Baza wiedzy Social Media

Jak wypromować konto na Instagramie?

Jesteś tutaj:

Blisko 7 000 000  użytkowników – tyle właśnie użytkowników korzystało z Instagrama w Polsce pod koniec 2019 roku. Ta liczba robi wrażenie i skłania do przemyśleń. Daje to ogromne możliwości na rynkach lokalnych, ale biorąc pod uwagę użytkowników zagranicznych – także na globalnych. Warto więc zainwestować w promocję swojego konta na Instagramie. Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać?

Dobrej jakości content 

Po pierwsze – Twoje konto musi być wartościowe dla odbiorców. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z prowadzeniem profilu, nie możesz pozwolić sobie na chaotyczne i nieprzemyślane strategie prowadzenia konta, których nie brakuje w przestrzeni Instagrama. Konto powinno być spójne, zawierać dobrej jakości zdjęcia i interesujące dla użytkowników treści. Wszystko zależy od branży, którą reprezentujesz – w przypadku fotografii najistotniejsze będą dobrej jakości zdjęcia, w przypadku konta na temat właściwej pielęgnacji twarzy – rzetelne wskazówki i obszerne opisy. 

Dodatkowo kluczowa jest regularność w działaniach, czyli ustalenie minimalnej liczby postów i instastory, które chcesz udostępniać. Sympatię użytkowników zyskasz także, prowadząc ciekawe dyskusje w komentarzach i odpowiadając na zadawane w nich pytania.

Używanie hasztagów, oznaczeń i lokalizacji

Przy promocji konta pomogą oczywiście #hasztagi. To słowa-klucze, które warto wplatać w treść swojego posta lub umieścić na końcu wpisu. Nie skupiaj się na ogólnych i mało konkretnych hasztagach takich jak #polishgirl czy #goodday. Ten pierwszy w czerwcu 2020 ma przypisanych aż 53,8 mln zdjęć – szanse na wybicie się przy jego wykorzystaniu są naprawdę niewielkie. Najlepiej znaleźć kilka hasztagów odpowiadających Twojej branży – to one dadzą największy odzew. Nie warto też z nimi przesadzać. Optymalną liczbą będzie 8-10 hasztagów w jednym poście.

W zdobyciu popularności pomogą także oznaczenia, czyli zaznaczenie na fotografii powiązanych z nią profili. Mogą to być konta, którymi się inspirujesz lub wspominasz je w swoim poście, a także konta osób, które współtworzyły zdjęcie, np. fotografa, makijażystki, stylistki. 

Znaczniki lokalizacji pozwalają wybić się zwłaszcza na rynkach lokalnych – jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników z Twojej okolicy, zaznacz lokalizację. Umożliwi to dotarcie do większej liczby odbiorców z tego regionu, a co za tym idzie, zwiększy Twoją rozpoznawalność. 

Aktywność na podobnych profilach oraz współpraca z innymi influencerami

Aby dać się zauważyć, powinieneś komentować i lajkować zdjęcia innych użytkowników, którzy reprezentują podobną branżę (najlepiej, aby były to profile o zbliżonych do Twoich zasięgach). Jeżeli sam autor posta nie zwróci na Ciebie uwagi, istnieje szansa, że użytkownicy przeglądający komentarze zaintrygują się Twoim profilem. Niezwykle istotne jest, aby komentarze były szczere i adekwatne do treści postu. Dodawanie komentarzy „super, wpadnij do mnie” nic nie wnosi i lepiej ich nie dodawać. 

Jeżeli widzisz potencjał w koncie innego influencera, a jest ono związane z tą samą branżą, co Twoja, warto nawiązać współpracę. Może ona polegać np. na wzajemnym udostępnianiu swoich zdjęć i poleceniu ich na instastory czy stworzeniu większego, ciekawszego projektu. Opłacalne jest także wspólne zorganizowanie rozdania czy konkursu. Zwiększa to zasięgi na obu kontach – szerzej o tym w następnym akapicie!

Zorganizowanie rozdania, konkursu

Być może natknąłeś się na Instagramie na pewnego rodzaju konkursy czy rozdania. Dla organizatora jest to o tyle atrakcyjne, że warunkiem udziału może być np. zaobserwowanie jego konta lub polubienie określonej liczby postów. Jeśli pokusisz się o atrakcyjną nagrodę, warto jej koszty podzielić na pół, organizując konkurs wraz z innym influencerem. Tutaj istotne jest zapoznanie się z regulacjami prawnymi, ponieważ wielu influencerów organizuje np. konkursy losowe, łamiąc tym samym ustawę o grach hazardowych.

Reklama poza Instagramem 

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, warto na początek zareklamować swój nowy profil na Instagramie wśród znajomych, np. w innych mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Gdy prowadzisz bloga, informację o swoim Instagramie możesz umieścić także w swoich wpisach blogowych, o ile blog jest spójny z tematyką, która poruszasz na Instagramie.  

Płatna reklama 

Innym sposobem na wypromowanie konta na Instagramie będzie płatna reklama. Dzięki przyciskowi Promuj możesz reklamować zarówno indywidualny post, jak i pojedyncze instastory. Ważne, aby reklamowy post był naprawdę intrygujący i przykuwający uwagę, dlatego warto wykonać go oddzielnie lub skorzystać ze statystyk i wybrać jedno z najbardziej popularnych zdjęć.

Czego nie robić? 

Na koniec kilka rad na temat tego, czego nie robić. Przede wszystkim – nie kupuj like’ów ani obserwujących. Korzystając z takich technik, prędzej narazisz się na atak bezwartościowych, pustych kont prowadzonych przez boty niż zyskasz lojalnych i szczerych obserwujących. 

Negatywną techniką pozyskiwania obserwujących będzie też follow-unfollow, czyli masowe obserwowanie randomowych kont, licząc na odwzajemnione działania. Osoby, które w ten sposób pozyskają „obserwowanie”, następnie wciskają przycisk unfollow, myśląc, że przechytrzyły system. To rozwiązanie jest krótkotrwałe i nieuczciwe, a także zniechęcające wielu potencjalnych obserwujących. Prędzej czy później taka osoba i tak przestanie obserwować konto. Takie działania w najgorszym przypadku mogą prowadzić nawet do zbanowania konta. Mimo że przynoszą chwilową popularność, są niezgodne z regulaminem Instagrama. 

Pamiętaj – prawdziwych obserwatorów zdobędziesz przede wszystkim wtedy, gdy będziesz regularnie publikować interesujący content i zaplanujesz skuteczne działania marketingowe.

Czy ten artykuł był pomocny?
3.5 na 5 gwiazdek
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 100%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
Please submit the reason for your vote so that we can improve the article.
Poprzedni arty Jak usunąć konto na Instagramie?
Następny artykuł Wymiary grafik na Instagram 2021
Spis treści