Anna Jarocka Project Manager w Strategiczni.pl

Jako agencja Strategiczni.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu firm IT, które możemy udowodnić sukcesami naszych klientów. Naszą specjalność jest promowanie firm informatycznych na rynki w USA i Kanadzie. Mamy sprawdzone sposoby na pozycjonowanie stron internetowych z branży IT, dzięki którym poszerzysz swój biznes o międzynarodowy rynek.

Skuteczne sposoby na promocję software house poza granicami Polski

Branża IT charakteryzuje się bardzo dużą konkurencyjnością. Dlatego, aby zainteresować zagranicznych klientów musisz wykazać się skutecznością i kreatywnością w zakresie marketingu i promocji. Obecnie zdecydowana większość polskich software house oraz start upów kieruje swoje usługi na rynek zagraniczny – szczególnie do USA oraz Kanady. Polscy programiści są również coraz bardziej doceniani za swoje kompetencje twarde, które nie odbiegają znacząco od umiejętności specjalistów zza granicy. Z tego względu, to właśnie polskie software house i świadczone przez nich usługi programistyczne doceniane są przez międzynarodowe firmy.

Określenie grupy docelowej dla software house

Sprecyzowanie do kogo konkretnie kierujesz swój produkt lub usługę jest kluczową kwestią, która powinna zostać określona na samym początku działalności firmy. Dzięki temu każdy w Twojej firmie IT będzie wiedział, dla kogo konkretnie tworzy rozwiązanie. Precyzując grupę docelową zwiększysz również szanse na to, że Twoja usługa trafi do osoby, która się na nią  zdecyduje. Odbiorców najlepiej przedstawiać za pomocą person, czyli szczegółowo opisanych modułowych klientów. W charakterystyce persony powinny się znaleźć:

  • dane demograficzne;
  • czynniki, które skłaniają osobę do zakupu produktu lub usługi;
  • problemy, z którymi mierzy się na co dzień (docelowo produkt lub usługa ma pomóc je rozwiązać);
  • dane skąd odbiorca czerpie informacje branżowe i gdzie rozszerza swoją sieć kontaktów.

Analiza konkurencji firmy informatycznej

Dokładna weryfikacja Twojej konkurencji z branży to czynność, którą podobnie jak określenie grupy docelowej, warto wykonać na samym początku istnienia przedsiębiorstwa. Sprawdzenie innych firm IT pozwoli Ci na poznanie ich mocnych i słabych stron, zweryfikowanie ich celów, planów oraz strategii. Ta wiedza umożliwi stworzenie oferty, która uzupełni lukę na rynku firm informatycznych.

Inwestycja w profesjonalną stronę internetową

Strona internetowa to podstawa dla każdego przedsiębiorstwa. Zawarte w niej informacje będą podstawowym źródłem wiedzy o Twojej firmie informatycznej. Strona powinna spełniać wszystkie wymogi, jakie obowiązują w 2022 roku. Jednym z najważniejszych elementów jest responsywność strony, czyli dopasowanie jej do urządzeń mobilnych.

Niezwykle istotną kwestią jest także wybranie odpowiedniego hostingu, który zapewni poprawną prędkość, wydajność oraz bezpieczeństwo dla Twojego serwisu (koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem Jak wybrać hosting dla strony internetowej?).

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej za granicą nie może mieć miejsca bez wybrania domeny z wersją .com. Ta kwestia może wydawać się niektórym osobom oczywista, jednak nie raz uświadamialiśmy o niej naszych klientów. Jeśli chcesz wyjść ze swoją usługą na rynki zagraniczne, tego kroku nie można pominąć.

Decydując się na współpracę z kontrahentami z innych krajów, nie zapomnij o angielskiej wersji językowej – oczywiście, warto zadbać także o tłumaczenie strony w języku określonej grupy docelowej. Treść w języku angielskim powinna zawierać wiele technicznych kwestii. Takie podejście sprawi, że będziesz postrzegany przez odbiorców jako ekspert.

Najczęstsze błędy optymalizacji stron internetowych

Podczas tworzenia stron internetowych wielu przedsiębiorców zwraca uwagę przede wszystkim na to, aby witryna była przyjazna dla użytkowników oraz przejrzysta i minimalistyczna. To z pewnością ważne aspekty, ale podczas planowania struktury strony www nie należy zapominać o aspektach ważnych z perspektywy SEO. Zaniedbanie kwestii wpływających na pozycjonowanie witryny, utrudni jej odnalezienie przez użytkowników.

Dobre praktyki SEO dla firm IT

Niezwykle istotną kwestią, z perspektywy lokalnego SEO, jest publikacja NAP. NAP jest formą internetowej wizytówki dla każdej firmy IT oraz z innych branż. W tym miejscu potencjalni klienci znajdą informacje o nazwie przedsiębiorstwa (Name), adresie (Address) oraz telefonie kontaktowym (Phone number). Wizytówkę NAP można rozwinąć o dodatkowe dane, które będą istotne z perspektywy odbiorcy (np. godziny otwarcia, linki do profili social media czy zdjęcia powierzchni biurowej oraz zespołu). 

Prowadzenie tego typu wizytówki i jej stała aktualizacja, wpływa pozytywnie nie tylko na pozycjonowanie lokalne, ale również buduje zaufanie do firmy wśród grupy docelowej.

Pomożemy Ci założyć i poprowadzić NAP dla IT, w taki sposób, aby zamieszczone tam dane były czytelne zarówno dla przeglądarek, jak i Twojej grupy docelowej.

Jak zbudować efektywną strategię SEO?


Niezależnie od tego, które kanały i sposoby promocji wybierzesz, musisz być widoczny i aktywny w sieci. Umieszczenie szczegółowych informacji o firmie, dopracowanie oferty usług czy zadbanie o widoczność w innych serwisach to dopiero pierwszy krok. Wszystkie dane i treści pojawiające się na stronie muszą być na bieżąco aktualizowane. Optymalizacja strony i jej zawartości to ważny element pozycjonowania lokalnego, jak i międzynarodowego.


Wyżej opisane działania są kluczowymi elementami strategii SEO, która jest jednym z ważniejszych kroków marketingu IT. Celem wszystkich czynności związanych z pozycjonowaniem stron jest pozyskanie na witrynie konwertującego ruchu. Na to składa się szereg działań, które muszą wzajemnie się uzupełniać oraz wspierać. Jako agencja SEO posiadamy nie tylko doświadczenie z zakresu, jak poszczególne elementy związane z pozycjonowaniem łączyć ze sobą, tak aby przyniosły nie tylko najlepsze efekty, ale również korzystamy z profesjonalnych programów i narzędzi.

Skuteczna strategia content marketingowa polskiej firmy IT na rynek US

Serwis powinien dostarczać użytkownikowi treści z uwzględnieniem języka, ale i wartościowego contentu. Dobrze napisane teksty nie tylko wspierają pozycjonowanie stron internetowych, ale mają nieoceniony wpływ na wizerunek marki. Tylko ciekawa i dopracowana zawartość strony, ze szczegółowo przedstawioną ofertą oraz prezentacją możliwości firmy, zainteresuje klienta i skłoni go do kontaktu.

Zanim przystąpisz do działania, zbadaj rynek i zapoznaj się z potrzebami i preferencjami grupy docelowej. Pamiętaj, że mogą się one różnić w zależności od szerokości geograficznej, dlatego strategia content marketingowa skierowana na rynek US powinna być stworzona z myślą o odbiorcach z tego właśnie regionu. Przed rozpoczęciem tworzenia treści warto stworzyć persony, co znacznie ułatwi dostosowanie komunikatu do konkretnej grupy docelowej.

Prowadzenie bloga firmowego

Regularne umieszczanie wpisów, zawierających słowa kluczowe oraz zoptymalizowane nagłówki, na Twojego bloga to nie tylko działania wspierające pozycjonowanie stron oraz inne cele strategii SEO. Tego typu artykuły to doskonały sposób na dzielenie się ekspercką wiedzą. Zamieszczanie profesjonalnych wpisów blogowych, najlepiej pisanych bezpośrednio przez programistów, utwierdza odbiorcę w przekonaniu, że Twoi pracownicy mają wiedzę i kompetencję, aby spełniać ich oczekiwania oraz potrzeby.

Edukacyjne case study

Dobrze napisane case study to doskonały sposób na udowodnienie Twoim potencjalnym klientom, że masz doświadczenie w branży i potrafisz w skuteczny sposób pomóc zgłaszającym się do Ciebie firmom. Case study formą przypomina najczęściej krótką i treściwą prezentację, a jego celem jest omówienie prowadzonego konkretnego projektu, który zakończył się sukcesem.

Zapoznaj się z naszym case study o jednym z projektów z zakresu IT i sprawdź, jak powinno ono wyglądać, tak aby wspomniany tekst wspierał marketing IT.

Efektywny marketing w social media dla polskiego softwarehouse na zagranicę

Aktywność w social media to obecnie jeden z kluczowych elementów dobrze zaplanowanej strategii marketingowej dla każdej firmy, również dla polskiego software house. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób prowadzić media społecznościowe, tak aby przynosiły najlepsze efekty dla przedsiębiorstwa.

Zasady budowania wizerunku w social media

Jeśli chodzi o ważne kanały komunikacji z klientem, należy wspomnieć o social mediach, które różnią się od serwisów branżowych. W przypadku portali społecznościowych grupa docelowa jest dużo szersza i wymaga doprecyzowania. Promocja profilu firmowego w social mediach przypomina pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej – użytkownicy mogą znaleźć nas sami, jeśli podejmiemy określone działania optymalizujące, w tym przypadku skupione głównie na wartościowym contencie. Oczywiście, możesz skorzystać z możliwości reklamowania, które dostępne jest obecnie m.in. na Facebooku (Facebook Ads) czy Instagramie.

LinkedIn: profil prywatny i firmowy

W kontekście LinkedIn warto rozróżnić profil prywatny oraz firmowy. Prowadzenie profilu softwarehouse w tym medium społecznościowym niesie wiele korzyści. Przede wszystkim możesz komunikować się ze swoimi odbiorcami i dzielić się z nimi nowościami w Twojej firmie IT.

Na LinkedIn profil prywatny służy głównie do powiększania sieci kontaktów i szerzeniu eksperckiego wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. 

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób prowadzić kanał firmowy na LinkedIn, zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą prowadzenia social media. Znajdziesz tam więcej korzyści, które niesie za sobą regularna aktywność na LinkedIn.

Clutch.co: wiarygodne opinie klientów

W promowaniu firmy nieocenionym wsparciem jest udostępnianie opinii klientów, którzy skorzystali z Twoich usług. W budowaniu zaufania i dzieleniu się rekomendacją pomagają serwisy, takie jak clutch.co – strona przeprowadza audyt pośród Twoich klientów, dzieli się zebranymi opiniami, porównuje rezultaty Twojej pracy z konkurencją. Analiza dostawców usług w określonej branży buduje wiarygodność i przedstawia Twoją pozycją w perspektywie innych firm. Słowem – pomaga klientom w podjęciu decyzji, z kim nawiązać współpracę.

Doskonałym przykładem przedsiębiorstwa, które regularnie aktualizuje swój profil na Clutchu, jest polska firma Netguru. Znajdziesz tam wiele opinii od międzynarodowych klientów, z którymi wspomniana marka miała okazję współpracować.

Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci prowadzić profil na clutch.co w taki sposób, aby Twoja firma wzbudzała zaufanie wśród potencjalnych klientów!

 

Facebook: budowanie społeczności wokół marki dla firmy informatycznej

Marketing w social media to coś, o co z pewnością warto dbać. Dlaczego? Aktywność na profilach tego typu pozwoli Ci na skuteczne budowanie społeczności wokół marki. Dzięki temu Twoja firma staje się bardziej wiarygodna w oczach grupy docelowej, więc nie wahaj się i dziel się opiniami klientów na social mediach Twojej marki – to zawsze wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.

Posty umieszczanie na Facebooku firmy IT powinny być spójne i spełniać jasno określone cele. Te cele mogą być różne – od sprzedaży, po employer branding, ale ważne, aby trzymać się w nich jednej, obranej wcześniej komunikacji dopasowanej do targetowanej grupy docelowej.

Facebook Ads: sposób na docieranie do potencjalnych klientów

Facebook można traktować nie tylko jako miejsce do budowania społeczności, ale również portal, na którym umieszcza się reklamy dopasowane w staranny sposób do odbiorców software house Polska. Korzystanie z reklam na Facebooku daje ogromne możliwości, ponieważ kampanie można dostosować do uszczegółowionej grupy docelowej. Specjaliści w Strategiczni.pl tworzą reklamy, które zwiększają świadomość u odbiorców, rozpoznawalność marki oraz sprzedaż Twoich usług lub produktów.

Interesuje Cię SEO dla IT?

 

Zaufaj naszemu kilkuletniemu doświadczeniu jako eksperckiej agencji odnoszącej sukcesy w pozycjonowaniu stron internetowych firm IT dla rynków w USA oraz Kanadzie. Możemy pochwalić się skutecznym prowadzeniem działań SEO, które doprowadziły do osiągnięcia przez stronę klienta jednej z topowych pozycji na frazę Fintech.

Na co dzień pracujemy zwinnie, w metodyce Scrum. To pozwala nam na jak najlepsze dopasowanie się do oczekiwań klientów i wspólnie z nimi osiągać zakładane efekty. W pracy wykorzystujemy najlepsze narzędzia. Do współpracy z klientami używamy ClickUp – umieszczamy w nim transparentnie rozpisany backlog, dzięki czemu każdy z uczestników projektów wie, co jest do zrobienia i w jakim terminie. Dobrze zaplanowana praca to dla nas podstawa do szybszego i efektywniejszego dowożenia efektów dla naszych klientów.

Sprawdź ofertę

Anna Jarocka

Content Marketing Specialist/Project Manager

Swoją karierę w Strategiczni.pl zaczynała jako copywriterka, a obecnie zajmuje stanowisko Project Manager w dziale Contentu. Bierze aktywny udział w rozwoju firmy m.in. dzięki takim projektom jak Employer Branding. Najwięcej radości dają jej zadania, w których może wykazać się swoją kreatywnością. Prywatnie ogromna fanka filmów Wesa Andersona, książek Stephena Kinga i indyjskiej kuchni.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się