
Google udostępnia wiele przydatnych narzędzi, dzięki którym możemy analizować rozmaite zagadnienia, trendy i frazy kluczowe. Google Books Ngram Viewer to być może mniej znane, ale równie interesujące narzędzie, które pokazuje, jakie są trendy występowania słów kluczowych w książkach na przestrzeni lat. Do tej pory w narzędziu można było śledzić dane tylko do 2012 r. Teraz amerykański gigant na swoim Twitterze poinformował, że w Google Books Ngram Viewer prześledzimy słowa i wyrażenia występujące w książkach do roku 2019.
Źródło: Twitter
Jeżeli chcesz sprawdzić, jak działa narzędzie, zajrzyj na stronę internetową https://books.google.com/ngrams. Na jednym wykresie możesz porównać ze sobą rozmaite frazy. Poniżej znajdziesz wykres, który analizuje słowa związane z marketingiem internetowym. Zainteresowanie tego rodzaju zagadnieniami na przestrzeni ostatnich lat jest coraz większe i ma to również swoje odzwierciedlenie w książkach.
Źródło: Google Books Ngram Viewer
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@belart84
Komentarze (0)