Jak podsumować rok w wyszukiwarce? Odpowiedzi na to pytanie każdego grudnia udziela sam Google Trends. W jasny sposób przedstawia najważniejsze słowa kluczowe, które królowały na danym terytorium przez ostatnie 12 miesięcy. Wystarczy wybrać kraj, który Cię interesuje, a przed oczami pojawi się zgrabna lista, podzielona na poszczególne kategorie. Jakie tematy okazały się być dla użytkowników Google najistotniejsze w 2021 roku? Sprawdź!

Polska — sport, polityka i pandemia

W Polsce największe zainteresowanie w 2021 roku wywołał Spis Powszechny, sytuacja polityczna w Afganistanie, kwestie dotyczące pandemii — szczepienia COVID-19 oraz portal Pacjent GOV. Nie brakowało również haseł związanych z jednymi z najgłośniejszych światowych „wpadek” – awarią Facebooka oraz blokadą Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given. Na popularności szybko zyskiwała również fraza Euro 2020. Polacy intensywnie zainteresowali się także poszukiwaniem informacji na temat uwielbianego przez wielu artysty Krzysztofa Krawczyka oraz znanego dziennikarza Kamila Durczoka. Fale zapytań w dużej mierze spowodowane były śmiercią tych charakterystycznych dla polskiej kultury osobistości.

Świat — Indie wytyczyły zwycięzcę

Według podsumowania dla całego świata kategorią dominującą wśród wyszukiwań był sport. A najbardziej popularną dyscypliną okazał się… krykiet! To ogromne zainteresowanie spowodowane było rozgrywkami Indian Premier League. I to właśnie wyszukiwania z Indii zadecydowały o powszechności poszukiwania takich fraz jak Australia vs India, India vs England, czy po prostu IPL.

Polecamy sprawdzić, co Twoja wyszukiwarka pokaże Ci po wpisaniu frazy IPL. Możliwe, że algorytmy będą się raczej skłaniać ku tematyce kosmetycznej 😉 

Year In Search 2021 – przede wszystkim nadzieja na lepsze jutro

Podsumowanie przygotowane przez Google Trends to nie tylko zbiory fraz, ale również krótkie nagranie wideo. W tym dwuminutowym filmiku dominuje przede wszystkim empatia — do otaczających nas ludzi, natury, ale i samych siebie. Rok 2021 według Google powinien kojarzyć się z samodoskonaleniem i poszukiwaniem odpowiedzi na to, jak stanąć na nogi i iść dalej w trudnych (z wielu powodów) czasach pandemii.

Co okaże się najważniejszymi słowami kluczowymi roku 2022? Tego jeszcze nie wiemy, ale już dzisiaj razem z Google życzymy nieustannego poszerzania swojej wiedzy.

Search on.

 

 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@shyshkina

Marta Słupecka

Content Marketing Specialist

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się