakcie dodawania nowej metryki, po której chcemy filtrować zarówno w zakładce pod słowem „filtruj” jak i „porównaj”. Wystarczy wybrać z menu tryb niestandardowe (wyrażenia regularne) – umożliwia to tworzenie bardziej złożonych zapytań. Jako przykład Google podaje hipotetyczną nazwę firmy „Psy i koty”, która może być określana skrótem „Koty i psy” lub nawet „k&p”. Filtr do wyrażeń regularnych może być używany do wychwytywania wszystkich wyrażeń związanych z marką, wystarczy odpowiednio go zdefiniować, np.  „Koty i psy” |  „k&p”.

wyrażenia regularne

Google poprawiło też wyświetlanie danych w trybie porównania, aby „w pełni obsługiwać przypadki, w których wybrano więcej niż jedną metrykę” (kolumna odpowiedzialna za różnicę nie znika). Spowodowało to ułatwienie przeglądania wyników obok siebie i niemal podwojenie obszaru tabeli. Obsługa wyrażeń regularnych jest również dostępna w tym trybie.

Wyrażenia regularne a SEO

Dzięki dodatkowym sposobom dzielenia i filtrowania danych, Raport Skuteczności GSC jest bardziej szczegółowy, co pozwala na zapoznanie się z kolejnymi czynnikami, które wpływają na ruch organiczny w wyszukiwarce Google.

Źródło informacji: https://developers.google.com/search/blog/2021/04/performance-report-data-filtering

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@mjessier

 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się