Jako właściciel firmy lub osoba odpowiedzialna za działania marketingowe konkretnej marki z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotna jest odpowiednia promocja oferty przedsiębiorstwa. Obecnie ogrom czynności związanych z reklamowaniem biznesu dzieje się w Internecie, czyli w miejscu, gdzie przebywa zdecydowana większość grup docelowych. Jedną z najważniejszych dziedzin są Google Ads – system reklamowy w Google, dzięki któremu możesz promować swoją markę w wynikach wyszukiwania za pomocą odpowiednio zoptymalizowanych kampanii. Jesteś zainteresowany kampanią Google Ads, ale nie do końca wiesz, czy to rozwiązanie dla Twojej firmy? W poniższym wpisie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące płatnych kampanii. Zapraszamy do lektury!

Google Ads, czyli jeden ze skutecznych sposobów na dotarcie do klienta

Google oferuje możliwość korzystania z ich systemu reklamowego – Google Ads. Reklamy tworzone w ten sposób pojawiają się nie tylko w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, ale również w sieci wyszukiwania Google, czyli na portalach, które odwiedzają użytkownicy.

Płatne kampanie są najczęściej rozliczanie za kliknięcie – to oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy potencjalny klient kliknie Twoją reklamę, a nie za to, że wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania. To najpopularniejszy rodzaj rozliczania, jednak warto wiedzieć, że Google oferuje również inne modele – za pozyskanie konwersji, czy uzyskanie 1000 wyświetleń.

W Google Ads dostępnych jest wiele rodzajów reklam, dlatego ten system reklamowy będzie doskonałym rozwiązaniem dla firm o różnej skali oraz dla mniejszych i większych sklepów internetowych. Jakie typy reklam znajdziesz w Google Ads?

  • Reklama w wynikach wyszukiwania pokazująca się przed wynikami organicznymi;
  • reklama produktowa w wynikach wyszukiwania;
  • reklama w sieci Google (wyświetli się ona na portalach, które odwiedzają Twoi użytkownicy);
  • reklama na YouTube oraz Gmail;
  • reklama w aplikacjach;
  • remarketing.

Dodatkowo stworzona kreacja może wyświetlać się w formacie tekstowym, graficznym, czy video. 

Przykłady reklam:

Źródło własne

Źródło własne

Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

W wielu przypadkach Google Ads będą świetnym wyborem zarówno dla mniejszych, jak i większych firm oferujących produkty bądź usługi. Specjaliści PPC ze Strategiczni.pl zwracają jednak uwagę na kilka kluczowych momentów, kiedy szczególnie warto zastanowić się nad inwestycją w płatne kampanie reklamowe.

Kiedy jesteś nową firmą na rynku, która dopiero co postawiła stronę internetową

Postanowiłeś założyć własny biznes, masz jasno określone cele biznesowe, wiesz do kogo kierujesz swoją ofertę, ale nowi klienci się nie pojawiają? Najszybszym i możliwe najbardziej efektywnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki będą właśnie Google Ads. Odpowiednio zoptymalizowane kampanie przyciągną Twoją grupę docelową i będą stanowić punkt styku z potencjalnymi klientami. Kampanie reklamowe można również bez ograniczenia kierować do odbiorców z różnych miejscowości, dzięki czemu w szybkim tempie dotrzesz do mieszkańców dużych miast oraz małych miasteczek.

Gdy korzystasz z usług SEO, ale chcesz wzmocnić działania marketingowe

Działania SEO przynoszą wiele korzyści – specjaliści najczęściej zwracają uwagę na stopniowe zwiększanie widoczności witryny, które buduje zaufanie wśród klientów do konkretnej marki. Charakterystyczne dla pozyskiwania ruchu organicznego jest jednak to, że na efekty zazwyczaj trzeba czekać kilka miesięcy. Idealnym sposobem na wsparcie tych działań są przemyślane i dobrze dobrane kampanie Google Ads. Dzięki dobrze zoptymalizowanym reklamom możesz budować świadomość oraz rozpoznawalność Twojej marki wśród odbiorców i sprawić, że szybciej zdecydują się na zakup produktu lub usługi.

W rzeczywistości dla niektórych branż lepszym rozwiązaniem będzie skupienie się wyłącznie na działaniach z zakresu SEO, dla innych marek doskonale sprawdzą się tylko Google Ads, a dla kogoś jeszcze kluczem do sukcesu okaże się mieszanka obydwu usług

Masz wątpliwości, które działania sprawdzą się w Twoim przypadku? Skontaktuj się z nami – nasi specjaliści dopasują działania marketingowe w taki sposób, by przyniosły jak najwięcej korzyści dla Twojej firmy!

Kiedy SEO zaczyna przynosić efekty, skaluj działania marketingowe dzięki płatnym kampaniom 

Obserwujesz, jak widoczność Twojej witryny rośnie, a ruch organiczny przekłada się na więcej klientów realizujących zakup? To doskonały moment na rozszerzenie działań marketingowych i otwarcie się na nowy kanał, czyli Google Ads. Za ich pomocą dodatkowo wzmocnisz czynności związane z pozycjonowaniem i otworzysz się na zupełnie nową pulę klientów. Nie wszyscy użytkownicy scrollują całą pierwszą stronę wyników wyszukiwarki. A co znajduje się na samej górze? Płatne reklamy! Jeśli świadomie nie decydujesz się na korzystanie z Google Ads, tracisz sporą liczbę potencjalnych klientów.

Planujesz sezonowe promocje? Daj o tym znać użytkownikom za pomocą Google Ads

Chcesz wprowadzić zniżki z okazji Dnia Dziecka, Black Friday lub innych tematycznych wydarzeń? Specjaliści od płatnych kampanii przygotują dla Ciebie odpowiednie rodzaje reklam, które będą się wyświetlać użytkownikom tylko w okresie obowiązywania promocji. Dodatkowo atrakcyjna forma tekstowa lub graficzna może działać perswazyjnie i skutecznie zachęcić potencjalnych klientów do zakupów.  

Zalety kampanii reklamowych w Google

  • Szybkie efekty Google Ads

Dzięki inwestycji w kampanie reklamowe Google zaobserwujesz relatywnie szybki wzrost ruchu na Twojej witrynie, co może przyczynić się do większej sprzedaży w przeciągu zaledwie kilku tygodniu od wypuszczenia reklam. Efekty Google Ads pojawiają się zdecydowanie szybciej niż rezultaty związane z działaniami z zakresu SEO. Pamiętaj jednak, że jedno nie wyklucza drugiego – przemyślane i odpowiednio powiązane działania marketingowe przyczynią się do najlepszych efektów!

  • Możliwość dostosowania reklam pod konkretnych odbiorców

W panelu Google Analytics istnieje wiele funkcjonalności umożliwiających dostosowania kampanii pod określone grupy użytkowników. Dzięki temu wiesz, że środki, które przeznaczasz na reklamy w Google zostaną zoptymalizowane pod wąskie grono odbiorców i dopasowane do ich zainteresowań lub będą skierowane do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę (takie działanie jest określane mianem remarketingu). To zwiększa szanse na konwersję (czyli dokonanie zakupu przez klienta).

  • Stały dostęp do wyników kampanii i możliwość wprowadzania niezbędnych zmian

W Google Analytics widoczne są wszystkie wyniki poszczególnych kampanii. Nie dla wszystkich te dane są jasne i zrozumiałe, dlatego w Strategiczni.pl specjaliści co miesiąc przygotowują dla naszych klientów dokładne raporty, w których zwracają uwagę na najważniejsze parametry i określają priorytety na najbliższy czas. Dzięki temu klienci uzyskują niezbędną wiedzę o skuteczności kampanii Google Ads. Jakie są najważniejsze czynniki, które powinno się brać pod uwagę analizując skuteczność reklam?

  • Pozycja danej reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania;
  • współczynnik konwersji (stosunek liczby dokonanych transakcji w stosunku do wszystkich interakcji użytkowników z reklamą);
  • współczynnik odrzuceń (odsetek odbiorców, którzy opuścili Twoją witrynę bez wykonania żadnego z oczekiwanych działań);
  • średni koszt kliknięcia w reklamę.

Mity związane z Google Ads

Wśród przedsiębiorców istnieje szereg błędnych przekonań dotyczących Google Ads, przez co wielu właścicieli firm rezygnuje z działań związanych z płatnymi kampaniami. Poniżej rozwiewamy kilka najpopularniejszych mitów – sprawdź, czy któryś z nich nie blokuje rozwoju Twojej marki!

Mit 1 – mam już SEO, Google Ads nie są mi do niczego potrzebne

To, że korzystasz już z usług związanych z pozycjonowaniem, nie oznacza, że kampanie Google Ads nie przyniosą Ci korzyści. To jeden z najbardziej popularnych mitów, który skutecznie ogranicza biznesy przed rozwojem i zdobywaniem nowych klientów. Dlaczego? Płatne kampanie nie ograniczają się jedynie do reklam umieszczanych w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, ale również z powodzeniem wypromujesz swoją markę na YouTubie czy na stronach w sieci partnerskiej. To otwiera Twój biznes na nowych klientów i umożliwia rozwój dzięki większej sprzedaży.

Mit 2 – reklamy to spam, nikt w nie nie klika

Według danych, dostępnych w raporcie co roku przeprowadzanym przez HubSpot, aż 63% użytkowników deklaruje, że kilka w reklamy, które widzi w Google. Te dane skutecznie obalają fałszywe przekonanie, że w obecnych czasach mało kto dokonuje zakupu po zobaczeniu reklamy. Tutaj znowu wracamy do tematu dobrze zoptymalizowanej kampanii i stworzenie kreacji, która nie będzie miała agresywnych sloganów i nietrafionych grafik. Jakość, jakość i jeszcze raz jakość – to ten czynnik wpłynie na ostateczną decyzję potencjalnego klienta, czy zdecyduje się kliknąć w reklamę. 

Mit 3 – Google Ads to worek bez dna – nie jestem w stanie ciągle zwiększać budżetu reklamowego

I wcale nie musisz! Jeśli kiedykolwiek ktoś próbował Cię przekonać do tego, że wyższe stawki za wyższą kwotę za kliknięcie oznaczają lepsze wyniki, przypuszczamy, że nie posiadał wystarczającego doświadczenia w optymalizacji płatnych kampanii. Dlaczego? Obecnie pozycja reklam Google Ads nie zależy od budżetu reklamowego, a przede wszystkim od jakości reklamy. Dobry specjalista będzie wiedział, w jaki sposób stworzyć kreacje, aby przyciągała uwagę potencjalnych klientów za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych, przekonującego CTA (Call To Action), a także trafnego targetowania grupy odbiorców.

Mit 4 – Raz skorzystałem z Google Ads i nie zaobserwowałem żadnych efektów, więc te działania nie spełniają moich potrzeb biznesowych

Korzystałeś już z usług z zakresu płatnych kampanii u jednej z agencji marketingowych i nie zaobserwowałeś żadnych rezultatów? Całkiem możliwe, że nie była to wina samych reklam, a ich złego lub błędnego ustawienia. Dlaczego? Czy specjalista porozmawiał z Tobą na temat celów, które mają spełniać reklamy Google Ads? Czy przeanalizował słowa kluczowe, które trafiły do kreacji i wybrał takie, które miały największy potencjał? Czy strona, którą promowały reklamy była dopracowana i nie zniechęcała użytkowników? Jeśli na chociaż jedno z tych pytań odpowiedź brzmi „Nie”, istnieje duża szansa, że kampania Google Ads od samego początku była skazana na niepowodzenie.

Czujesz, że Google Ads to działanie z zakresu marketingu internetowego, które Cię zainteresowało? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z jednym ze specjalistów, z pewnością znajdziemy rozwiązanie umożliwiające rozwój Twojej firmy!

Porozmawiajmy!

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Swoją karierę w Strategiczni.pl zaczynała jako copywriterka, a obecnie zajmuje stanowisko Project Manager w dziale Contentu. Bierze aktywny udział w rozwoju firmy m.in. dzięki takim projektom jak Employer Branding. Najwięcej radości dają jej zadania, w których może wykazać się swoją kreatywnością. Prywatnie ogromna fanka filmów Wesa Andersona, książek Stephena Kinga i indyjskiej kuchni.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się