Baza wiedzy Social Media
Jak założyć stronę firmową na Facebooku?
Facebook umożliwia nam nie tylko prowadzenie prywatnego konta, ale także stworzenie firmowej strony. To świetny sposób na dotarcie do klientów korzystających z tej platformy, a także zapewnienie im szybkiego i sprawnego kontaktu poprzez Messengera. W tym celu musisz najpierw posiadać konto prywatne, aby móc administrować stronę firmową. To właśnie z prywatnego konta będziesz przechodzić do strony firmowej. Co istotne – możesz także innym osobom dać uprawnienia do prowadzenia strony firmowej.
Sposób 1
Gdy nie jesteś zalogowany do swojego prywatnego konta i wejdziesz na główną stronę Facebooka, znajdziesz opcję Utwórz stronę.
Istnieje też inny sposób – po zalogowaniu na konto w prawym górnym rogu znajdziesz zakładkę Utwórz, po której rozwinięciu pojawi się opcja Strona.
Po kliknięciu zorientujesz się, że masz do wyboru dwa rodzaje kont – Firma lub marka/Społeczność lub osoba publiczna.
Gdy klikniesz Rozpocznij, będziesz musiał zalogować się do swojego prywatnego konta. To warunek konieczny, aby w następnej kolejności móc wprowadzić dane do nowej strony firmowej.
Sposób 2
Inny sposób związany jest z sytuacją, gdy już jesteś zalogowany na Facebooku. Na głównej stronie w prawym górnym rogu znajdziesz zakładkę Utwórz, po której rozwinięciu pojawi się opcja Strona. Po kliknięciu przechodzić na podstronę, gdzie możesz wybrać odpowiedni rodzaj konta.
Sposób 3
Gdy jesteś zalogowany, po lewej stronie na listingu różnych funkcjonalności znajdziesz też opcję Strony. Kliknięcie w tę zakładkę przeniesie Cię na stronę, gdzie należy ponownie kliknąć, tym razem w przycisk Utwórz nową stronę. Kolejne kroki są takie same jak we wcześniejszym sposobach.
Gdy wypełnisz niezbędne pola, takie jak nazwa strony czy kategoria, możesz utworzyć stronę. Potem dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi ustawieniami nowo powstałej strony, co pozwoli na spersonalizowanie jej według indywidualnych preferencji.