karteczka w rece

Właśnie wybierasz domenę internetową i stoisz przed dylematem, czy zdecydować się na nazwę z myślnikiem, czy bez? Okazuje się, że ten niepozorny znak graficzny wywołał już niejedną dyskusję wśród specjalistów z branży marketingowej i ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Kiedy warto użyć myślnika, a kiedy lepiej tego nie robić i czy istnieje rozwiązanie idealne? Czytaj dalej i dowiedz się więcej!

Myślnik, a jeżeli chcemy być bardziej precyzyjni to dywiz lub łącznik, jest znakiem graficznym traktowanym jako pauza lub spacja. W przypadku, gdy Twoja nazwa domeny to jeden wyraz, w ogóle nie musisz zastanawiać się, czy myślnik jest Ci potrzebny. Ale gdy chcesz w swojej domenie umieścić kilka wyrazów, wtedy należy rozważyć, czy nie powinno znaleźć się tam miejsce również dla myślników.

Domena z myślnikiem – kiedy warto?

  • adres wizualnie wygląda lepiej i łatwiej go przeczytać

W przypadku dłuższego adresu internetowego oddzielenie poszczególnych wyrazów myślnikiem spowoduje, że jego przeczytanie, a co za tym idzie, zapamiętanie będzie łatwiejsze. Podczas rejestracji domeny powinno zależeć Ci na tym, aby była ona czytelna i przejrzysta. Jeżeli domena ma charakter biznesowy, to z pewnością pojawi się na wielu nośnikach – wizytówkach, bannerach reklamowych, itp. Właśnie dlatego powinieneś zadbać o to, aby właściwie zaprezentować adres internetowy swojej firmowej strony. Wówczas dla klientów nie będzie to nic niemówiący zlepek liter. 

Przykład:

www.zielonecentrumogrodnicze.pl

www.zielone-centrum-ogrodnicze.pl

  • myślnik pomaga w pozycjonowaniu?

Niektórzy specjaliści są zdania, że stosowanie myślników może mieć wpływ na pozycjonowanie. Dla robotów Google znak graficzny, o którym wspominamy, jest spacją. Służy on zatem do rozdzielania wyrazów, np. w domenach zawierających w swoich nazwach słowa kluczowe. Wróćmy do przykładu, który przywołaliśmy powyżej. Gdy w domenie www.zielonecentrumogrodnicze.pl nie ma myślników, szybciej będzie ona widoczna na frazę zielonecentrumogrodnicze, co nie koniecznie jest potrzebne. Wybierając opcję z myślnikami (www.zielone-centrum-ogrodnicze.pl), zwiększasz szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe zielone centrum ogrodnicze, czy centrum ogrodnicze, a to już jest bardziej uzasadnione.    

Domena bez myślnika – kiedy się sprawdza?

  • nazwę łatwiej przekazać słownie

Wyobraź sobie, że rozmawiasz ze swoim potencjalnym klientem i jest to rozmowa, która zmierza w dobrym kierunku. Chcesz, aby Twój rozmówca przejrzał jeszcze ofertę dostępną na stronie internetowej i zaczynasz dyktować adres internetowy…  zestawy myślnik mebli myślnik kuchennych kropka pl. W takiej sytuacji dodatkowe elementy rozdzielające wyrazy sprawiają, że odbiór strony internetowej jest utrudniony, a osoba, której przekazujesz adres url, może mieć problem z jego zapamiętaniem, ponieważ myślnik rozbija całą nazwę. Gdy nazwa domeny jest wypowiadana, wtedy wersja bez myślników jest zdecydowanie lepsza i krótsza.

  • adres jest bardziej przyjazny dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych

Telefony już dawno przestały służyć wyłącznie do wykonywania połączeń telefonicznych. Dzisiaj są wszechstronnym źródłem informacji. Strony internetowe również dostosowują się do urządzeń mobilnych i wtedy mówi się o nich, że są responsywne. Użytkownikom zależy na tym, aby w swoich smartfonach szybko wprowadzać kolejne adresy stron internetowych. Wtedy sprawdzają się domeny bez myślników, ponieważ znalezienie dodatkowego znaku w  telefonie wiąże się z przełączeniem klawiatury na inny widok. Może to prowadzić do tego, że użytkownik przez te kilka nadprogramowych ruchów nie zechce odwiedzić Twojej witryny. Domena bez myślników jest szybciej wpisywana na urządzeniach mobilnych.

Złoty środek, czyli jak połączyć domeny z myślnikiem i bez

Teraz już wiesz, że wybranie odpowiedniej nazwy domeny wcale nie jest takie jednoznaczne. Każdy przypadek należy przeanalizować indywidualnie. Istnieje jednak pewne rozwiązanie, które łączy w sobie domenę z myślnikiem i bez. Możesz zdecydować się na zakup dwóch wersji domen, pod warunkiem, że nie zostały już zajęte i zastosować przekierowanie 301 na jedną z nich. Stanie się ona głównym adresem Twojej strony internetowej. Zakup kilku domen jest też zabezpieczeniem przed konkurencją. Zyskujesz pewność, że nawet przy wpisaniu błędnego lub podobnego adresu internetowego klienci w dalszym ciągu trafią do Ciebie, a nie na stronę zupełnie innej firmy będącej Twoim biznesowym rywalem. Sytuacją idealną jest domena z jednym słowem, ale nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli musisz postawić na kilka słów, to maksymalna liczba wynosi trzy. Zwróć też uwagę na to, że zbyt długie nazwy domen mogą działać zniechęcająco na internautów.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się