wyszukiwarka google w komputerze

W Google Ads planując swoje kampanie, możesz skorzystać z typu reklam określanych jako RSA (Responsive Search Ads). Inna nazwa tego rodzaju reklam to elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Wyróżnia je to, że mogą się zmieniać i za każdym razem w nieco innej formie tekstowej wyświetlać się użytkownikom. Podczas ich tworzenia masz możliwość podania kilku wariantów nagłówków i tekstów reklamowych. Google Ads automatycznie testuje różne zestawienia tych tekstów i w ten sposób dostarcza użytkownikom najtrafniejsze komunikaty, uwzględniając wyszukiwane przez nich słowa kluczowe. Dzięki takiemu podejściu elastyczne reklamy mogą zwiększać skuteczność płatnych kampanii. 

W ostatnim czasie Google dodał dwie nowe funkcje do reklam typu RSA. Teraz możesz używać opcji wstawiania lokalizacji i dostosowywania odliczania. Ta pierwsza pozwala na dynamiczne dodawanie miejsc w reklamach, w których chcesz, aby Twój produkt lub usługa się pojawiły. Jak informuje Google, po skonfigurowaniu reklama automatycznie będzie zawierać nazwy miast lub krajów i wyświetlać się na podstawie lokalizacji potencjalnych klientów. Dzięki tej funkcjonalności dostosujesz swoje reklamy do konkretnych miejsc (miast, województw, krajów, a w przypadku komunikatów ukierunkowanych na USA także stanów). Jak to działa? Nie musisz tworzyć osobnych nagłówków do każdej lokalizacji. Wystarczy zastosować specjalny kod lokalizacyjny {LOCATION(City)}. Jeżeli zechcesz sprawdzić, jak wyglądają statystyki reklam związanych z wyświetlaniem za pomocą lokalizacji, powinieneś zajrzeć do anonimowych i zbiorczych raportów.

 

reklama RSA - lokalizacja

Źródło: https://support.google.com/

 

Kolejna funkcja, którą udostępnia Google Ads to dostosowywanie odliczania. Tę funkcjonalność wykorzystasz do promocji produktów i wydarzeń. Dzięki odliczaniu użytkownicy, którym wyświetli się reklama RSA, zostaną poinformowani, ile czasu pozostało do zakończenia specjalnej oferty. Funkcję odliczania dodajesz do tekstu reklam i możesz dostosować ją do strefy czasowej odbiorców – wtedy należy użyć formatu COUNTDOWN. Jeżeli chcesz, aby czas odliczania był identyczny dla całego świata, wówczas właściwym formatem będzie GLOBAL_COUNTDOWN. 

Google wciąż rozwija swoje narzędzia związane z reklamami w wyszukiwarce. Jak podkreśla amerykański gigant, według jego badań 91% właścicieli smartfonów kupuje lub ma taki zamiar po obejrzeniu właściwej reklamy. Dlatego tak istotne jest, aby dopasować przekaz do odbiorców.  

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9970276

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się