How Can We Help?

Jak wypromować konto na Instagramie?

You are here:
< All Topics

Blisko 7 000 000  użytkowników – tyle właśnie użytkowników korzystało z Instagrama w Polsce pod koniec 2019 roku. Ta liczba robi wrażenie i skłania do przemyśleń. Daje to ogromne możliwości na rynkach lokalnych, ale biorąc pod uwagę użytkowników zagranicznych – także na globalnych. Warto więc zainwestować w promocję swojego konta na Instagramie. Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać?

Dobrej jakości content 

Po pierwsze – Twoje konto musi być wartościowe dla odbiorców. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z prowadzeniem profilu, nie możesz pozwolić sobie na chaotyczne i nieprzemyślane strategie prowadzenia konta, których nie brakuje w przestrzeni Instagrama. Konto powinno być spójne, zawierać dobrej jakości zdjęcia i interesujące dla użytkowników treści. Wszystko zależy od branży, którą reprezentujesz – w przypadku fotografii najistotniejsze będą dobrej jakości zdjęcia, w przypadku konta na temat właściwej pielęgnacji twarzy – rzetelne wskazówki i obszerne opisy. 

Dodatkowo kluczowa jest regularność w działaniach, czyli ustalenie minimalnej liczby postów i instastory, które chcesz udostępniać. Sympatię użytkowników zyskasz także, prowadząc ciekawe dyskusje w komentarzach i odpowiadając na zadawane w nich pytania.

Używanie hasztagów, oznaczeń i lokalizacji

Przy promocji konta pomogą oczywiście #hasztagi. To słowa-klucze, które warto wplatać w treść swojego posta lub umieścić na końcu wpisu. Nie skupiaj się na ogólnych i mało konkretnych hasztagach takich jak #polishgirl czy #goodday. Ten pierwszy w czerwcu 2020 ma przypisanych aż 53,8 mln zdjęć – szanse na wybicie się przy jego wykorzystaniu są naprawdę niewielkie. Najlepiej znaleźć kilka hasztagów odpowiadających Twojej branży – to one dadzą największy odzew. Nie warto też z nimi przesadzać. Optymalną liczbą będzie 8-10 hasztagów w jednym poście.

W zdobyciu popularności pomogą także oznaczenia, czyli zaznaczenie na fotografii powiązanych z nią profili. Mogą to być konta, którymi się inspirujesz lub wspominasz je w swoim poście, a także konta osób, które współtworzyły zdjęcie, np. fotografa, makijażystki, stylistki. 

Znaczniki lokalizacji pozwalają wybić się zwłaszcza na rynkach lokalnych – jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników z Twojej okolicy, zaznacz lokalizację. Umożliwi to dotarcie do większej liczby odbiorców z tego regionu, a co za tym idzie, zwiększy Twoją rozpoznawalność. 

Aktywność na podobnych profilach oraz współpraca z innymi influencerami

Aby dać się zauważyć, powinieneś komentować i lajkować zdjęcia innych użytkowników, którzy reprezentują podobną branżę (najlepiej, aby były to profile o zbliżonych do Twoich zasięgach). Jeżeli sam autor posta nie zwróci na Ciebie uwagi, istnieje szansa, że użytkownicy przeglądający komentarze zaintrygują się Twoim profilem. Niezwykle istotne jest, aby komentarze były szczere i adekwatne do treści postu. Dodawanie komentarzy „super, wpadnij do mnie” nic nie wnosi i lepiej ich nie dodawać. 

Jeżeli widzisz potencjał w koncie innego influencera, a jest ono związane z tą samą branżą, co Twoja, warto nawiązać współpracę. Może ona polegać np. na wzajemnym udostępnianiu swoich zdjęć i poleceniu ich na instastory czy stworzeniu większego, ciekawszego projektu. Opłacalne jest także wspólne zorganizowanie rozdania czy konkursu. Zwiększa to zasięgi na obu kontach – szerzej o tym w następnym akapicie!

Zorganizowanie rozdania, konkursu

Być może natknąłeś się na Instagramie na pewnego rodzaju konkursy czy rozdania. Dla organizatora jest to o tyle atrakcyjne, że warunkiem udziału może być np. zaobserwowanie jego konta lub polubienie określonej liczby postów. Jeśli pokusisz się o atrakcyjną nagrodę, warto jej koszty podzielić na pół, organizując konkurs wraz z innym influencerem. Tutaj istotne jest zapoznanie się z regulacjami prawnymi, ponieważ wielu influencerów organizuje np. konkursy losowe, łamiąc tym samym ustawę o grach hazardowych.

Reklama poza Instagramem 

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, warto na początek zareklamować swój nowy profil na Instagramie wśród znajomych, np. w innych mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Gdy prowadzisz bloga, informację o swoim Instagramie możesz umieścić także w swoich wpisach blogowych, o ile blog jest spójny z tematyką, która poruszasz na Instagramie.  

Płatna reklama 

Innym sposobem na wypromowanie konta na Instagramie będzie płatna reklama. Dzięki przyciskowi Promuj możesz reklamować zarówno indywidualny post, jak i pojedyncze instastory. Ważne, aby reklamowy post był naprawdę intrygujący i przykuwający uwagę, dlatego warto wykonać go oddzielnie lub skorzystać ze statystyk i wybrać jedno z najbardziej popularnych zdjęć.

Czego nie robić? 

Na koniec kilka rad na temat tego, czego nie robić. Przede wszystkim – nie kupuj like’ów ani obserwujących. Korzystając z takich technik, prędzej narazisz się na atak bezwartościowych, pustych kont prowadzonych przez boty niż zyskasz lojalnych i szczerych obserwujących. 

Negatywną techniką pozyskiwania obserwujących będzie też follow-unfollow, czyli masowe obserwowanie randomowych kont, licząc na odwzajemnione działania. Osoby, które w ten sposób pozyskają „obserwowanie”, następnie wciskają przycisk unfollow, myśląc, że przechytrzyły system. To rozwiązanie jest krótkotrwałe i nieuczciwe, a także zniechęcające wielu potencjalnych obserwujących. Prędzej czy później taka osoba i tak przestanie obserwować konto. Takie działania w najgorszym przypadku mogą prowadzić nawet do zbanowania konta. Mimo że przynoszą chwilową popularność, są niezgodne z regulaminem Instagrama. 

Pamiętaj – prawdziwych obserwatorów zdobędziesz przede wszystkim wtedy, gdy będziesz regularnie publikować interesujący content i zaplanujesz skuteczne działania marketingowe.

Was this article helpful?
0 out of 5 stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
Table of Contents