Rozwój współczesnej firmy jest ściśle powiązany z rozwiązaniami obecnymi w Internecie, a zaplecze programistyczne to jeden z ważniejszych fundamentów sprawnie działającej firmy. Zapotrzebowanie na aplikacje mobilne i webowe rośnie wraz z oczekiwaniami klientów, którzy wymagają sprawnej komunikacji i coraz lepszej dostępności do kluczowych informacji. Dlatego firmy, coraz częściej decydują się na współpracę z software house’ami. Jeśli Twoja firma jest jedną z nich, masz duże szanse poszerzyć swój biznes o międzynarodowy rynek. Potrzebujesz tylko skutecznej promocji.

Skuteczne sposoby na promocję software house poza granicami Polski

Branża IT charakteryzuje się bardzo dużą konkurencyjnością. Dlatego, aby zainteresować zagranicznych klientów musisz wykazać się skutecznością i kreatywnością w zakresie marketingu i promocji. Kluczowym czynnikiem jest wiedza i doświadczenie, którego nie brakuje polskim programistom. Z tego względu to właśnie polskie software house i świadczone przez nich usługi programistyczne doceniane są przez międzynarodowe firmy.

Dobra strona software house’a to połowa sukcesu

Zawarte w niej informacje będą podstawowym źródłem wiedzy o Twojej firmie. Strona powinna spełniać wszystkie wymogi, jakie obowiązują w 2019 roku. Najważniejszym elementem jest responsywność strony, czyli dopasowanie jej do urządzeń mobilnych. Decydując się na współpracę z zagranicznymi kontrahentami, nie możesz zapomnieć o angielskiej wersji językowej – oczywiście, warto zadbać także o tłumaczenie strony w języku określonej grupy docelowej.

Inne serwisy – podstawa do zbudowania solidnej marki

Software house promują swoje usługi z wykorzystaniem własnej strony, jak również z pomocą zewnętrznych portali. Budowanie sieci serwisów jest praktykowane w większości branż, także w przypadku IT. Zamieszczanie publikacji na łamach innych serwisów to doskonały sposób na zaprezentowanie swoich możliwości i wypromowanie firmy jako eksperta w danej dziedzinie. 


Oprócz własnych publikacji, warto zadbać o udostępnienie opinii dotychczasowych klientów. W budowaniu zaufania i dzieleniu się rekomendacją pomagają serwisy, takie jak cluth.co – strona przeprowadza audyt pośród Twoich klientów, dzieli się zebranymi opiniami, porównuje rezultaty Twojej pracy z konkurencją. Analiza dostawców usług w określonej branży buduje wiarygodność i przedstawia Twoją pozycją w perspektywie innych firm. Słowem – pomaga klientom w podjęciu decyzji, z kim nawiązać współpracę.

Twoim zadaniem jest zadbanie o to, aby opinie na Twój temat były jak najlepsze.


Jeśli chodzi o ważne kanały komunikacji z klientem, należy wspomnieć o social mediach, które różnią się od serwisów branżowych. W przypadku portali społecznościowych grupa docelowa jest dużo szersza i wymaga doprecyzowania. Promocja profilu firmowego w social mediach przypomina pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej – użytkownicy mogą znaleźć nas sami, jeśli podejmiemy określone działania optymalizujące, w tym przypadku skupione głównie na wartościowym contencie. Oczywiście, możesz skorzystać z możliwości reklamowania, które dostępne jest obecnie m.in. na Facebooku (Facebook Ads) czy Instagramie.

Niezależnie od tego, które kanały i sposoby promocji wybierzesz, musisz być widoczny i aktywny w sieci. Umieszczenie szczegółowych informacji o firmie, dopracowanie oferty usług czy zadbanie o widoczność w innych serwisach to dopiero pierwszy krok. Wszystkie dane i treści pojawiające się na stronie muszą być na bieżąco aktualizowane. Optymalizacja strony i jej zawartości to ważny element pozycjonowania lokalnego, jak i międzynarodowego.

Promocja software house za granicą, najczęstsze problemy

Duża konkurencyjność to jeden z kluczowych problemów, które pojawiają się przy tworzeniu strategii marketingowej i promocyjnej, zwłaszcza jeżeli chodzi o rynek zagraniczny. Twoi potencjalni klienci oczekują, że zanim jeszcze zdecydują się na konkretny software house, dobrze poznają Twoje możliwości i dowiedzą się jak najwięcej o Twojej firmie.

1.

Promocja za granicą wymaga dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców. Dlatego Twoje działania powinny być jeszcze bardziej rozbudowane. Aby pozyskać zagranicznych klientów, trzeba osiągać wysokie pozycje w Google, co jest możliwe tylko dzięki pozycjonowaniu i dostosowaniu strony do wymagań Google. Pamiętaj o tym, aby Twoja strona była zoptymalizowana pod kątem struktury i kodu.

2.

Software house o międzynarodowym charakterze muszą mieć świadomość, że ich strona internetowa powinna być dostosowana językowo. Tylko wtedy pojawi się wysoko w zagranicznych wynikach wyszukiwania i dotrze do potencjalnych klientów. Analogicznie jest w przypadku innych krajów – strona wkraczająca na rynek czeski, powinna być uznana przez Google.cz za czeską, przez Google.it za włoską itd. Chociaż wydaje się to oczywiste, niestety często jest to pomijane – strony nie są optymalizowane pod konkretne wersje językowe.

3.

Serwis powinien dostarczać użytkownikowi treści z uwzględnieniem języka, ale i wartościowego contentu. Tylko ciekawa i dopracowana zawartość strony, ze szczegółowo przedstawioną ofertą oraz prezentacją możliwości firmy, zainteresuje klienta i skłoni go do kontaktu. Zanim przystąpisz do działania, zbadaj rynek i zapoznaj się z potrzebami i preferencjami grupy docelowej. Pamiętaj, że mogą się one różnić w zależności od szerokości geograficznej.

Szerokie pozycjonowanie sposobem na dotarcie do klientów zagranicznych?

Zakres Twoich działań jest bardzo szeroki – działasz na rynku międzynarodowym, a zatem masz ogromne możliwości pozycjonowania Twojej strony. To tzw. pozycjonowanie “na długi ogon” (Long Tail), którego celem jest osiągnięcie większego całościowego ruchu na stronie. Wykorzystuje się przy tym kilkadziesiąt, a niekiedy nawet kilka tysięcy fraz kluczowych, składających się z kilku wyrazów. Stosuje się je z uwagi na tendencję użytkowników do wpisywania coraz bardziej sprecyzowanych zapytań w okienko wyszukiwarki. Fraza „tworzenie aplikacji mobilnych” może okazać się niewystarczająca, kiedy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę hasło „tworzenie aplikacji mobilnych Android i iOS”. W przypadku zagranicznych klientów konieczne jest stosowanie fraz w obcym języku, oczywiście odpowiadającym wersjom językowym Twojej strony.

Szerokie pozycjonowanie zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się Twojej strony wysoko w wynikach wyszukiwarki. Dzieje się tak, ponieważ doprecyzowane frazy mają mniejszą konkurencję i dają większą szansę na dotarcie do właściwego klienta. Pomimo tego, że tego typu frazy mają mniejszą miesięczną liczbę wyszukiwań, ruch na stronie jest zwiększony. Większa pula fraz to częstsze pojawianie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Aby Long Tail był skuteczny, potrzebujesz strony internetowej bogatej w treści. W budowaniu wartościowego contentu pomoże blog firmowy i sekcja Aktualności, które wymuszą cykliczne publikacje, a więc większą aktywność. Dla Google aktualizacja strony to jedno z kryteriów oceny, które uwzględnia przy wyświetlaniu najbardziej trafnych wyszukiwań. Dzięki szerokiemu pozycjonowaniu można wypozycjonować serwis na kilka tysięcy fraz, co ma ogromne znaczenie, jeżeli Twoja grupa docelowa jest duża, a zasięg działań bardzo szeroki.


Promocja software house za granicą – sprawdzone sposoby


Pozycjonowanie szerokie jest jednym ze skuteczniejszych sposób na promocję software house za granicą, ponieważ realizuje jeden z głównych jego celów – pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców. Stworzenie strony internetowej nie może bazować jedynie na analizie bliżej znanych Ci klientów z Polski.


Sprawdź język witryny

W pozycjonowaniu szerokim warto skoncentrować się na języku witryny. Totalne must have to język angielski, który jest już językiem globalnym. Jeżeli swoje usługi kierujesz na rynek czeski, będziesz potrzebować fraz w języku czeskim. Zapytania będą kierowane nie w Google.pl, a w Google.cz. Na tym etapie łatwo można dostrzec, jak bardzo skuteczny w promocji firmy za granicą jest pozycjonowanie szerokie.

Buduj przydatne linki

Nie zapominamy o linkach w zewnętrznych serwisach. Jeżeli tworzysz czeską wersję swojej strony internetowej, to linki musisz umieszczać na czeskich stronach internetowych. Jeśli nie zastosujesz się do tej zasady, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google Twoją włoską stronę potraktuje jako polską. Nie wszędzie jednak to Google jest wyszukiwarką numer 1. W Polsce korzysta z niej aż 97%, w Japonii zaś główną wyszukiwarką jest Yahoo. 

Zbadaj metody pozycjonowania

Przy pozycjonowaniu strony trzeba uwzględnić więc często różne narzędzia i metody, jakie sprawdzają się na określonym rynku. Tylko wtedy promocja Twojego software house będzie skuteczna. Software house, który decyduje się na międzynarodową działalność, musi koncentrować swoją uwagę na różnych rynkach, analizując panujące na nich trendy w promocji i narzędzia, jakie są w niej wykorzystywane. Co kraj, to obyczaj, a więc należy zaznajomić się z metodami, które sprawdzają się w konkretnych krajach. Przykładowo, w jednym kraju najlepiej sprawdzi się dobra optymalizacja strony, podczas gdy w drugim kluczowe znaczenie będą mieć źródła linków.

Głównym źródłem komunikacji z klientem zagranicznym jest Internet i tylko dzięki niemu szybciej dotrzesz do swojej grupy docelowej z innych zakątków świata. To wymaga nie tylko stworzenia strony internetowej i korzystania z wielu źródeł komunikacji, ale też pozycjonowania szerokiego i zagranicznego.

Chcesz wejść na rynek globalny?

Jako Strategiczni.pl pomagamy firmom w zwiększaniu widoczności poprzez pozycjonowanie międzynarodowe. Możemy pochwalić się obszernym portfolio polskich firm, które dzięki nam osiągają globalny sukces i docierają do klientów na całym świecie. Jeśli Twoja firma software'owa aspiruje równie wysoko, daj nam znać – chętnie pomożemy jej rozwinąć skrzydła.

Insert Content Template or Symbol
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.