Nasycenie tekstu słowami kluczowymi to temat, który spędza sen z powiek niejednemu SEO copywriterowi. Ile słów kluczowych powinno znaleźć się w artykule? Które z nich najlepiej wpłyną na pozycjonowanie? Co zrobić, żeby zagęścić tekst frazami, ale go nie przesycić i przez przypadek… nie otrzymać kary w postaci filtra Google? Odpowiedzią są semantyczne słowa kluczowe.

LSI (ang. Latent Semantic Indexing) tłumaczymy jako ukryte indeksowanie semantyczne lub semantyczne słowa kluczowe powiązane z frazą, na którą pozycjonujemy stronę. Nie można mylić ich z odmienionymi słowami kluczowymi lub wyrażeniami bliskoznacznymi. W przypadku LSI chodzi o frazy, które nawiązują do siebie znaczeniowo. Brzmi znajomo?

Semantycznych słów kluczowych używaliśmy wielokrotnie – tworząc szkolne wypracowanie, esej, pracę dyplomową, albo inny dokument, gdzie nie można było powtarzać ciągle tych samych wyrazów. Ale semantyczne słowa kluczowe to nie to samo, co synonimy. To wyrazy powiązane opisowo z daną frazą. Takie, które uzupełniają słowo kluczowe.

Przykład:

Sklep internetowy sprzedaje obuwie do biegania. Semantyczne słowa kluczowe, które powinny być na nim użyte to:

jogging, maraton, biegi przełajowe, wyścig, itd.

Semantyczne słowa kluczowe – jak je tworzyć?

1. Wykorzystaj frazy long tail

Weź pod uwagę zarówno ogólne słowa kluczowe, jak i słowa kluczowe z długiego ogona (tzw. long tail). Frazy, które użytkownicy wpisują w okienko wyszukiwarki muszą być zróżnicowane pod względem popularności, konkurencyjności i lokalizacji.

2. Postaw się w miejscu odbiorcy

Staraj się myśleć jak użytkownik, który nie zawsze wie, co wprowadzić w okienko wyszukiwarki. Być może wpisując frazę “maraton” szuka butów do biegania, które oferuje Twój sklep? Aby dotrzeć do większej ilości osób, użyj LSI uzupełniających nazwy Twoich produktów.

3. Użyj narzędzi i przejrzyj SERP

W tworzeniu zestawu LSI pomoże Ci Planer Słów Kluczowych Google Ads, Ubersuggest, Answer the Public, Google Search Console oraz… okienko wyszukiwarki. Czasem wystarczy zobaczyć, jakie semantyczne słowa kluczowe podpowiada nam Google i wykorzystać je do własnego tekstu. Oprócz pierwszych wyników wyszukiwania, zwróć uwagę na pogrubione frazy w meta description oraz  “wyszukiwania podobne do”.

LSI w tworzeniu contentu – czego unikać?

Czasy, w których można było umieszczać dowolną ilość słów kluczowych w teście minęły bezpowrotnie. Od wprowadzenia algorytmu Panda i Koliber, Google w ocenie strony bierze pod uwagę wartość i unikalność treści. Sztuczne “upychanie” słów kluczowych na stronach internetowych jest karane filtrem Google i niższą pozycją. LSI po części rozwiązują ten problem, oferując szeroki zbiór terminów zbliżonych do określonej frazy. Jednak i w ich przypadku należy zachować umiar.

Mówi się, że słowa kluczowe powinny stanowić obecnie ok. 0,5-2% całego tekstu. Przekroczenie tej ilości może skutkować karą od Google i obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku semantycznych słów kluczowych.

Gdzie umieszczać semantyczne słowa kluczowe?

Znajomość LSI przyda się nie tylko SEO copywriterom. Oprócz treści, nagłówków i śródtytułów semantyczne słowa kluczowe warto umieścić w opisach kategorii lub produktów, meta_description strony, adresie URL i opisach ALT plików graficznych. Z uwagi na zmiany i aktualizacje, jakie Google wprowadza w algorytmy śledzące treści na stronie, warto trzymać rękę na pulsie. Zmiany w ocenie LSI przez roboty wyszukiwarki mogą mieć niebagatelne znaczenie dla pozycji strony w wynikach SERP.

Google zależy na jak najlepszym rozumieniu treści. Dlaczego? Po pierwsze, chce dostarczać odbiorcom wartościowe, przydatne treści, które będą ciekawe i niepowtarzalne na żadnej innej stronie. Drugim powodem jest walka z niskiej jakości treścią, sztucznie naszpikowaną słowami kluczowymi, której jedynym celem jest pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron Wrocław

Jako Strategiczni.pl oferujemy skuteczny marketing w wyszukiwarkach, w tym działania SEO, SEM, Content Marketing i e-commerce. Przeprowadzamy dogłębną analizę fraz, podpowiadamy, które z nich przyniosą Ci największe korzyści, a przy okazji optymalizujemy Twój serwis. Pomagamy firmom w zbudowaniu lepszej widoczności w wyszukiwarce i podniesieniu pozycji strony w Google Page Rank.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się