Jak sprawdzić pozycję strony w google?

Ostatnia aktualizacja: luty 2023

Pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google nie jest przypadkowa. Algorytm popularnej wyszukiwarki bierze pod uwagę niezliczoną ilość czynników, które decydują o tym, na jakiej pozycji znajdzie się dana witryna internetowa. Pojawienie się na pierwszej karcie wyników w TOP 10 przynosi określone korzyści – większy ruch użytkowników w serwisie i konwersję pod postacią większych zysków. Chcesz dowiedzieć się, czy widoczność Twojej strony internetowej jest wystarczająco wysoka? Dowiedz się, jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Pozycje w Google – czym są i dlaczego powinny być wysokie?

Wyszukiwarka Google opiera się na konkretnych zapytaniach użytkowników (słowach kluczowych). Po wpisaniu żądanej frazy w okno wyszukiwania otrzymujesz stronę z wynikami, a dokładniej listę stron określaną jako Search Engine Results Page, czyli SERP. Miejsce, które zajmuje Twoja strona internetowa na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania, to właśnie pozycja w Google. Na jej widoczność ma wpływ strategia pozycjonowania strony. Poza wynikami organicznymi na stronie wyników mogą znaleźć się również m.in. płatne reklamy Google, mapy czy oferty produktów.

Dlaczego właściciele stron internetowych wciąż rywalizują o jak najlepszą widoczność swojego serwisu w Google? Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na to, że użytkownik kliknie link odsyłający do strony i zapozna się z Twoją ofertą, a przecież zależy Ci na tym, aby pozyskiwać nowych klientów. Obecność na dalszych stronach wyników wyszukiwania istotnie zmniejsza szansę na to, że użytkownicy zainteresują się Twoją działalnością. Google jest szczególnym miejscem do promowania swojej oferty. Tutaj potencjalni klienci sami dają znać, czego potrzebują, wpisując konkretne zapytanie do wyszukiwarki. Dlatego, gdy strona wyświetla się wysoko na odpowiednie słowo kluczowe, zwiększasz swoje biznesowe możliwości.

Dlaczego warto monitorować pozycję strony w Google?

Jeżeli zdecydowałeś się na obecność w Internecie, powinieneś zadbać o regularne sprawdzanie pozycji swojej strony w wyszukiwarce. Google nie przydziela jednego miejsca w wynikach wyszukiwania raz na zawsze. Algorytm wciąż się zmienia, a wynik Twojego serwisu jest uzależniony od wielu czynników, m.in. od lokalizacji, historii przeglądanych stron czy używanych urządzeń.

Regularne sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarce Google pozwala również zweryfikować, czy podejmowane działania z zakresu SEO przynoszą oczekiwane efekty. Dlatego prowadząc własną witrynę internetową, należy:

  • monitorować ogólną widoczność strony;
  • monitorować poszczególne frazy kluczowe lub grupy fraz;
  • porównywać osiągane wyniki widoczności strony rok do roku.

Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym, ale jeżeli nawet po dłuższym czasie nie obserwujesz wzrostu swojej pozycji, to znak, że optymalizacja nie jest wdrażana we właściwy sposób. Każdy właściciel strony internetowej odbiera wówczas sygnał, że czas zmienić lub poprawić obraną strategię pozycjonowania.

Wciąż pracujesz nad rozwojem swojej strony internetowej, chcąc zwiększyć jej widoczność w Google, jednak jej pozycja stoi w miejscu lub co gorsza odnotowujesz spadki widoczności? Oddaj to zadanie specjalistom!

Skontaktuj się z nami!

Sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarce –  najpopularniejsze sposoby

Teraz kiedy już wiesz, czym są pozycje w Google i dlaczego należy je monitorować, przejdźmy do najważniejszej części artykułu, czyli dowiedzmy się, jak sprawdzić, gdzie w Google znajduje się Twoja strona internetowa. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Zanim jednak „wyśledzisz” pozycje swojego serwisu, powinieneś zweryfikować, czy strona została zaindeksowana przez Google. Nie jest to zbyt skomplikowane zadanie. Wystarczy do wyszukiwarki wpisać komendę site: i adres strony. Jeżeli w wynikach pojawi się Twój serwis, oznacza to, że Google go zaindeksował. Indeksację sprawdzisz także w narzędziu Google Search Console.

Weryfikacja adresu przy pomocy komendy site

widok z wyszukiwarki google

Weryfikacja adresu w Google Search Console

Należy wprowadzić adres w górnym polu wyszukiwania:

gsc - widok wyszukiwarki

Informacja o tym, że serwis został prawidłowo zaindeksowany:

gsc - widok z narzedzia

Jeżeli adres nie jest zaindeksowany, otrzymasz taką informację:

gsc - widok z narzedzia

1. Analiza ręczna

Ta metoda na sprawdzenie pozycji strony w Google sprawdza się w przypadku mniejszych witryn lub blogów. Może okazać się zbyt czasochłonna, jeżeli w ten sposób chciałbyś zweryfikować widoczność stron internetowych o większym stopniu skomplikowania, np. witryny dużego sklepu internetowego.

Trzeba też wspomnieć, że ręczne sprawdzanie pozycji w wyszukiwarce to nie jest metoda w pełni miarodajna. Google dostosowuje wyniki do indywidualnych preferencji użytkowników, uwzględniając ich lokalizację, historię wyszukiwania czy rodzaj urządzenia, z którego korzystają. Chcąc sprawdzić pozycję swojej strony, powinieneś skorzystać z trybu prywatnego incognito, ale też jednocześnie wylogować się z konta Google, wyczyścić historię przeglądania i cookies, a także wyłączyć lokalizację GPS. W ten sposób podniesiesz wiarygodność otrzymanych wyników. Wpisz w wyszukiwarkę słowo kluczowe powiązane z Twoją branżą i odszukaj, na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja strona internetowa.

2. Google Search Console

Bez tego darmowego narzędzia od Google trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie strony www. W GSC znajdziesz informacje, na jakie zapytania witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania, a także prześledzisz jej pozycje. Google Search Console pozwala na określenie średniej pozycji strony w danym okresie. Możesz sprawdzić pozycje poszczególnych słów kluczowych, dzięki którym Twój serwis jest widoczny w Google, ale także pozycje konkretnej podstrony, biorąc pod uwagę średnie miejsce zapytań, na które się wyświetla.

gsc - wykres widocznosci

 

3. Profesjonalne narzędzia analityczne

Do szczegółowych i wymagających doświadczenia analiz pozycji w Google służą bardziej profesjonalne narzędzia. To właśnie z tego rodzaju wsparcia w swojej pracy korzystają specjaliści SEO. Narzędzia te są płatne, ale dają też o wiele więcej możliwości. Pozwalają na sprawdzanie pozycji dla dużej liczby słów kluczowych. Za ich pomocą generuje się rozbudowane i szczegółowe raporty, wykresy oraz zbiera dużą ilość danych. Przykładowe narzędzia wykorzystywane przez specjalistów SEO to:

  • Senuto – narzędzie bardzo dobrze znane w świecie SEO. Umożliwia sprawdzenie widoczności nie tylko Twojej strony, ale także witryn konkurencji. Dzięki Senuto przeanalizujesz również pozycje wybranych słów kluczowych.
  • SeoStation – narzędzie warto wykorzystać do codziennej analizy pozycji fraz, gdy sprawdzasz kilka wersji językowych wyszukiwarki. Ponadto możesz określić lokalizację i zdecydować, czy chcesz monitorować również wyniki z map Google.
  • Semstorm – rozbudowane narzędzie, które pozwala na wszechstronną analizę. W przypadku monitoringu pozycji w wynikach wyszukiwania Google możesz wziąć pod uwagę np. rodzaj urządzenia lub wersję językową wyszukiwarki.
  • Ahrefs – kompleksowe narzędzie, które pozwala na szczegółowe analizy dowolnej strony internetowej głównie pod kątem ruchu organicznego, umożliwiając również sprawdzanie stron konkurencji.

Jeżeli chcesz przyciągać nowych klientów do swojej strony internetowej, musisz zaznaczyć swoją obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ten cel osiągniesz dzięki skutecznemu pozycjonowaniu. Pamiętaj jednak, że pozycje w Google nie są stałe. Ich monitoring pozwoli Ci szybko reagować i podejmować działania, gdy wyniki zaczną spadać. Widoczność w wyszukiwarce na wysokim poziomie jest w interesie Twojej firmy. Podtrzymasz w ten sposób zainteresowanie klientów ofertą.

Potrzebujesz wsparcia doświadczonych specjalistów w skutecznym pozycjonowaniu swojej strony internetowej? Chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się na możliwie najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google? Skontaktuj się z nami i wspólnie opracujmy strategię na zwiększenie widoczności Twojego biznesu w Internecie!

 

Porozmawiajmy!

Karolina Lipińska

Content Marketing Specialist

W Strategiczni.pl zajmuje się pisaniem rozmaitych treści – z takim samym zaangażowaniem stworzy wyczerpujący wpis o tematyce IT, jak i krótki i przyjemny tekst lifestylowy. Z wykształcenia polonistka, która swoimi wyborami chce udowodnić, że polonistyka nie produkuje wyłącznie nauczycieli. Z czasów studiów pozostało jej jednak zamiłowanie do gramatyki historycznej (słusznie zwanej w kuluarach histeryczną) i wszelkiej maści książek – z zapartym tchem przeczyta nawet zapomnianą Placówkę Prusa. Lubi dobrą kuchnię, ma słabość do czekolady i wciąż wydaje horrendalne sumy na rower miejski.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się