Pozycjonowanie stron internetowych w każdym państwie wygląda nieco inaczej. Strategia działania uzależniona jest w dużej mierze od specyfiki danego rynku, konkurencyjności słów kluczowych czy liczby popularnych wyszukiwarek. Nie bez znaczenia pozostaje również branża, w jakiej działa Twoja firma. Istotnych czynników jest dużo więcej. Wobec tego pojawia się pytanie, czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne? Jak robić to skutecznie? Jakie korzyści może przynieść ekspansja Twojego biznesu na arenę międzynarodową? Poznaj najważniejsze informacje na temat pozycjonowania w UK, które należy do usług oferowanych przez naszą agencję. Jeśli chcesz rozszerzyć zasięg Twojej firmy na rynek brytyjski, w poniższym tekście znajdziesz wszystkie niezbędne wskazówki. Skuteczne pozycjonowanie w Anglii — sprawdź, o czym musisz pamiętać!
Wielka Brytania to jeden z najpopularniejszych kierunków sprzedaży dla polskich firm. Brytyjski rynek e-handlu również przejawia sukcesywnie narastające zainteresowanie polskimi produktami. Pozycjonowanie stron internetowych w UK to przede wszystkim możliwość dotarcia do nowej grupy użytkowników, a co za tym idzie — potencjalnych klientów. Działania agencji SEO budują ponadto wizerunek marki i jej rozpoznawalność na rynku zagranicznym i pomagają wykorzystać potencjał niedostępnego dotąd regionu geograficznego do skutecznego pozyskiwania nowych klientów. Jest z czego czerpać, ponieważ w 2019 r. Wielką Brytanię zamieszkiwało ponad 67 mln ludzi, co zdecydowanie przewyższa populację w Polsce. To kolejny powód, dla którego rynek UK jawi się jako szczególnie atrakcyjny dla rodzimych przedsiębiorców, pragnących spróbować swoich sił na międzynarodowych arenach. Mimo że rynek w Anglii z pewnością nie należy do najłatwiejszych, warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne właśnie od niego. Dlaczego?
Brytyjski rynek e-commerce zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem stopnia swojego zaawansowania. Według prognoz ekspertów wartość tego sektora w UK do roku 2024 przekroczy oszałamiającą kwotę 100 miliardów, a już teraz jest ona siedmiokrotnie wyższa niż w Polsce. Anglia może pochwalić się dojrzałym rynkiem e-sprzedaży, który od kilku lat utrzymuje wysoką, stabilną pozycję nie tylko w Europie, ale również na świecie. Dzięki temu wciąż generuje pewne zyski.
Źródło: Statista
Za najważniejsze czynniki rozwoju e-handlu w Anglii można uznać:
O czym trzeba pamiętać w kontekście skutecznego pozycjonowania stron w Anglii? Mimo że działania SEO wszędzie skupiają się na podobnych kwestiach, to w przypadku pozycjonowania zagranicznego każdorazowo trzeba wziąć pod uwagę specyfikę danego rynku, aby poprawnie dostosować stronę www pod kątem wymagających algorytmów Google. Z tego względu istotny okazuje się wybór właściwej domeny krajowej — dla Wielkiej Brytanii będzie to rozszerzenie .uk lub co.uk. Odpowiednia domena będzie wspierać pozycjonowanie brytyjskich witryn internetowych z Polski, wskazując dokładną geolokalizację potencjalnych odbiorców treści. Równie ważny jest lokalny hosting w UK, który przynosi wiele plusów. Nie tylko wspiera wspomnianą geolokalizację, ale również skraca czas ładowania strony i dzięki temu zmniejsza współczynnik odrzuceń, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Treść zamieszczana na stronie powinna być dostosowana do konkretnej lokalizacji. Konieczna jest zatem odpowiednia wersja językowa, a tłumaczenia nie dotyczą jedynie contentu na stronie, ale także słów kluczowych, których wybór będzie uzależniony od realiów brytyjskiego rynku. W jaki sposób użytkownicy w Wielkiej Brytanii szukają informacji w Internecie? Z jakich wyszukiwarek korzystają? Jak wysoka jest konkurencyjność poszczególnych słów kluczowych na tym rynku? Jaki jest wolumen wyszukiwania organicznego danej frazy w UK? To podstawowe pytania, jakie należy sobie zadać, jeśli chcemy, aby nasza strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania.
W 2020 roku aż 87% gospodarstw domowych w UK dokonało zakupów przez Internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Kupowanie produktów za pośrednictwem sieci jest wygodne i szybkie, dlatego sklepy internetowe przyciągają coraz więcej użytkowników gotowych skorzystać z ich oferty. W Wielkiej Brytanii 19% wszystkich zakupów odbywa się poprzez kanał online, a liczba ta ma tendencję wzrostową. Z dobrodziejstw nowoczesnej technologii czerpią bowiem już nie tylko młodzi ludzie: 71% Brytyjczyków powyżej 65 roku życia również deklaruje, że chętnie korzysta z Internetu.
Jedną z najsilniejszych motywacji kierujących konsumentów do kanałów online jest możliwość szybkiego porównania cen i większa różnorodność dostępnych usług i produktów. Niewątpliwie istotnym czynnikiem jest również czas – w końcu sprawniej zbadamy rynek za pośrednictwem Internetu niż gdybyśmy chcieli osobiście sprawdzać każde miejsce oferujące interesującą nas usługę czy produkt. Doskonale wiedzą o tym konsumenci w Wielkiej Brytanii, dla których zakupy online to już właściwie codzienność.
Rozwój brytyjskiego rynku e-commerce wspiera gwałtownie narastająca w ciągu ostatnich lat popularność smartfonów. W Anglii bowiem aż 60% wyszukiwań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Większy udział przenośnych sprzętów elektronicznych przyczynia się z kolei do zmiany wzorców zakupowych Brytyjczyków. Coraz więcej użytkowników Internetu kupuje towary i usługi online za pośrednictwem smartfonu. W 2019 r. zakupów internetowych za pomocą urządzenia mobilnego dokonało 44% konsumentów, a liczba ta z roku na rok sukcesywnie rośnie. Malejący udział desktopu to tendencja, która daje się zauważyć na wszystkich kluczowych rynkach europejskich.
Drugim istotnym czynnikiem jest system płatności. Płatność kartą debetową czy kredytową to wygodne i szczególnie lubiane wśród Brytyjczyków rozwiązanie. Równie atrakcyjną i popularną metodą płatności jest PayPal. W ostatnim czasie wśród klientów pochodzących z UK odnotowuje się wzrastające zainteresowanie tzw. „cyfrowymi portfelami” czy płatnościami odroczonymi. Metoda kup dzisiaj-zapłać jutro trafiła w UK na wyjątkowo podatny grunt, a w 2020 r. tym sposobem płaciło 32% brytyjskich kupujących. Wynika z tego, że konsument w Wielkiej Brytanii ceni sobie przede wszystkim szybkość i wygodę.
Źródło: Ecommercenews.ew
Pojawienie się social mediów i ich sukcesywny rozwój to czynniki, które mają niebagatelny wpływ na strategie marketingowe rynku e-commerce. W styczniu 2021 r. z mediów społecznościowych w Wielkiej Brytanii korzystało 77,9% populacji, co przekłada się na liczbę 53 mln aktywnych użytkowników. Najpopularniejszą platformą w UK okazuje się Youtube (78%), niedaleko za nim uplasował się Facebook (73%), Instagram (49%), Twitter (45%) oraz LinkedIn (28%). Social media to zatem ważny element składający się na proces pozycjonowania w UK, które stają się coraz bardziej znaczącym kanałem zwiększania sprzedaży. Dlatego warto je wykorzystywać, planując działania marketingowe.
Wiodącą wyszukiwarką internetową w Wielkiej Brytanii pozostaje oczywiście Google. Według danych serwisu Statista.com procentowy udział wyszukiwarki Google we wrześniu 2020 r. wynosił w UK imponujące 86,59%, co nie może dziwić, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że gigant z Doliny Krzemowej jest dominującym dostawcą na wielu rynkach i ma ok. 90% udziału w tej branży na całym świecie. Na kolejnych miejscach znajdują się natomiast kolejno: Bing (9,96%), Yahoo! (1,87%) oraz DuckDuckGo (0,78%).
Źródło: Statista
Chcesz osiągnąć najwyżej rankujące miejsca w wynikach wyszukiwania i zwiększyć widoczność Twojego biznesu na rynkach zagranicznych? Z pomocą naszej agencji osiągniesz satysfakcjonujące efekty pozycjonowania strony www, które pozwolą zaistnieć Ci na arenie międzynarodowej.
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Wielkiej Brytanii ma na celu sprawić, aby Twoja firma stała się widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli wypracujesz wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, zwiększy się tym samym dostrzegalność Twojego serwisu w Internecie. Dzięki temu będzie on łatwiej dostępny dla użytkowników, którzy niechętnie sprawdzają więcej niż kilka pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dzięki przemyślanemu i odpowiednio zaplanowanemu procesowi SEO Twój serwis będzie częściej pojawiał się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce internetowej i przyciągnie większy ruch. Topowe miejsca w Google mają pozytywny wpływ na wizerunek marki i skutecznie budują zaufanie wśród internautów. Jeśli użytkownicy znajdą na Twojej stronie to, czego oczekiwali, istnieje duża szansa na to, że wrócą do Ciebie w przyszłości, a Twoja firma stanie się rozpoznawalna i ceniona.
Strony www, które znajdują się na topowych miejscach w Google, mają największą szansę na przyciągnięcie nowych klientów. Procent potencjalnych kupujących rośnie proporcjonalnie do liczby osób odwiedzających stronę internetową. Efektywne pozycjonowanie to przede wszystkim promocja Twojej marki i strategie dążące do zwiększenia konwersji, a tym samym zysków finansowych.
Na jakich rynkach działamy?