W Google Ads planując swoje kampanie, możesz skorzystać z typu reklam określanych jako RSA (Responsive Search Ads). Inna nazwa tego rodzaju reklam to elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Wyróżnia je to, że mogą się zmieniać i za każdym razem w nieco innej formie tekstowej wyświetlać się użytkownikom. Podczas ich tworzenia masz możliwość podania kilku wariantów nagłówków i tekstów reklamowych. Google Ads automatycznie testuje różne zestawienia tych tekstów i w ten sposób dostarcza użytkownikom najtrafniejsze komunikaty, uwzględniając wyszukiwane przez nich słowa kluczowe. Dzięki takiemu podejściu elastyczne reklamy mogą zwiększać skuteczność płatnych kampanii.
W ostatnim czasie Google dodał dwie nowe funkcje do reklam typu RSA. Teraz możesz używać opcji wstawiania lokalizacji i dostosowywania odliczania. Ta pierwsza pozwala na dynamiczne dodawanie miejsc w reklamach, w których chcesz, aby Twój produkt lub usługa się pojawiły. Jak informuje Google, po skonfigurowaniu reklama automatycznie będzie zawierać nazwy miast lub krajów i wyświetlać się na podstawie lokalizacji potencjalnych klientów. Dzięki tej funkcjonalności dostosujesz swoje reklamy do konkretnych miejsc (miast, województw, krajów, a w przypadku komunikatów ukierunkowanych na USA także stanów). Jak to działa? Nie musisz tworzyć osobnych nagłówków do każdej lokalizacji. Wystarczy zastosować specjalny kod lokalizacyjny {LOCATION(City)}. Jeżeli zechcesz sprawdzić, jak wyglądają statystyki reklam związanych z wyświetlaniem za pomocą lokalizacji, powinieneś zajrzeć do anonimowych i zbiorczych raportów.
Źródło: https://support.google.com/
Kolejna funkcja, którą udostępnia Google Ads to dostosowywanie odliczania. Tę funkcjonalność wykorzystasz do promocji produktów i wydarzeń. Dzięki odliczaniu użytkownicy, którym wyświetli się reklama RSA, zostaną poinformowani, ile czasu pozostało do zakończenia specjalnej oferty. Funkcję odliczania dodajesz do tekstu reklam i możesz dostosować ją do strefy czasowej odbiorców – wtedy należy użyć formatu COUNTDOWN. Jeżeli chcesz, aby czas odliczania był identyczny dla całego świata, wówczas właściwym formatem będzie GLOBAL_COUNTDOWN.
Google wciąż rozwija swoje narzędzia związane z reklamami w wyszukiwarce. Jak podkreśla amerykański gigant, według jego badań 91% właścicieli smartfonów kupuje lub ma taki zamiar po obejrzeniu właściwej reklamy. Dlatego tak istotne jest, aby dopasować przekaz do odbiorców.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9970276
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl
Komentarze (0)