Bing jest wyszukiwarką, która cieszy mniejszym zainteresowaniem użytkowników niż Google. Według danych gs.statcounter.com w maju 2020 w skali międzynarodowej Bing osiągnął wynik 2,61%, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników. W tym samym czasie Google mogło pochwalić się wynikiem 92,06%. Nie oznacza to jednak, że Bing nie pracuje nad tym, aby wprowadzać do swojej wyszukiwarki nowe funkcjonalności.
Ostatnia aktualizacja związana jest z usługą Bing Shopping. Postanowiono wyjść naprzeciw osobom, które kupują w Internecie i umożliwić im szukanie produktów za pomocą obrazu. Bing wprowadził do pola wyszukiwania ikonę aparatu. Dzięki takiej funkcjonalności użytkownicy mogą dodać zdjęcie ze swojego telefonu, komputera lub wprowadzić grafikę z produktem znalezioną w Internecie. Istnieje też możliwość dodania linku z grafiką. W zamian otrzymają listę produktów i sklepów, gdzie mogą kupić dany produkt wraz z cenami. Obecnie wyszukiwanie za pomocą obrazów dotyczy tylko odzieży i obuwia, ale wkrótce zostanie to rozszerzone również na inne działy, np. związane z wystrojem wnętrz.
To jednak nie wszystko. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość znalezienia produktów, które do siebie pasują. Bing pod wyszukanym asortymentem proponuje produkty pasujące. To pozwala na stworzenie pełnych stylizacji i jest ułatwieniem dla użytkowników robiących zakupy w Internecie. Bing zapowiada, że w dalszym ciągu będzie pomagać kupującym w odkrywaniu produktów i wprowadzać kolejne udogodnienia.
Źródło: https://blogs.bing.com/search/2020_06/Bing-shopping-Introducing-new-image-based-product-search
Źródło fotografii: https://pixabay.com/pl/users/justynafaliszek-11486938/
Komentarze (0)