09 grudnia, 2020

Czy firma z branży IT potrzebuje content marketingu?

Tagi: ,

Strategiczni.pl

drewniane biurko z akcesoriami biurowymi

Prowadzenie firmy z branży IT wydawać by się mogło przepisem na sukces połączonym z automatycznym powodzeniem takiego przedsięwzięcia. Okazuje się jednak, że tak jak to ma miejsce w przypadku innych branż, tak i tutaj kluczowe jest pozyskiwanie nowych klientów. Prowadzenie działań marketingowych w branży IT wymaga właściwego podejścia oraz wyjścia naprzeciw potrzebom użytkowników. Jednym ze sposobów takiego działania jest content marketing, dzięki któremu możemy określić, jak docieramy do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Przeczytaj nasz poradnik dotyczący content marketingu w IT i zobacz, w jaki sposób Twoja firma może pozyskiwać nowych klientów.

Po co software house’om content marketing?

Po pierwsze – dlatego, że wszystkie branże potrzebują marketingu opartego na treściach, a sektor IT nie został w tym trendzie pominięty. 

Widoczność w sieci buduje się przede wszystkim poprzez docieranie do klientów różnymi kanałami, które bazują na dostarczaniu wartościowych materiałów tekstowych, graficznych i audiowizualnych. Zaangażowanie użytkownika w publikowane przez nas treści powinno być nadrzędnym celem strategii marketingowych. Ostatecznie to przecież konkretne osoby decydują się na zakup usług, a żeby to zrobiły, muszą wcześniej zbudować zaufanie do wybranej marki. 

Branża IT jest w dodatku o tyle specyficzna, że zarówno jej środowiskiem pracy, jak i najlepszym medium komunikacji jest internet. Ze ścisłego powiązania IT z siecią w naturalny sposób wyłania się kanał porozumiewania się z potencjalnymi klientami. Grupa docelowa oraz persony, do których chcesz trafić, szukają Twoich usług w przestrzeni cyfrowej, a żeby mogły je znaleźć, muszą mieć możliwość zobaczenia, przeczytania lub obejrzenia treści, które mówią o Twojej marce. Content marketing nie pozostaje bez wpływu na SEO, a co więcej – jest jego lwią częścią.

Czy tworzenie treści się opłaca? Czy można zmierzyć korzyści z prowadzenia bloga albo profili w mediach społecznościowych? Czy da się przedstawić na wykresie, jaki wpływ na pozycję marki miały działania content marketingowe? Trzy razy: tak!

Jakie korzyści przynoszą działania content marketingowe prowadzone przez firmę z branży IT?

Podstawową i kluczową korzyścią jest oczywiście dotarcie do nowych klientów. Content marketing ma przed sobą kilka podstawowych zadań. 

  1. Zbudować wysokiej jakości treści, które są poszukiwane przez użytkowników;
  2. Zbudować pozycję lidera branży dzięki dzieleniu się wiedzą;
  3. Wpłynąć na ogólną siłę SEO domeny;
  4. Zwiększyć ilość leadów wpadających na skrzynkę mailową;
  5. Budować silną markę.

Stworzenie treści, które odpowiadają na pytania użytkowników to kluczowy element skutecznego content marketingu realizowanego w branży IT. Potencjalni klienci mogą na co dzień spotykać się z problemami, takimi jak choćby brak podstawowej wiedzy z zakresu tworzenia rozwiązań IT – w takim wypadku, zanim jeszcze znajdą wykonawcę, będą szukać informacji, które mogą naprowadzić ich na odpowiednią ścieżkę rozmowy. W tym momencie na scenę wchodzi odpowiedni content marketing oparty o dokładną strategię działań. 

Dzielenie się wiedzą to jeden z najprostszych sposobów na zbudowanie silnej pozycji na rynku. Pokaż klientom mocne strony swojej firmy, pochwal się ciekawymi rozwiązaniami problemów, z jakimi się borykają, wskaż im sprawdzone kierunki działań oraz zachęć, by wykonanie usługi zlecili właśnie Tobie. 

Z perspektywy SEO tworzenie wysokiej jakości i atrakcyjnych treści to strzał w dziesiątkę, ponieważ działania content marketingowe przynoszą firmom wymierne korzyści. Nie inaczej jest w przypadku biznesu prowadzonego w sektorze IT. Content marketing pomaga skutecznie budować widoczność, zdobywać wysokie pozycje w Google oraz ściągać jakościowy ruch do serwisu.

Marketing treści w IT – jak się za to zabrać? 

Od czego zatem zacząć marketing treści w IT? Kluczowa będzie odpowiednia analiza, która następnie przełoży się na szczegółowy plan działania – stworzenie strategii i harmonogramu treści, które powinny zostać opublikowane. Tę podstawową analizę możesz wykonać samodzielnie. Oto kilka przykładów, jak warto to zrobić. 

Wyszukiwarka Google

Sprawdź dany temat i zobacz, jakie podobne zapytania sugeruje Ci wyszukiwarka Google. Weźmy dla przykładu zapytanie: tworzenie dedykowanego oprogramowania crm. Załóżmy, że dynamicznie rozwijająca się firma potrzebuje takiego oprogramowania, jednak ze względu na specyficzne uwarunkowania, nie pasuje im żaden z ogólnodostępnych systemów na rynku. Mając przed sobą stronę z wynikami, możesz sprawdzić, jakiego rodzaju strony znajdują się na najwyższych pozycjach – czy są to dedykowane landingi, strony agregujące informacje, a może w wynikach dominują zdjęcia lub video?

Konkurencja

Konkurenci pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, ponieważ posiadają dobrze zoptymalizowaną stronę internetową. Jak wygląda treść w serwisie konkurencji? Jak dobrze wykonana została optymalizacja? Ile treści średnio znajduje się w artykule na dany temat? Czy konkurencja prowadzi działania content marketingowe na szeroką skalę? Odpowiedź na te pytania będzie wskazówką dla Twoich działań content marketingowych.

Google Search Console i dodatkowe narzędzia

Gdy masz już stronę, z przygotowanymi podstronami, wykorzystaj Google Search Console i sprawdź, jakie słowa kluczowe pojawiają się w tym narzędziu. Może dla niektórych z nich warto stworzyć dodatkowe podstrony? Takie rozwiązanie będzie wsparciem dla pozycjonowania witryny. Jeżeli masz taką możliwość, wykorzystaj także dodatkowe narzędzia, które zbierają i analizują dane dotyczące contentu na stronie. Pomocne okażą się na pewno Surfer SEO oraz Ahrefs.

Narzędzia analityczne i raporty publikowane przez instytucje zajmujące się content marketingiem są zgodne co do tego, że treści są niezbędne do generowania ruchu na stronie, budowania rozpoznawalności i pozyskiwania nowych klientów. Prowadzisz firmę IT? Postaw na content! Specjaliści dowodzą, że treści mają moc. 

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl