06 maja, 2020

Jak znaleźć słowa kluczowe do pozycjonowania?

Strategiczni.pl

slowa kluczowe jak znalezc

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to jeden z pierwszych i najważniejszych etapów strategii SEO. Na frazach kluczowych opiera się cały proces pozycjonowania. Chcesz zapewnić sobie dobrą widoczność w Internecie? Potrzebujesz słów kluczowych, które sprawią, że klienci będą częściej odwiedzać Twoją stronę internetową. Jak podejść do słów kluczowych i w jaki sposób znaleźć te właściwe? Dowiedz się więcej o rodzajach słów kluczowych i narzędziach, które pomogą Ci w ich analizie.

Użytkownicy przywykli, że dzięki wyszukiwarkom internetowym dostają odpowiedzi na rozmaite pytania i informacje o dostępnych produktach lub usługach. Słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę mogą być krótkie lub długie i różnią się intencją wyszukiwania. Specjaliści SEO wyróżniają kilka rodzajów słów kluczowych, co pomaga w ich kategoryzacji. Poznaj je, zanim zaczniesz tworzyć listę swoich keywordsów.

Rodzaje słów kluczowych

Ogólne słowa kluczowe

Słowa te zazwyczaj składają się z jednego lub dwóch wyrazów. Jak sama nazwa wskazuje, są ogólne, dlatego niezbyt konkretnie zdradzają intencje użytkowników. Gdy internauta wpisuje w wyszukiwarkę hasło np. „meble ogrodowe” trudno jednoznacznie stwierdzić, czy jest zainteresowany kupnem mebli do swojego ogrodu, czy też może szuka inspiracji, jak zaaranżować zieloną przestrzeń wokół domu. Ogólne słowa kluczowe charakteryzują się dużą konkurencyjnością, co oznacza, że wypozycjonowanie się na tego rodzaju frazy może nie być proste. Jednocześnie słowa te mają wpływ na mniejszy współczynnik konwersji.

Słowa kluczowe z długiego ogona, czyli tzw. long tail

Przeciwieństwem mało precyzyjnych słów ogólnych są słowa z tzw. długiego ogona. Są bardziej rozbudowane i składają się z kilku wyrazów. Używają ich internauci, którzy szukają bardziej szczegółowych informacji np. o produktach lub usługach. Przykładem może być fraza „meble ogrodowe naprawa” Osoba, która wpisze w wyszukiwarkę taką frazę, prawdopodobnie szuka firmy specjalizującej się w naprawie uszkodzonych mebli. Słowa kluczowe z długiego ogona są rzadziej wyszukiwane, ale gwarantują wyższy współczynnik konwersji. Konkurencja w przypadku tych fraz też jest mniejsza.

Brandowe słowa kluczowe

Są to wyrażenia, w których pojawia się nazwa firmy, marki lub produktu. Bardzo często użytkownicy wykorzystują brandowe frazy kluczowe, gdy nie znają konkretnego adresu internetowego strony internetowej lub szukają produktów określonej marki.

Regionalne słowa kluczowe

Tego rodzaju frazy wykorzystywane są w pozycjonowaniu lokalnym. Charakteryzują się tym, że jeden z wyrazów najczęściej jest nazwą miasta lub regionu – przykład „księgowa Warszawa”.

Słowa kluczowe w formie pytań

Użytkownicy korzystają z wyszukiwarek także wtedy, gdy chcą zdobyć dodatkowe informacje lub poznać odpowiedzi na interesujące ich tematy. Słowa kluczowe w formie pytań warto wykorzystać jako inspirację do tworzenia blogowych wpisów. Gdy dostarczysz użytkownikom odpowiedzi na ich pytania, zyskasz zaufanie i możliwość przedstawienia swojej oferty.

Jak zacząć wyszukiwanie słów kluczowych?

Lista słów kluczowych, którą zamierzasz stworzyć, powinna być przemyślana i rozbudowana. Gdy poświęcisz na dobór fraz kluczowych wystarczająco dużo uwagi na początku, późniejsze działania związane z pozycjonowaniem i osiąganiem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania będą bardziej skuteczne. W pierwszej kolejności przyjrzyj się swojej stronie internetowej, ofercie i klientom. Zastanów się, czego szukają Twoi klienci i jakie frazy mogą wpisywać w wyszukiwarkę. Słowa, które określisz w ten sposób, to dobra podstawa do tworzenia kolejnych fraz. Nie zapominaj, że w Internecie jest też obecna konkurencja. Firmy, które rywalizują z Toba o klientów, także pozycjonują się na konkretne słowa kluczowe. Sprawdź, jak prezentują się w wynikach wyszukiwania i prześledź ich frazy. Nieocenionym wsparciem przy doborze słów kluczowych są również sprawdzone i dobrze znane wśród pozycjonerów narzędzia. Ty także możesz z nich skorzystać.

Wybrane narzędzia do analizy słów kluczowych

Wyszukiwarka Google

Może to Cię zaskoczy, ale wyszukiwarka Google jest pomocna przy wyszukiwaniu podobnych słów kluczowych. To dzięki funkcji sugerowania podpowiedzi. Po wpisaniu konkretnej frazy, Google „podpowiada”, jakie zagadnienia są poszukiwane przez użytkowników. Dodatkowo na dole strony wyników wyszukiwania znajdziesz propozycje podobnych wyszukiwań.

google wyszukiwarkawyszukiwania podobne

Planer słów kluczowych Google Ads

Narzędzie to przede wszystkim wykorzystywane jest do płatnych kampanii Google Ads, ale sprawdzi się także przy działaniach SEO. Planer umożliwia sprawdzenie miesięcznej liczby wyszukiwań fraz. Może być też pomocny przy określaniu konkurencyjności słowa kluczowego. Wyższa stawka CPC w płatnych kampaniach może sugerować, że również jej pozycjonowanie będzie trudniejsze.

Google Search Console

Chcesz dowiedzieć się, jakie frazy wpisują użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę? Zajrzyj do Google Search Console. Narzędzie to jest niezwykle pomocne przy analizie słów kluczowych, gdy Twoja strona jest już obecna w wynikach wyszukiwania.

Ubersuggest

Korzystanie z tego narzędzia jest bardzo proste. Wystarczy wpisać w okno wyszukiwania podstawowe słowo kluczowe, a po chwili uzyskasz listę fraz z długiego ogona, które możesz wykorzystać do budowy bazy swoich keywordsów.

Keyword Tool

To kolejne narzędzie, które służy do wyszukiwania słów kluczowych. Jego obsługa nie jest skomplikowana. Keyword Tool umożliwia wygenerowanie do 750 słów kluczowych powiązanych z frazą wpisaną w wyszukiwarkę narzędzia. W darmowej wersji otrzymasz frazy bez konkretnych danych. Gdy interesują Cię bardziej szczegółowe informacje, musisz postawić na płatną wersję tego narzędzia.

Answer The Public

Specjalnością tego narzędzia są pytania, jakie zadają w Internecie użytkownicy. Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę, narzędzie to prezentuje zbiór zapytań użytkowników powiązanych z danym słowem. Pytania te możesz potraktować jako tematy artykułów do firmowego bloga.

Grupowanie i rozmieszczenie na stronie fraz kluczowych

Lista stworzonych przez Ciebie słów kluczowych może być bardzo rozbudowana. Dlatego dobrym pomysłem będzie pogrupowanie ich w mniejsze sekcje powiązane z danym zagadnieniem – np. słowa kluczowe związane z ofertą, sprzedażą i tematami artykułów. Zjawiskiem niemile widzianym w pozycjonowaniu jest kanibalizacja słów kluczowych. Dochodzi do niej wówczas, gdy co najmniej dwie podstrony Twojego serwisu konkurują ze sobą w wyszukiwarkach na takie same lub podobne słowa kluczowe. Zwróć uwagę, aby do każdej podstrony dobrać inne frazy kluczowe.

Masz już słowa kluczowe i teraz pewnie zastanawiasz się, gdzie umieścić je na swojej stronie internetowej. Wykorzystaj potencjał fraz i rozmieść je w ważnych dla serwisu miejscach, aby roboty Google bez problemu odczytały, z jaką branżą mają do czynienia. Frazy powinny pojawić się w nazwie strony internetowej, metatagach, w opisach kategorii i produktów (w nagłówkach H1 i innych) oraz treści. Warto też umieścić słowa kluczowe w anchorach linkowania wewnętrznego.

Proces optymalizacji strony internetowej bez dobrze przeprowadzonej analizy słów kluczowych nie zapewni wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Raz dobrane słowa trzeba w dalszym ciągu monitorować i w odpowiednim momencie wprowadzić zmiany, jeżeli okaże się, że dotychczasowe keywordsy nie przynoszą oczekiwanych efektów. Poświęć swój czas lub skorzystaj z doświadczenia specjalistów SEO i wybierz możliwie najlepsze frazy dla swojej witryny. To podstawa każdej rzetelnie przygotowanej strategii SEO.

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/@olly

 

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl